احتمال سقوط آزاد قیمت ارز؛ دلار نخرید
کد خبر: ۱۲۲۷۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به احتمال سقوط آزاد نرخ ارز، گفت:با مدیریت صحیح و اعمال سیاست‌های اقتصادی می‌توان شرایط بازار ارز را ساماندهی کرد.

به گزارش خانه ملت، سید تقی کبیری درباره وضعیت قیمت ارز، اظهار داشت: اختلاف قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد رو به افزایش بوده و متاسفانه قیمت کالا‌ها در بازار براساس نرخ بالاتر به روز می‌شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:رئیس جمهور روی ضرورت ارائه ارز شرکت‌های صادراتی به سامانه نیما تاکید کرده، اما این مهم به دلیل قیمت بالای ارز در بازار آزاد نسبت به بازار ثانویه محقق نشده است.

نرخ فعلی ارز بیشتر ناشی از عوامل روانی است

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجموع وضعیت درآمد‌های ارزی کشور در حال حاضر نسبت به سال ۹۱ الی ۹۲ بهتر بوده و میزان فروش نفت ایران تاکنون به نسبت سال ۹۱ با کاهش قابل توجهی روبرو نشده بنابراین می‌توان عنوان کرد قیمت فعلی ارز بیشتر ناشی از عوامل روانی بوده است.

کبیری ادامه داد:تعدادی از شرکت‌های صادرکننده که به اصطلاح خصولتی هستند، ارز خود را به سامانه نیما ارائه نمی‌کنند که این موضوع ناشی از ضعف مدیریت است.

خرید دلار ریسک زیادی دارد

وی گفت: با وجود اینکه روند افزایش نرخ ارز ادامه داشته و از ارزش پول کاسته می‌شود، اما خریداری ارز ریسک زیادی دارد چرا که قیمت‌های ارز غیر واقعی است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در هر صورت با مدیریت صحیح و اعمال سیاست‌های اقتصادی می‌توان شرایط بازار ارز را ساماندهی کرد و در این راستا احتمال دارد نرخ ارز با سقوط آزاد روبرو شود.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
1
جالب بود یعنی تا حالابلد نبودن یکدفعه بلد شدن
مدعی العموم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
به علاوه، به دلیل معامله در بازارهای غیر رسمی ارائه ارز تقلبی رایج شده که تا به مرحله خرج کردن نرسه متوجه نمیشم.
وقتی به طور اتفاقی به جای ذخیره برای مصرف تهیه شده، چند مورد معدود لو رفته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
وقتی اینطور می گویند .یعنی عکس این حالت درست است وبا اطمینان می توان گفت در چند روز اینده دلار دوباره جهشی شده وقیمتش افزایش می یابد. توی 8 ماه اخیر که اینطوری بوده باید اخبار را بر عکس خواند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار