تفاوتهای یادگیری و خواندن و نوشتن بین دختران و پسران
کد خبر: ۱۲۲۶۷۹
تاریخ انتشار: 2018 September 28    -    ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

دختران و پسران تفاوت‌هایی با هم دارند؛ از تفاوت‌های فیزیکی آشکار تا تفاوت‌های ظریف و عاطفی که بین دو جنس وجود دارد.

بر اساس مطالعات جدید در میان دانش‌آموزان آمریکایی، دختران در خواندن و نوشتن بهتر از پسران هستند. محققان استرالیایی این تفاوت جنسیتی را در آزمایش‌های استاندارد نشان دادند. دیوید ریلی، نویسنده این پژوهش اظهار کرد: تفکر رایج این است که پسران و دختران در مدارس ابتدایی با توانایی شناختی یکسان هستند، اما این بررسی خلاف این فرضیه را نشان می‌دهد.

تفاوتهای یادگیری و خواندن و نوشتن بین دختران و پسران

دانشمندان به طور کلی موافقند که پسران و دختران از لحاظ روانشناختی با یکدیگر متفاوتند. محققان اظهار کردند: مشکلات رفتاری می‌تواند در این موضوع نقش داشته باشد. علاوه بر این، اختلافات جنسیتی در موضوعاتی مانند اختلال اضطراب و اختلال توجه وجود دارد که با مشکلات خواندن و نوشتن مرتبط است و می‌تواند در کلاس درس اختلال ایجاد کند. مطالعات قبلی نشان داده است که دختران هنگام خواندن و نوشتن از هر دو نیمکره مغز استفاده می‌کنند، اما پسران تنها از یک طرف مغز خود بهره می‌برند.

نکته دیگر در پاسخ به این بررسی آن است که دختران در آزمون‌های خود دقت بیشتری دارند و در مقابل پسران بی‌دقت هستند. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که سبک‌های یادگیری پسران و دختران به طور قابل توجهی با هم متفاوت است. از نظر آماری، پسران در معرض خطر ابتلا به اختلالات یادگیری نسبت به دختران هستند. محققان هشدار می‌دهند که خواندن و نوشتن اساس موفقیت تحصیلی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که آموزش در پسران باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا آنها در زمینه خواندن و نوشتن با مشکل مواجه نشوند.

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار