خاصیت درمانی عرق یونجه برای رویش مجدد مو
کد خبر: ۱۲۲۹۹۰
تاریخ انتشار: 2018 October 01    -    ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی با حضور در برنامه «مطب مجازی» در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان در مورد راهکار‌های طب ایرانی برای پیشگیری از ریزش مو و درمان آن اظهار داشت: در صورتی که ریزش مو ارثی باشد درمان چندانی نداشته، ولی می‌توان جلوی پیشرفت آن را گرفت.

وی افزود: استرس، رژیم غذایی نادرست و برخی از بیماری‌ها همچون تیروئید می‌توان دلیل ریزش مو باشد که برای درمان ریزش مو ابتدا باید این بیماری‌ها را درمان و کنترل کرد.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه اگر فرد بیماری خاصی برای ریزش مو نداشت باید موارد دیگری در آن جهت علت‌یابی بررسی شود، گفت: زمانی که مغز سرد باشد می‌تواند سبب ریزش مو شود. سینوزیت مزمن نیز گاهی از دلایل ریزش مو است بنابراین به‌طور کالی نسخه واحدی برای پیشگیری از ریزش مو و درمان آن نداریم.

یارقلی اضافه کرد: استفاده از اسپری گلاب با عرق مورد یکی از راهکار‌های مناسب در این زمینه است، همچنین عرق یونجه مصرف آن می‌توان به رویش مو کمک کند، ولی به‌طورکلی همچون طب رایج باید علت مشکل را پیدا کرد.

وی عنوان کرد: زمانی که فرد دچار بیماری پوستی یا قارچی باشد می‌تواند سبب ریزش مو در آن باشد بنابراین باید ابتدا این مشکلش رفع و سپس اقدامات لازم را انجام داد، لذا تبلیغاتی که برخی افراد در مورد مصرف شامپو انجام می‌دهند در مورد درمان یا پیشگیری از ریزش مو را نباید باور کرد.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار