شکیرا؛ فرشته نجات کودکان فقیر آمریکای جنوبی +عکس
کد خبر: ۱۲۲۶۷۵
تاریخ انتشار: 2018 September 28    -    ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

شکیرا زاده شهری فقیر با نام بارانکیلا در کلمبیا است و با چشم خود کودکان پابرهنه زیادی را در خیابان‌های این شهر دیده که فقر و بی‌پولی آن‌ها را به چنگال اعتیاد کشانده است. کاملاً مشخص است کودکانی که حتی پول لازم برای ادامه تحصیل را ندارند آینده روشنی نیز پیش‌رویشان قرار نمی‌گیرد.

خوشبختانه بخت با شکیرا یار بود و توانست به بلندترین قله‌های موفقیت دست پیدا کند اما این پرنده خوش‌صدای دنیای هنر و موسیقی کودکان فقیر مرز و بوم خودش را هرگز فراموش نکرد و از هر فرصتی برای کمک به کودکان ساکن در آمریکای جنوبی استفاده کرده است.

شکیرا؛ فرشته نجات کودکان فقیر آمریکای جنوبی +عکس

اگر نگاهی به زندگی شکیرا داشته باشید متوجه خواهید شد که وی همیشه دستی در امور خیریه داشته و در طول عمر خود دائماً به سازمان‌های خیره کمک است، به همین منظور در سال ۱۹۹۷ بنیاد خیریه پابرهنگان را بنا نهاد. این بنیاد با هدف کمک به کودکان مستمند راه‌‌اندازی شد.

همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید آموزش حرف اول را در موفقیت افراد می‌زند، از طرف دیگر آموزش تنها به معنای مدرسه رفتن و غرق شدن در مطالب کتاب‌های درسی نیست. آموزش باید به رشد کودک کمک کند تا در آینده بتواند روی پای خودش بایستد.

کاملاً مشخص است کودکی که به خوبی در نظام آموزش و پرورش رشد پیدا کند در آینده نه‌تنها موفق می‌شود بلکه فرد سالمی بار می‌آید و نقش مهمی و مثبتی در جامعه ایفا خواهد کرد.

 

شکیرا؛ فرشته نجات کودکان فقیر آمریکای جنوبی +عکس

هدف اصلی بنیاد پابرهنگان کمک به کودکانی است که از فقر یا خشونت به شیوه‌های مختلف رنج می‌برند، در حال حاضر این بنیاد ۶ مدرسه را در مناطق مختلف کلمیبا به لحاظ مادی و معنوی پشتیبانی می‌کند. به لطف تمهیدات این بنیاد در حال حاضر چیزی بیشتر از ۶ هزار دانش‌آموز از امکان تحصیل، غذای مناسب و خدمات روانشناسی بهره می‌گیرند.

این موارد باعث شده تا این کودکان به همراه خانواده‌هایشان که مجموعاً جمعیتی ۳۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهند آینده‌ای روشن را پیش‌رو داشته باشند. بنیاد پابرهنگان تنها در کلمیبا فعالیت ندارد و خدماتی از این دست را به هائیتی و مناطقی از آفریقای جنوبی عرضه می‌کند.

با این حساب می‌توان گفت بچه‌‌های فقیری که پیش از این هیچ آینده‌ای پیش‌روی خود نداشتند اکنون با شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف امیدی به آینده پیدا کرده‌اند. بنیاد پابرهنگان به گونه‌ای عمل می‌کند تا قبل از اینکه کودکان به دام گروه‌های خلاف‌کار و آینده‌ای تاریک بیافتند به سمت درس و مدرسه سوق داده‌ شوند.

شکیرا؛ فرشته نجات کودکان فقیر آمریکای جنوبی +عکس

کودکانی که در فقر و بدبختی زندگی می‌کنند نیازمند رسیدگی‌های بیشتری هستند و باید کمک بیشتری به آن‌ها شود. کودکی که هر شب سر بی‌شام به زمین می‌گذارد بدون شک نمی‌تواند روز بعد با آمادگی کامل سر کلاس درس حاضر شود، در نتیجه این بنیاد بهترین معلم‌ها و خدمات آموزشی را در اختیار کودکان فقیر قرار می‌دهد.

شکیرا در این زمینه گفته است ما مدرسه‌ها را در مناطقی احداث می‌کنیم که دولت توان ساخت مدرسه را ندارد و بچه‌ها از درس و خدمات آموزشی محروم هستند. در نتیجه بچه‌‌هایی که سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند بهتر دل به درس می‌دهند و پس از پایان دوران تحصیل نیز موقعیت‌های شغلی مناسبی در جامعه پیدا می‌کنند.

بنیاد پاپرهنگان در ابتدا توسط شکیرا راه‌اندازی شد اما موفقیت‌های این بنیاد باعث شد سایر انجمن‌های خیریه جهانی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نیز کمک‌هایی به این بنیاد داشته‌ باشند. این بنیاد با سازمان یونیسف نیز همکاری می‌کند.

شکیرا؛ فرشته نجات کودکان فقیر آمریکای جنوبی +عکس

با این حساب باید به شکیرا به خاطر چنین اهداف انسان‌ دوستانه‌ای دست‌مریزاد گفت و انتظار داشت در آینده شاهد شکوفایی کودکان آمریکای جنوبی باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار