جزئیات زندگی روزمره بشار اسد+عکس
کد خبر: ۱۲۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
یک منبع نزدیک به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با اشاره به جزییات دقیقی از زندگی روزمره او، گفت: تماس با مسئولان و مطالعه گزارش های نظامی مهم ترین کارهای روزمره اوست که همگی با حفظ آرامش و خونسردی انجام می شود.

در زیر جزییات زندگی روزمزه بشار اسد آمده است:

رئیس جمهور ساعت شش و نیم صبح از خواب برخاسته و یک ساعت کامل ورزش می‌کند.

اسد پس از صرف صبحانه سبک، کارش را از ساعت هفت و نیم صبح با خواندن گزارش ها و نامه هایی که از کشورها و سفارت خانه ها رسیده است به اضافه مطالعه گزارش های نهادهای امنیتی آغاز می کند.

بیش از یکصد تماس تلفنی در روز

او پس از ارزیابی اوضاع، با کسانی که لازم است تماس تلفنی گرفته و نشست برگزار می کند و هر روز بیش از یکصد تماس تلفنی با مسئولان و معاونان خود دارد تا دستورات و راهکارهای لازم را برای پیگیری تمام مسائل به آنان ارائه دهد، به اضافه اینکه با روسای نهادهای مختلف تماس می گیرد و در برخی موارد نیز به منظور پی بردن به جزئیات مسائل به جای تماس با یک مسئول بلند پایه با مسئول زیردست او تماس می گیرد.

برنامه بعدی بشار اسد تماس با «عماد فهد الجاسم» رئیس ستاد ارتش است و از او در مورد وضعیت میدانی و عملکرد و تکاپوی ارتش سوریه سوال می کند و در تمام جزئیات ریز و درشت دقیق می شود.

بشار اسد مثل یک افسر حرفه ای عمل می‌کند

او بر هر یک از عملیات نظامی نظارت دارد، گویی نه پزشک و رئیس جمهور بلکه یک افسر حرفه ای است که زندگی اش را در کار نظامی گذرانده است.

اسد به طور مستقیم با حملات جنگنده ها و بمباران های آن در ارتباط است و هر پایگاه نظامی فقط با دستور او کار انجام می دهد به اضافه اینکه رئیس جمهور با صدور دستور به رئیس ستاد ارتش و پیگیری جزئیات، روند امور میدانی عملیات جنگی را مدیریت می کند.

بشار اسد می داند که با توجه به استقرار افراد مسلح در سراسر کشور به اضافه 80 هزار خارجی سلفی که سوریه را هدف حمله قرار داه اند، کشورش با اوضاع نظامی دشواری دست به گریبان است.

بشار اسد خونسرد و آرام

اما اعصاب بشار اسد آرام است و در برابر منفعل شدن افسران بلندپایه و روسای نظامی آرام است و در تصمیم گیری ها نیز متانت و آرامش خود را حفظ می کند و به همه فرماندهان نظامی اعتماد به نفس می دهد.

او ناهار را در قصر ریاست جمهوری میل می کند و شخصا غذای مورد نظر را انتخاب می کند و معمولا حجم غذای او کم است و از 12 سال پیش و به عبارت بهتر از زمان ریاست جمهوری تا کنون سعی کرده است وزن خود را ثابت نگاه دارد.

رئیس جمهور بعد از ظهر استراحت می کند و سپس به تکمیل مطالعه اسناد نظامی و پیگیری حوادث مرزی و داخلی می پردازد به ویژه اینکه مرزهای مشترک سوریه با همسایگان طول زیادی دارد به این ترتیب که بیشترین مرز مشترک با ترکیه و عراق است که طول هر یک از آنان 800 کیلومتر است و سپس مرزهای مشترک با اردن و لبنان و جبهه جولان است.

کار بعدی بشار اسد مطالعه اسناد مربوط به درگیری های داخلی و گزارش های اطلاعاتی در مورد رخدادهای خارجی است که به افراد مسلح در ترکیه و موارد دیگر مربوط می شود.

اما در مورد داخل نیز به بررسی گزارش‌های مربوط به کسانی که در صدد اقدام نظامی علیه ارتش سوریه هستند، می پردازد.

بشار اسد می‌داند که جنگ بین‌المللی علیه سوریه در جریان است و باید مقاومت کند، بر همین اساس مشاوران خود را گردآورده و در مورد چگونگی مقابله با این جنگ بدون هیچ ترسی از آینده با آنان گفت‌وگو می‌کند و به روسای نهادهای امنیتی نیز تاکید می‌کند که ریسک نکنند.

چهره خندان اسد

او هنگامی که چند راکت به نزدیکی قصر ریاست جمهوری اصابت کرد، با بیان اینکه هدف از این اقدام ایجاد وحشت است، با خنده گفت آنان از میزان ایستادگی من خبر ندارند.

در مورد دولت نیز بشار اسد عملکرد وزیران را پیگیری می‌کند و با وزیر ارتباطات تماس می گیرد تا اخبار را با او دنبال کند به اضافه اینکه بخش های خبری تلویزیون را گوش می دهد.

تماس با وزیر کشور و وزیر دفاع یکی دیگر از فعالیت‌های روزمره رئیس جمهور است و در کنار آن با رئیس بانک مرکزی سوریه و وزیر اقتصاد تماس گرفته و وضعیت مالی لیره سوریه را با جزئیات آن پیگیری می‌کند.

معمولا برای شام یک تکه ماهی یا غذایی که به سرعت هضم شود، میل می‌کند و در صورت وقوع رخدادهای مهم در ساعات خواب و استراحت، او را از خواب بیدار کرده و دستور می گیرند و نکته مهم این است که در صورت بروز مشکل باید بدون دلهره و سردرگمی به او مراجعه شده تا تصمیم مناسب را اتخاذ کند.

نزدیک تختخواب او کتابهایی به زبان انگلیسی که تازه چاپ شده است، دیده می شود که پیش از خواب بخشی از آن را مطالعه می کند و هنگامی که برای خواب به تختخواب می رود به سرعت و در فاصله ده دقیقه به خواب می رود.


تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
1
لطفا از اسد قهرمان نسازيد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار