این 10 کلمه، پرکاربردترین در زبان انگلیسی هستند
کد خبر: ۱۲۲۳۷۳
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
در این گزارش ما شما را با ده کلمه‌ از زبان انگلیسی که بیشترین تعداد معنا را دارند، آشنا می شوید. این کلمات به خاطر انعطاف پذیری بی نظیرشان شناخته شده اند. این کلمات برگرفته از آخرین ویرایش از کتاب آکسفورد اند.

ده کلمه ای که بیشترین تعداد معنا را در زبان انگلیسی دارنداختصاصی «تابناک باتو»، در این گزارش ما شما را با ده کلمه‌ از زبان انگلیسی که بیشترین تعداد معنا را دارند، آشنا می شوید. این کلمات به خاطر انعطاف پذیری بی نظیرشان شناخته شده اند. این کلمات برگرفته از آخرین ویرایش از کتاب آکسفورد اند.

۱۰. ضربه «strike»

ورزشی ترین کلمه ی دیکشنری. بیسبال یک نوع ضربه دارد. بولینگ یک نوع ضربه دارد. این کلمه ۲۵۰ معنی مختلف را در بر می گیرد.

ده کلمه ای که بیشترین تعداد معنا را در زبان انگلیسی دارند

۹. پاییز «fall»

هر پاییز بچه ها همراه با ریزش برگ ها به مدرسه میروند تا درباره ی سقوط امپراطوری روم بیاموزند و از ریزش نمراتشان جلوگیری کنند. «۲۶۴ معنی»

ده کلمه ای که بیشترین تعداد معنا را در زبان انگلیسی دارند

۸.گذاشتن «put»

این کلمه در زبان انگلیسی به ۲۶۸ فعل مختلف اشاره می کند.

ده کلمه ای که بیشترین تعداد معنا را در زبان انگلیسی دارند

۷. چرخاندن «turn»

۲۸۸ معنای مختلف داشته که به عنوان مثال می توان به پیچاندن، ایجاد یک تغییر مهم و خوابیدن بی وقفه اشاره کرد.

ده کلمه ای که بیشترین تعداد معنا را در زبان انگلیسی دارند

۶. گرفتن « get»

تنها یک شماره از تعداد معناهای کلمه ی قبل بالاتر است و ۲۸۹ معنی مختلف دارد.

ده کلمه ای که بیشترین تعداد معنا را در زبان انگلیسی دارند

۵. ایستادن «stand»

می توانید برای خود نامی دست و پا کنید بدون اینکه حتی مجبور باشید بلند شوید. البته برای بازی تنیس باید سرپا بایستید. این عبارت تنها سه معنا از ۳۳۴ معنای مختلف این کلمه را به رخ کشیده است.

ده کلمه ای که بیشترین تعداد معنا را در زبان انگلیسی دارند

۴.بردن «take»

می توانید یک ترم را مرخصی بگیرید. یا یک درس دو واحدی بردارید. برای رفتن به دستشویی وقت استراحت بگیرید. یا یک کلوچه بردارید. «۳۴۳ معنا»

ده کلمه ای که بیشترین تعداد معنا را در زبان انگلیسی دارند

۳. رفتن «go»

کلمه ی سوم این لیست دارای ۳۶۸ معنی مختلف است. کلمه ای که اگر مابین همین لیست ده کلمه ای خوب بنگرید، چند هم معنی برای آن بتوانید پیدا کنید.

ده کلمه ای که بیشترین تعداد معنا را در زبان انگلیسی دارند

۲ و ۱.
دویدن «run» و قرار دادن «set»

به ترتیب با ۳۹۶ و ۴۳۰ معنی مختلف پرکاربردترین کلمات در زبان انگلیسی محسوب می شوند.

ده کلمه ای که بیشترین تعداد معنا را در زبان انگلیسی دارند

ده کلمه ای که بیشترین تعداد معنا را در زبان انگلیسی دارند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
12
6
واقعا هدف از دونستن ده کلمه ای که بیشترین معنا رو در انگلیسی دارن چیه؟؟؟؟
پاسخ ها
عشق اروپا
| |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
دانش افزایی.....
می خوایم اروپایی هم بشیم!!!!!! با این نظرات و سکنات....
دکتر حمید شفیع زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
24
10
مزخرف ترین زبان دنیا انگلیسی می باشد هیچ کس حتی انگلیسی های مادر زاد قادر به نوشتن صحیح یک متن انگلیسی نیستند زیرا 95 درصد کلمات انگلیسی تلفظ شان با نوشتن شان بسیار متفاوت می باشد و شما باید هزاران کلمه را جداگانه املایش را حفظ باشید که این امر غیر ممکن است هیچ قاعده کلی در انگلیسی وجود ندارد و حتی اگر قاعده ای وجود داشته باشد صدها استثنا برای ان وجود دارد که دیگر ان قاعده نیست این زبان بدلیل قدرت سیاسی بر جهان حاکم شده است
پاسخ ها
محمد
| |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
آقای دکتر!!! اولا قاعده نه و گرامر
ثانیا مگر زبان فارسی خالصه و همونطور که نوشته میشه خونده میشه؟؟ اگر فرانسه رو میگفتین قابل باور بود
یک مهندس تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
4
9
جناب دکتر ضمن جالب بودن استفاده جنابعالی از کلمات خارج از شان ادب و حرفه ای!، میخواستم سوال کنم حضرتعالی به چند زبان زنده دنیا مسلط بوده یا دستکم آشنایی دارید؟؟؟ (یادآوری نمایم که به هیچ عنوان متخصص زبان های خارجی نیستم)

از دشواری عجییب و غریب املا کلمات در زبان فرانسه چقدر با خبرید؟

از سه نوع جنسیت در آلمانی و 4 حالت فاعلی و مفعولی و با واسطه و ملکی که هر کدام حرف تعریف کلمه را دچار تغییر می نمایند اطلاع دارید؟

نظرتان در مورد زبان عربی با مفرد و مثنی و جمع و مذکر و مونث و صرف افعال و حروف شمسی و قمری و نکره و معرفه آن چیست؟!

می دانید در زبان آلمانی چاقو خنثی، قاشق مذکر و چنگال مونث است؟! یا کشور سویس مونث و عراق مذکر و .... و برای درست نوشتن و حرف زدن باید تمام اینها را حفظ باشید؟؟؟!

اطلاع دارید بسیاری از حروف ترکی را با روشهای معمول اصلا نمی توانید تلفظ کرده یا بنویسید؟!

تا کنون تلاشی برای خواندن متون یا نگارش به زبان چینی داشته اید؟!

می دانید حرف تعریف اسامی مذکر و مونث (که باید جنسیت هر یک را بدانید) در زبان های ایتالیایی، اسپانیایی و فرانسه باید همراه کلمه به درستی ذکر شوند؟ (که در انگلیسی اصلا اینطور نیست و کلا یک حرف تعریف بیشتر وجود ندارد)...

و باز هم برایم جالب است که چطور با ذهنیت اینقدر بسته و یکسو نگر، و در عین حال اطلاعات تا این حد ناکافی اینطور صریح و با قطعیت اظهار نظر می فرمایید دوست عزیز؟؟؟؟!! و واااای اگر که این تفکر و نگرش در تمام برداشت ها و قضاوتهایمان فراگیر شود........
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
عربي كاملترين زبانه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
3
7
من با نظر اقایی که خودشان را دکتر شفیع زاده معرفی کرده اند مخالفم و اعتقاد دارم که اینگونه در مورد یک زبان صحبت کردن و عنوان مزخرف ترین دادن به ان غیر علمی و نادرست هست. ایا ایشان در مورد زبان مجار و یا زبانهای افریقایی و زبان ژاپنی و ... اطلاع دارند و مشکلات انها را می دانند و ایا در زبان فارسی ما هر چه می گوییم همانگونه نوشته می شوند و ..... ؟!!!!!
dadva
|
United States of America
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
2
4
با سلام
يكي از ادبيات مشترك اقوام و اديان و زبان هاي مختلف ، احترام به فرهنگ و زبان ديگران است.
متاسفانه آقايي كه خود را دكتر حميد معرفي كرده از اصول اوليه ادبيات سخن بي اطلاع هستند تا چه رسد به نظر دادن در باره زبان هاي ديگران......
ناشناس
|
Turkey
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
2
حداقل انگلیسی جملات را هم می نوشتید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
2
1
با نظرات دکتر کاملا موافقم. زبان انگليسي يک زبان شديدا آوايي است. فونتيکهاي صامت يعني بي صداي زيادي دارد بخصوص در لهجه بريتيش باز لهجه آمريکايي راحت تره. در اکثريت لغات انگليسي آنچه تلفظ و خوانده مي شود با آنچه که روي کاغذ وجود دارد متفاوت است، بر عکس زبانهاي اسپانيايي و ايتاليايي که هر چه نوشته ميشه خوانده هم ميشه. اسپانيايي و ايتاليايي از آسانترين زبانهاي معروف دنيا هستند. انگليسي نسبت به زبانهاي ديگر قاعده مند تر است ولي استثناهايي که در گرامر انگليسي وجود دارد هم زياده. بي تعصب ميگم زبان عربي از غني ترين و با ريشه ترين و قدرترين و خالص ترين زبانهاي معروف دنياست که از هيچ زبان ديگري الهام نگرفته و اگر هم گرفته باشد بسيار کم بوده است ، برعکس زبانهاي اروپايي ها از جمله انگليسي که 90 درصد لغات انگليسي ريشه در زبان يونان کهن و بخصوص زبان روم باستان يعني زبان لاتين دارند و زبان بومي انگليسيها يعني آنگلوساکسونها کم است. و اينکه انگليسي از لحاظ قدرت سياسي زبان رسمي و اول دنيا شده درسته.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
من زبانم معمولی هست و انگلیسی یه زبانی هست که یادگیری اولیه‌اش ساده ولی رفته رفته به سختی میشه سطح زبانت رو بالا ببری، این هم خاصیتش هست نه بد هست نه خوب. خیلی زبانها برعکس هستن اولش سخته بعدش آسون و خیلی‌ها هم یکنواخت هستن، همه اینها نه از بدی زبان هست نه از حسن زبان، همین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
2
0
اینکه یک واژه در یک زبان چندین معنی بدهد نشانه ضعف آن زبان است، زبان بعنوان یک ابزار ارتباطی باید بتواند به ساده ترین راه و درستی و صراحت معنی و مفهوم را برساند بنابراین اینکه یک واژه چند معنی بدهد می تواند گمراه کننده باشد و اینکه بتوان فهمید یک واژه با توجه به جمله چه معنایی می دهد خود نشاندهنده پیچیدگی زبانی است، جناب شفیع زاده هم درست فرمودند که زبان انگلیسی بواسطه تسلط سیاسی گسترش یافته است و کشورهایی مانند فرانسه و آلمان در برابر توسعه این زبان می جنگند و سعی بر این دارند تا زبان خود را گسترش دهند، ایران نیز باید همین رویه را در پیش بگیرد بویژه آنکه زبان انگلیسی در شبه قاره هند و پاکستان و ترکیه امروزی جایگزین زبان فارسی شده و از تعداد مخاطبان زبان فارسی به شدت کاسته است
پاسخ ها
داود
| |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
این متن از کاربردهای این ده کلمه یاد کرده نه از معانی! در واقع هر کدوم از این ده کلمه کلمات کلیدی ای هستند که در ترکیب با کلمات دیگر معانی متفاوتی میسازند، البته اگر هوشمندانه به آن کلمات ترکیبی توجه شود نحوۀ تأثیر روی کلمۀ مکمل تقریبا یکسان است ولی معنی متفاوت و البته بدون ابهامی ایجاد میکند.
صمدپاشازاده ماکویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
6
0
کاملترین زبان عربی فصیح قرآنی است اگر باور ندارید تحقیق کنید والبته بدون تعصب
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
4
عربی زبان ناقصی است ...چون چهار واج مهم و اصلی را ندارد ...پ. ژ. چ. گ. ....
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
1
0
کسانی که به نظر دکتر شفیع زاذه خرده گرفتند بسیار بعیده که حتی توان نگارش یک خط زبان انگلیسی داشته باشند اما به وقت خودنمایی و خرده گیری از هرگونه انتقاد سخت تند و گزنده ای روگردان نیستند.
رضا خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
من به زبان های عربی انگلیسی و فرانسوی صحبت میکنم . و تمام گویش های عربی را می دانم اگر بخواهیم میان این زبانها ارزشیابی داشته باشیم می توانیم بگوییم که زبان فرانسوی سخت تر فرا گرفته میشود زیرا بین نگارش و گویش واژه های ان ناهمخوانی های بسیار یافته می شود .در زبان عربی به خاطر نظم وهنجاری که دارد اگر یک وازه را یاد بگیرید بیش از ده معنای مختلف از ان وازه می توانید بسازید مثل ضارب مضروب ضرب قاتل مقتول قتل و.... بخواهیم یا نخواهیم این سه زبان مهم ترین زبان های دنیای امروز هستند و ناگزیر از یادگیری انها هستیم . البته با فراگرفتن زبان عربی میتوان در زبان فارسی نیز پیشرفت کرد زیرا وازه های عربی را در نگارش وگویش روزمره فارسی بکار می بریم و بیشتر این ترکیب ها نادرست است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار