مصرف موز برای این افراد ممنوع
کد خبر: ۱۲۲۷۵۱
تاریخ انتشار: 2018 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱

موز میوه‌ای است که سرشار از خاصیت برای هرقشری می‌باشد. ممکن است فکر کنید که موز را همه افراد و بدون محدودیت می‌توانند مصرف کنند. اما اینطور نیست، مصرف بیش از اندازه موز به دلیل خاصیتی که در ادامه به شما معرفی میکنیم می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سلامتی عده‌ای شود. به همین علت توصیه می‌شود این افراد موز مصرف نکنند!

این متخصص مصرف موز را برای افراد با مزاج سرد و خشک که معمولا لاغرند و استعداد چاقی نداشته و پوست خشک تیره‌ای دارند و اغلب از ناراحتی اعصاب و مشکلات مفصلی رنج می‌برند، بسیار مفید می‌داند و تصریح می‌کند کلا انسان‌های با مزاج سرد از این میوه که مزاج گرم دارد نفع می‌برند. ضمن اینکه موز تولید مایعات جنسی را زیاد کرده و محرک میل جنسی است.

این مزاج‌ها مراعات کنند
چرا موز برای بعضی افراد ایجاد حساسیت می‌کند؟ این استاد دانشگاه پاسخ می‌دهد: مصرف در حد میانه موز آزار دهنده نیست و برای گرم مزاجان در فصول سرد سال معمولا عارضه‌ای ندارد. اما در گرم مزاجان اقلیم‌های گرمسیری، این میوه باید با احتیاط مصرف شود، چون مخصوصا در افراد با مزاج گرم و خشک ممکن است به افزایش حرارت بدن منجر شده و سبب تولید صفرا شود.

ازعلایم افزایش این اخلاط در بدن این است که شخص پس ازمصرف موز دچار خارش، افزایش حرارت بدن، داغی، حالت سنگینی در بدن و سر، بروز جوش‌های پوستی و از این قبیل عوارض می‌شود. در نتیجه کسانی که مزاجشان گرم است و حساسیت به این میوه دارند یا باید از خوردن آن پرهیز کنند یا آنکه پس از خوردن موز، یک خوردنی رو به ترش یا ملس مثل شربت سکنجبین و یا کمی آبغوره یا آب انار استفاده کنند تا این عوارض به حداقل برسد. این استاد دانشگاه می‌افزاید افرادی که با مصرف موز دچار یبوست می‌شوند نیز باید کمتر از این میوه به خصوص کال و انواعی که با گاز اتیلن زودرس شده اند استفاده کنند و برای رفع این عارضه مصرف ملین‌هایی همچون خاکشیر را از یاد نبرند. ضمن اینکه مصرف موز در حد کم در فاصله میان افطار تا سحر اشکالی ندارد، اما مصرف زیاد و مستمر آن توصیه نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار