آخرین وضعیت قیمت خودرو‌های داخلی در بازار +جدول
کد خبر: ۱۲۲۴۴۶
تاریخ انتشار: 2018 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

هم زمان با آغاز فروش ۵۳ هزار خودرو از سوی شرکت ایران خودرو بررسی‌ها از بازار خودروی تهران نشان می‌دهد که روند قیمتی خودرو‌های داخلی در بازار آزاد با کاهش اندکی مواجه شده است. هرچند که به گفته ریس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران تلاطم در نرخ ارز باعث رکود در بازار خودرو شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی تهران با اعلام اینکه خودروسازان می‌گویند روزانه ۱۵۰۰ خودرو تولید می‌کنند، افزود: اگر فقط خودروسازان تولید ۱۵ روز خود را در کوتاه‌مدت راهی بازار کنند بخش زیادی از نیاز بازار تأمین و آرامش در بازار حاکم خواهد شد.

سعید مؤتمنی با اشاره به اینکه بازار خودرو همچنان با بلاتکلیفی روبه‌رو است، ادامه داد: خودروسازان باید در طرح‌های فروش خود تحویل سریع خودرو‌ها را در اولویت قرار دهند و متأسفانه با فروش‌های بلندمدت دردی از بازار خودرو دوا نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به رشد شدید قیمت خودرو در ماه‌های اخیر، این بازار دیگر کششی برای افزایش قیمت به دلیل رشد نرخ ارز در بازار آزاد، نخواهد داشت.

وی ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که هر زمان نوسانات شدید در نرخ ارز داشته‌ایم قیمت‌ها در بازار خودرو نیز به سرعت از این نوسانات تاثیر گرفته و به دنبال آن بازار هم از فروشنده و هم از خریدار خالی و اصطلاحا قفل شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط نوسانات رو به بالای نرخ ارز، فروشندگان خودرو به دلیل احتمال افزایش قیمت‌ها از فروش خودداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: در مقابل خریداران نیز نوسانات صعودی نرخ ارز را دائمی و ماندگار نمی‌دانند و منتظر می‌مانند تا التهابات بازار ارز رفع و قیمت‌ها کاهش یابد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد: چنین وضعیتی موجب قفل شدن بازار خودرو می‌شود به‌گونه‌ای که نه فروشندگان تمایل به فروش و نه خریداران تمایلی به خرید دارند، اتفاقی که این روز‌ها با نوسانات بازار ارز در بازار خودرو رخ داده است.

بر اساس این گزارش قیمت برخی از محصولات داخلی بر اساس اعلام اتحادیه خودروی تهران در بازار مطابق جدول زیر است.

آخرین وضعیت قیمت خودرو‌های داخلی در بازار

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار