آخرین تحولات بازار مرغ
کد خبر: ۱۲۲۳۲۷
تاریخ انتشار: 2018 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از کاهش حداقل 2 هزار تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 500، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن 7 هزار و 200 ، غرفه های میادین میوه و تره بار 8 هزار و 150 و خرده فروشی ها 8 هزار و 500 تا 9 هزار تومان است.

وی کاهش قدرت خرید خانوار، افزایش تولید مرغ نسبت به دو ماه گذشته و کاهش شدید تقاضا بعد از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را دلیل اصلی روند نزولی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

یوسفی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 7 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ 9 هزار و 500 تا 10 هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت‌های کنونی مرغ در بازار بیانگر زیان 2 تا 2 هزار و 500 تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: کاهش قیمت مرغ در دو هفته اخیر موجب شد تا قیمت هر قطعه جوجه در روزهای اخیر حداقل 800 تومان کاهش یابد و با استمرار کاهش قیمت مرغ در بازار بدیهی است که تولیدکنندگان جوجه یکروزه برای جلوگیری از زیان، تولید خود را کاهش می‌دهند و نتیجه این امر چیزی جز کاهش عرضه و افزایش قیمت مرغ در بازار نیست.

وی در پایان با انتقاد از نرخ بالای نهاده‌های دامی در بازار تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ 1350 تا 1400 و کنجاله سویا 2400 تومان به مرغداران عرضه می‌شود که نسبت به ابتدای سال افزایش چشمگیری داشته است.

باشگاه خبرنگارارن

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار