چطور سالاد سالم‌تری تهیه کنیم؟
کد خبر: ۱۲۲۸۸
تاریخ انتشار: 2015 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰
سالادها می‌توانند یک وعده غذایی سالم باشند، اما نه به این صورت که خوردن سالاد سبز با خوردن غذای اصلی ناسالم و بعد دسری پرچرب دنبال شود.

دو نکته مهم در تهیه سالاد استفاده از اقلام کم‌کالری و مغذی باشد و ریختن سس کم‌چربی و حاوی چربی‌های سالم بر روی آن است.

این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند تا سالاد سالم‌تری تهیه کنید:

- یک آووکادوی پر از مواد مغذی را قاچ کنید و به سالادتان بیفزایید.

- به عنوان چاشنی از گیاهان معطر خشک یا تازه مانند آویشن،‌ جعفری، اکلیل کوهی. مریم‌گلی و پیاز کوهی استفاده کنید.

- با افزودن میوه‌های تازه به سالادتان رایحه ببخشید. گزینه‌های نامعمول‌تر شامل دانه‌های انار، هلو، شلیل، گیلاس،‌ انگور یا هندوانه است.

-  باید یک سس کم‌کالری و کم‌چربی استفاده کنید. سس‌های سالاد یا از نوع خامه‌ای هستند مانند خامه، مایونز،‌ دوغاب، ماست یا از نوع سرکه‌ای که حاوی یک پایه روغنی به‌علاوه سرکه هستند. سس‌های با پایه‌های روغن و سرکه سالم‌تر و دارای منافع تغذیه‌ای هستند. سس‌هایی که پایه روغنی‌شان روغن کانولا یا روغن‌زیتون باشد،‌ هم سالم‌ترند، چراکه روغن‌زیتون حاوی چربی‌های تک‌اشباع‌نشده و روغن کانولا دارای اسیدهای چرب اومگا-سه هستند.

همچنین مهم است که مقدار مناسبی از سس را روی سالاد بریزید. اندازه وعده (serving size) سس سالاد دو قاشق غذاخوری است،‌ اما بسیاری از افراد دو برابر این مقدار سس روی سالاد می‌ریزند. اگر در بیرون غذا می‌خورید، سس را در کنار غذا سفارش دهید،‌ و با استفاده از یک قاشق کوچک حدود سه قاشق سس روی سالادتان بریزید که حدود یک و نیم قاشق غذاخوری می‌شود.
همشهری آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار