ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی
کد خبر: ۱۲۲۳۴
تاریخ انتشار: 2015 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
اگر در طبقه همکف و یا اول آپارتمان زندگی می کنید و به کف پاسیو دسترسی دارید، فکر نمی کنید که ایده خوبی باشد تا دستی به سر رویش بکشید و حال و هوای حیاط خانه ایرانی را در آن به وجود بیاورد؟!
امروزه با زندگی کردن در فضای خانه های آپارتمانی فاصله ما از طبیعت بسیار زیاد شده و دیگر خبری از حیاط منزل به سبک خانه های سنتی ایرانی نیست. فضاهایی که می توانند ارتباط ما را با نور طبیعی از طریق سقف برقرار کند، پاسیوها هستند. حیاط های اندرونی و حیاط کوچک گودال باغچه های خانه هایی ایرانی شباهت های زیادی به نقش پاسیو های امروزی در ساختمان داشته اند. اگر در طبقه همکف و یا اول آپارتمان زندگی می کنید و به کف پاسیو دسترسی دارید، فکر نمی کنید که ایده خوبی باشد تا دستی به سر رویش بکشید و حال و هوای حیاط خانه ایرانی را در آن به وجود بیاورد؟! به چنین ایده ای علاقه مند هستید؟! این مطلب  را از دست ندهید.

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی

حوض در طراحی پاسیوی ایرانی

حوض های زیبای خانه های قدیمی ایرانی را به خاطر دارید؟! همان حوض هایی که در کنار آنها مادربزرگ تختی می گذاشت و سماورش را روشن می کرد و در استکان های کمر باریک چایی می ریخت؟! طراح پاسیویی که در تصویر بالا می بینید در فضایی کوچک حوض ایرانی و تخت کنار آن را در ترکیبی تازه و نو در کنار هم قرار داده و گوشه ای از دکوراسیون منزل اش را به این سبک تزئین کرده است. طاقچه های ایرانی در کنار دیگر اجزا قابل مشاهده است. وجود یک حوض با کاشی های فیروزه ای رنگ می تواند شما را به هدف نزدیک تر کند.

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی


آبنما در طراحی پاسیوی ایرانی

اگر مساحت فضای پاسیوی شما کم است و برایتان این امکان وجود ندارد که سطح زیادی از آن را به حوض اختصاص دهید، یک آبنمای دیواری نیز می توانید گزینه بعدی باشید. تنها کافی است که در هنگام طراحی و ساخت آن کاشی های ایرانی را فراموش نکنید. متناسب با فضای پاسیو آبنمایی زیبا را در فضا قرار دهید و از صدای دلنشین آب لذت ببرید.

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی

آوردن گیاهان به فضای پاسیو

طبیعت همیشه حس طراوت و تازگی را به انسان القا می کند. خودتان را از وجود این عناصر آرامش بخش محروم نکنید و به یاد درختان زیبای خانه های ایرانی گیاهان آپارتمانی را به فضای پاسیوی خانه تان بیاورید. خوب می دانید که بسیاری از آنها نیاز به نور مستقیم خورشید ندارند. پس نگران نگهداری از آنها نباشید و فراموش نکنید که در هنگام خرید از گلفروش راهنمایی بخواهید تا بتوانید مناسب ترین گیاه را انتخاب کنید.

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی

استفاده از کاشی ایرانی در طراحی پاسیو

حتی اگر پاسیو ای ساده دارید که بیشتر فضای آن را به نگهداری از گیاهان اختصاص داده اید بد نیست که با تعداد کمی از کاشی های طرح ایرانی حال و هوایی سنتی به آن ببخشید و طروات کاشی های آبی فیروزه ای را به آن ببخشید. در تصویر بالا مبل و صندلی ها با فرفرژه های قرمز رنگ نیز تاثیر زیادی در ایجاد تنوع در فضا داشته اند.

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی

استفاده از وسایل دکوری در پاسیو

توجه به جزئیات در هر بخشی از دکوراسیون منزل باعث به وجود آمدن حس تعلق به فضا می شود. به شرط آنکه در این کار علایق کاربران فضا در اولویت قرار بگیرد. فضای پاسیو خانه از این قاعده مستثنی نیست. از هر ایده ساده ای استقبال کنید و خود را برای انتخاب تزئینات در تنگنا قرار ندهید. پارچه های رنگی، وسایل دکوری و صنایع دستی ایرانی انتخاب های خوبی خواهند بود.

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی

استفاده از فرش و گلیم ایرانی در فضای پاسیو

اگر در محل سکونت خود مستاجر هستید و امکان انجام ساخت و سازها برایتان وجود ندارد، نگران نباشید. آخرین و ساده ترین راه برای شما استفاده از زیراندازهایی مثل فرش و گلیم ایرانی است. فرش را در پاسیو بیاندازید و از پشتی، مبلمان راحت خانه ایرانی برای تکیه دادن استفاده کنید. قطعا از همنشینی با گیاهان و وسایل تزئینی و بهره بردن از نور طبیعی لذت خواهید برد. رنگ های گرم زیراندازها و پارچه های ایرانی برای گردهمایی های شما انرژی بخش خواهند بود.

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی

منبع: چیدانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار