افشای جزئیات جدید درباره مرگ فرزند حاکم دبی
کد خبر: ۱۲۲۲۰
تاریخ انتشار: 2015 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
هر چند برخی منابع علت مرگ فرزند حاکم دبی را حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تجمع نظامیان اشغالگر اماراتی و سعودی در استان مارب اعلام کرده بودند، یک منبع دیگر به دلیل دیگری برای مرگ وی اشاره کرده است.
 

روایت های متعددی درباره حقیقت مرگ فرزند حاکم دبی وجود دارد، پس از چند روز از ادعای مقامات اماراتی که راشد محمد المکتوم 30 ساله بر اثر سکته قلبی مُرده است، دلایل دیگری برای مرگ وی فاش شده است.

راشد 30 ساله به انواع ورزش ها می پرداخت و ریاست چندین کمیته ورزشی در امارات را هم برعهده داشت.

یک فعال سعودی مقیم واشنگتن به نام علی آل احمد فاش کرده است که راشد در نتیجه مصرف مواد مخدر از نوع کوکائین مرده است.

وی حاکم دبی را نصیحت کرد تا در مسئله مرگ پسرش شفاف سازی کند.

این فعال سعودی گفت این شفاف سازی می تواند به مقابله با مصرف مواد مخدر که در میان طبقه حاکم در بیشتر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان رواج دارد، کمک کند.

این اطلاعات را رسانه های غربی هم مورد تاکید قرار داده اند به طوری که روزنامه ایندیپندنت با استناد به سند فاش شده از سوی ویکی لیکس نوشته بود تاریخ زندگی بن مکتوم مملو از مصرف مواد مخدر بوده است.

منابع رسانه ای تاکید کرده اند که نزدیکان به حاکم دبی می دانند که وی اموال فرزندش را مصادره کرده است و همچنین بسیاری از کسانی را که در معتاد کردن فرزندش نقش داشتند، برکنار کرده است.

البته برخی محافل رسانه ای هم پیشتر علت دیگری برای مرگ راشد اعلام کرده بودند.

فواد ابراهیم پژوهشگر سیاسی با قاطعیت گفته بود که فرزند حاکم دبی به سبب سکته قلبی(که مقامات اماراتی ادعا کرده اند) نمُرده است، بلکه در جریان حضور در استان مأرب یمن و حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تجمع نظامیان اماراتی و نظامیان متجاوز دیگر کشته شد که شوک بزرگی به خاندان حاکم در امارات وارد کرد.

در حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به پایگاه صافر در مأرب جایی که نظامیان اشغالگر سعودی،اماراتی و مزدورانشان حضور داشتند، 52 نظامی اماراتی به هلاکت رسیده بودند.امارات به زخمی شدن احمد بن سعود بن صقر القاسم فرزند حاکم امارت رأس الخیمه اعتراف کرده بود.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار