مسمومیت، سه دانشجوی علوم پزشکی یاسوج
کد خبر: ۱۲۲۸۶۴
تاریخ انتشار: 2018 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

استفاده از مشروبات الکلی مسموم، سه دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را به بیمارستان امام سجاد (ع) این شهرستان کشاند که وضعیت عمومی یکی از این دانشجویان وخیم گزارش شده است.

 دکتر جمشید محمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تایید این خبر افزود: روز جمعه ۶ مهرماه جاری ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر، با تماس یکی از افراد در بیمارستان امام سجاد (ع) متاسفانه باخبر شدیم یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مشکوک به مرگ مغزی شده است که بلافاصله ستادی اضطراری جهت بررسی این موضوع در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشکیل شد و تیم‌های مختلفی از دانشگاه جهت پیگیری موضوع به بیمارستان مراجعه کردند.

دکتر جمشید محمدی گفت: با معاینه‌ای که از این دانشجو به عمل آمد مشخص شد که دلیل این عارضه مصرف مواد الکلی غیر استاندارد بوده و به گفته پزشکان و کادر درمانی احتمال مرگ مغزی این دانشجو بسیار زیاداست و در حال حاضر این دانشجو در بخش آی سی یو بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج بستری است.

وی افزود: در پی این ماجرا دو نفر دیگر از دانشجویان شاغل به تحصیل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که ظاهرا از همین نوع مواد استفاده کرده‌اند، به بیمارستان امام سجاد مراجعه می‌کنند و تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی قرار می‌گیرند و در بخش دیالیز تحت کنترل و درمان قرار می‌گیرند که خوشبختانه حال عمومی و وضعیت آن‌ها نرمال گزارش شده است، اما همچنان در بیمارستان بستری و تحت کنترل و درمان قرار دارند.

محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال می‌رود دانشجویان دیگری به همین دلیل دچار عارضه شده باشند، گفت: تاکنون هیچ موردی در این خصوص به ما گزارش نشده است و بجز این سه دانشجو، افراد دیگری به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند، اما احتمال می‌رود دانشجویان دیگری قربانی این ماجرا شده باشند که به دلیل ترس از خانواده یا مسائل انضباطی تاکنون به مراکز درمانی و بیمارستانی یاسوج مراجعه نکرده‌اند و احتمال می‌رود اگر مشکلی نیز برای این افراد پیش آید، به مراکز درمانی دیگر شهرستان‌ها مراجعه کرده باشند که البته تاکنون این اتفاق نیفتاده است و احتمالاً این موضوع به همین سه دانشجو محدود می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص نوع مواد الکلی مصرف شده توسط این دانشجویان گفت: مواد الکلی کشف شده در سه پاکت جداگانه پیدا شده که جهت بررسی بیشتر و آزمایشات دقیق‌تر توسط تیم‌های امنیتی و حراست دانشگاه به آزمایشگاه ارسال شد تا تحقیقات لازم جهت پیگیری این حادثه تاسف انگیز، انجام شود.

وی یادآور شد: هر سه نفر دانشجو در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج دیالیز شده‌اند و مشکل خاصی در خصوص وضعیت کلیه و مجرای کلیوی آن‌ها دو نفر آن‌ها وجود ندارد، اما متاسفانه وضعیت یکی از این دانشجویان حاد و بحرانی گزارش شده است.

به گزارش مفدا، محمدی با اشاره به این‌که هنوز نوع دقیق مواد الکلی مصرفی از سوی این دانشجویان مشخص نیست، تصریح کرد: کمیته eoc یا «ستاد تصمیم‌گیری‌های اضطراری» در دانشگاه بلافاصله بعد از این حادثه در دانشگاه تشکیل شده است تا اقدامات لازم جهت درمان آنها، بررسی دلیل اصلی وقوع این حادثه و نوع مواد الکلی مصرف شده و همچنین مسائل اجتماعی و چرایی وقوع این حادثه تلخ در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار