تئاتر شهر تا یک سال تعطیل است
کد خبر: ۱۲۲۵۲
تاریخ انتشار: 2015 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر و مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، صبح امروز از روند بازسازی تئاترشهر بازدید کردند.

در این بازدید، جنتی از این‌که از بازدید قبلی تغییری در بازسازی تئاترشهر صورت نگرفته، گلایه کرد.

در بازدید از سالن قشقایی، مسوول دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد در مورد روند بازسازی این سالن توضیح داد: صندلی‌ها در کارگاه ساخته شده و آماده است و طی چند روز آینده بتن‌ریزی صورت می‌گیرد و تا دو هفته آینده صندلی‌ها نصب می‌شوند. این صحبت با انتقاد وزیر ارشاد مواجه شد و گفت: با این حرف‌ها خانواده تئاتر را معطل نگه داشته‌اید.

علی مراد‌خانی معاون هنری وزیر ارشاد نیز ضمن انتقاد از روند بازسازی گفت: اگر شرایط به همین شکل پیش برود تا یکسال دیگر هم پروژه تمام نمی‌شود.

مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به این که شش ماه است پیمانکار هیچ کاری انجام نداده است، گفت: در کارگاه هم کارها خیلی کند پیش می‌رود.

او افزود: آقای معمار مشکلاتی دارد که نمی‌گوید، و با این مشکلات امید به انجام هیچ کاری نیست. نور راهروها هم هنوز خریداری نشده است.

در بازدید از پلاتو‌های تئاترشهر، علی جنتی از معاونش خواست بودجه‌ای را که برای تئاتر در اختیار دارد، به نور عمومی تئاترشهر اختصاص دهد. علی مرادخانی در پاسخ گفت: بودجه ابتدا اعتبارش می‌رسد بعد خودش، که با این روند کار طولانی می‌شود. اگر کارها به اداره کل هنرهای نمایشی واگذار شود، روند سریع‌تری خواهد داشت.

مهدی شفیعی نیز از اوضاع مالی اداره کل هنرهای نمایشی گلایه کرد و گفت: هرسال تا این زمان نیمی از بودجه تخصیص داده می‌شد اما امسال که سال تئاتر است، ده درصد هم تعلق نگرفته است.

در بازدید از سالن سایه نیز مهدی شفیعی، مشکل صندلی‌ها را مطرح کرد و گفت: صندلی‌‌های اصلی خریداری نشده و قرار است از خارج از کشور تهیه شودکه دست‌کم سه ماه زمان نیاز دارد.


افکار خبر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار