ازدواج بدون طلا پویش جدید فضای مجازی
کد خبر: ۱۲۲۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

به دنبال نوسانات بازار ارز و طلا یکی از هشتگ‌هایی که این چند روز در راستای ازدواج آسان برای جوانان به راه افتاد. هشتگ «ازدواج بدون طلا» بود. موضوعی که کاربران فضای مجازی معتقد هستند با ترویج فرهنگ آن می‌توانند به زوج‌هایی که قصد ازدواج دارند کمک کند تا بدون احساس ضرورت یا خجالت و مانع‌تراشی به خاطر خرید طلا زندگی‌شان را آغاز کنند. هشتگی که این روز‌ها محل خوبی برای اظهار نظر و بحث در شبکه‌های اجتماعی شده است. برخی از واکنش‌ها را در ادامه می‌خوانید:

فاطمه سادات:‏ همونجور که دارین رو هشتگ ⁧ ازدواج بدون طلا ⁩ کار می‌کنین؛ بی‌زحمت تا دستتون رو کیبورده، رو هشتگ ⁧ ازدواج کم جهیزیه ⁩ هم کار کنین! اگه واسه پسر سخت شده که طلا بخره، واسه دخترم سخت شده که جهیزیه کامل تهیه کنه!

منصور: خانومم موقع ازدواج قبول کرد، طلای نیم‌سِت برایش بخریم و خداروشکر با این صبر و گذشت، زندگی مشترک زیر یک سقف آغاز شد.

پوریا خرازی: ‏منظورم اینه که یِکَم کوتاه بیاییم، خیلی از مشکلات به مرور حل میشه.

جعفری: در زندگی مشترک، باید عشق، محبت و صمیمیت طرفین از جنس طلا باشه تا خوشبختی رو حس کرد؛ تجربه‌هایی به وسعت تاریخ می‌گوید که مادیات ضامن خوشبختی نیستند.

رازی:‏ همسایمون میگفت موقع خرید برای عروسیمون پدرم گفته فقط یک حلقه ساده کم وزن بردار بقیه پول‌ها بمونه برای موارد ضروری! چقدر درک بعضی پدر و مادر‌ها شیرین هست.

مهدی هراتی: چه دلیلی داره وقتی قیمت یه سرویس طلا از بهمن پارسال تا الان حداقل چهار برابر شده، اینقد راه مستقل شدن دوتا جوون رو دشوار کنیم، توی چه دین و مذهبی نوشته شده؟!

حسینی: ازدواج بدون طلا ⁩ می‌تواند آغاز راهی باشد که ساده زیستی و عدم تجمل گرایی را به سطح عامه‌ی مردم بیاورد و از تقاضای طلا در بازار کاسته شود و قیمت‌ها کاهش یابد
‏همه برای گسترش ⁧ ازدواج بدون طلا ⁩ تلاش کنیم و نظراتمان را بگوییم.

شاگرد کوچک: من و خانومم موقع ازدواج طلا نخریدیم. حلقه استیل خریدیم. من ده هزارتومن، خانومم بیست هزارتومن. طلا هم نخریدیم. هنوزم بعد از پنج سال دستمون همونه.

فاطمه محبی: ‏تو این گرونی‌ها، اون کسی که قربانی میشه جوون مجردیه که میخواد ازدواج کنه، ولی به خاطر رسم و رسوم دست و پاگیر، حتی جرأت نمیکنه بره خواستگاری!
‏آیا پدر و مادر‌ها مقصر نیستن که از افکار سنتی، کوتاه نمیان و ازدواج رو با معامله‌ی اقتصادی اشتباه گرفتن؟

محمدرضا زارع: نمیگم که اصلا طلا نخریدم. ولی خیلی کمتر از اون چیزی که توانایی خریدش رو داشتم خریدم. در ضمن خودم هم انگشتر ساده بسنده کردم.

فروزان پریسان:‏ با افتخار میگویم ۲سال پیش که خبری از ⁧ #ازدواج_بدون_طلا ⁩ نبود همسرم مبلغ ۵ میلیون تومان برای سرویس طلا کنار گذاشته بودند، ولی با پیشنهاد اینجانب سرویس نقره خریداری شد تا این مبلغ را برای امور مهم‌تر در آینده پس انداز کنیم.

مجله مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
اگه الان که طلا گرون شده، چالش نخریدن به پا شده، من اون وقتی که طلا قیمتی نداشت به غیر از حلقه ی سفید هیچ چیز دیگه ای نخریدم. عروس یکی یه دونه هم بودم. تازه لباس عروسم نپوشیدم آرایشگاه هم نرفتم و با همون صورت دخترونه تا ۳۷-۸ روز بعد از زایمان اولم سر کردم. متاسفانه جوونای الان یه کاری رو که برای زندگی خودشون انجام میدن فکر میکنن شق القمر کردن. خودتون ساده بگیرین همه چیز حله.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار