کتلت گوشت با سس قارچ
کد خبر: ۱۲۲۲۶۱
تاریخ انتشار: 2018 September 26    -    ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
امروز تصمیم داریم شیوه‌ی پخت یک نوع کتلت با سسی خوش طعم را به شما آموزش دهیم. سس قارچی که کنار این کتلت سرو می‌شود طعم لذیذی دارد. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی کتلت گوشت با سس قارچ، با ما همراه باشید.

کتلت گوشت با سس قارچاختصاصی تابناک باتو؛ امروز تصمیم داریم شیوه‌ی پخت یک نوع کتلت با سسی خوش طعم را به شما آموزش دهیم. سس قارچی که کنار این کتلت سرو می‌شود طعم لذیذی دارد. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی کتلت گوشت با سس قارچ، با ما همراه باشید.

کتلت گوشت با سس قارچ

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده: 300 گرم

تخم مرغ: 1 عدد

پودر سیر: یک قاشق چایخوری

جعفری خرد شده: یک چهارم پیمانه

نمک: یک قاشق چایخوری

پودر پیاز: یک قاشق چایخوری

پیاز رنده شده: نصف پیمانه

آرد: دو قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس قارچ:

آب گوشت یا مرغ: یک پیمانه

پیاز خرد شده: یک چهارم پیمانه

فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری

کره: دو قاشق غذاخوری

آرد: دو قاشق غذاخوری

قارچ ورقه شده: یک پیمانه

نمک: به میزان لازم

طرز تهیه:

در ظرفی مناسب، گوشت، تخم مرغ، آرد و پیاز را ریخته و با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. پودر سیر، نمک، جعفری، و پودر پیاز را به مواد اضافه کرده و پس از ورز دادن، گلوله‌هایی از خمیر برداشته، به شکل دلخواه درآورده و در روغن داغ، سرخ می‌کنیم.

برای تهیه‌ی سس، کره را در ظرفی ریخته و پیاز خرد شده را به آن می‌افزاییم. وقتی پیاز طلایی رنگ شد، قارچ ورقه شده را به همراه آرد به آن اضافه می‌کنیم.

تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا خامی آرد از بین برود. حالا نوبت اضافه کردن آب مرغ یا گوشت به همراه نمک و فلفل است. پس از اضافه کردن این مواد، سس را هم می‌زنیم تا یکدست شود. حدود سه دقیقه سس را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا به غلظت دلخواه برسد.

کتلت‌ها را به همراه سس قارچ، سرو می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: fatafeat

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار