لئوناردو دی‌کاپریو به یک جنبش تازه پیوست
کد خبر: ۱۲۲۱۷
تاریخ انتشار: 2015 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
 لئوناردو دی‌کاپریو به جمع 400 سازمان و 2000 فردی پیوست که متعهد به کاهش سرمایه‌گذاری در زمینه سوخت‌های فسیلی هستند. یک پژوهش تازه نشان‌گر این است که این سازمان‌ها و افراد در مجموع 2.6 تریلیون دلار دارایی دارند.

بر اساس گزارش متخصصان سرمایه‌گذاری، سیر حرکت خروج سرمایه از سوخت‌های فسیلی مانند نفت، ذغال‌سنگ و گاز رشد خوبی داشته است. در همین زمان شهر‌های بزرگ بیشتری به سمت استفاده از سوخت‌های پاک روی آورده‌اند.

دی‌کاپریو درباره پیوستن خود به این جنبش گفت : «تغییرات آب‌وهوا تاثیر مخربی بر سلامت سیاره ما و ساکنان آن دارد. ما باید با استفاده از انرژی‌های پاکی که وابسته به سوخت‌های فسیلی نیستند، اصلی‌ترین عامل این مشکل جهانی را از میان برداریم.»

تا کنون سرمایه‌گذاران و دولت‌های محلی 43 کشور متعد شده‌اند که به پشتیانی خود از به کار بردن سوخت‌های فسیلی پایان دهند. این گزارش مشخص نکرده که مشارکت‌کنندگان در این جنبش به چه میزانی دارایی‌هایی خود را از سرمایه‌گذاری در این زمینه خارج خواهند کرد.

در یک سال گذشته فعالان محیط زیست صاحبان سهام و سرمایه‌گذاران کمپانی‌های بزرگ در زمینه سوخت‌های فسیلی را هدف قرار داده و همزمان تلاش کردند تا دانشگاه‌ها و بنیاد‌های مذهبی را از سرمایه‌گذاری در این صنایع منصرف کنند. بر اساس ادعای این کمپین‌ها، تاکتیک آن‌ها موثر بوده و به طور خاص در آمریکا، بریتانیا و برخی کشورهای اسکاندیناوی ثمربخش بوده است.

خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار