نام کدام کشورها در جهان تاکنون تغییر کرده است؟
کد خبر: ۱۲۲۸۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به نقل از وبسایت آی ویتنس نیوز، بسیاری از کشورها برای مستقل شدن از سلطه استعمارگران نام خود را تغییر می دهند. به عنوان مثال، بنگلادش (با نام سابق پاکستان شرقی)، بوتسوانا (بچوانلند)، غنا (ساحل طلا)، اندونزی (هند شرقی هلند)، مالاوی (نیاسالند) و زیمبابوه (رودزیا) در این گروه قرار دارند.

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1990 باعث ایجاد تغییراتی در اسامی برخی جمهوری های آن شد که امروزه مستقل شده اند. از جمله آنها می توان به بلاروس و اوکراین اشاره کرد که در دهه 1990 تحت عنوان چکسلواکی و یوگسلاوی شناخته می شدند.

وبسایت آی ویتنس نیوز فهرستی از دیگر کشورهایی که در طول تاریخ نام خود را تغییر داده اند، منتشر کرد.

تغییر نام سوازیلند به «اسواتینی»:
50 سال پس از استقلال سوازیلند -کشوری در جنوب آفریقا-- از انگلیس، پادشاه مسواتی سوم در آوریل سال 2018 اعلام کرد قصد دارد نام کشور سوازیلند را به «اسواتینی» به معنای «سرزمین سوازی ها» تغییر دهد.

تغییر نام زئیر به «جمهوری دموکراتیک کنگو»:
زئیر نام قدیم کشوری در آفریقای مرکزی بود. این کشور پس از آنکه در سال 1960 از بلژیک مستقل شد، نام آن به «جمهوری کنگو» که همان نام کشور همسایه اش بود، تغییر کرد. برای تشخیص این دو کشور از نام پایتخت های آنها که کینشاسا و برازاویل بود استفاده می شد. چند سال بعد نام آن به «جمهوری دموکراتیک کنگو» تغییر کرد.

تغییر نام برمه به «میانمار»:
این کشور در آسیای شرقی در گذشته مستعمره انگلیس بود. در سال 1989 دولت برمه نام آن را به «جمهوری اتحادیه میانمار» تغییر داد تا گذشته آن به فراموشی سپرده شود.

تغییر نام آپر ولتا به «بورکینافاسو»:
بورکینافاسو -در غرب آفریقا--در گذشته مستعمره فرانسه بود و در سال 1958 از فرانسه مستقل شد. تا سالیان سال نام این کشور با «آپر ولتا» شناخته می شد؛ اما در سال 1984 به بورکینافاسو تغییر کرد. بورکینافاسو به معنای «سرزمین مردان درست» است.

تغییر نام کمپوچیای دمکراتیک به «کامبوج»:
کامبوج -کشوری در جنوب شرق آسیا-- تا سالیان سال تحت استعمار فرانسه قرار داشت. این کشور در سال 1979 نام خود را از «جمهوری خمر» به «کمپوچیای دمکراتیک» تغییر داد. در سال 1989 با به سلطنت رسیدن «نوردوم سیهانوک»، پادشاه پیشین این کشور، نام کمپوچیای دمکراتیک به کامبوج تغییر کرد.

تغییر نام داهومی به «بنین»:
این کشور که در غرب آفریقا قرار دارد 15 سال پس از آنکه از فرانسه مستقل شد، نام خود را در سال 1975 به جمهوری بنین تغییر داد. نام بنین از نام خلیج بنین گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
2
چکسلواکی و یوگسلاوی هیچ ربطی به بلاروس و اوکراین ندارند !!
عبد الله خاکي
|
-
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
1
«از جمله آنها می توان به بلاروس و اوکراین اشاره کرد که در دهه 1990 تحت عنوان چکسلواکی و یوگسلاوی شناخته می شدند. »
به نظر مي‌رسد اشتباهي رخ داده است.
اينها جمهوري‌هاي شوروي‌اند نه يوگسلاوي و ... جمهوري هاي يوگسلاوي بوسني و هرزگوين و صربستان و مونتنگرو و ..هستند چکوسلواکي هم به دو کشور چک و اسلواکي تغيير کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار