پیشنهاد نمایندگان برای تعطیلی روز زن
کد خبر: ۱۲۲۰۲۰
تاریخ انتشار: 2018 September 21    -    ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

یک عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از طرح پیشنهادی نمایندگان برای لغو تعطیلی هشتم ربیع‌الاول و جایگزینی تعطیلی روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگویی اظهار کرد:

تصویب تعطیلی روز هشتم ربیع الاول به عنوان آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) شبهات و حساسیت‌هایی را ایجاد کرده که برخی آن را عاملی برای جدایی و تفرقه‌افکنی بین شیعه و اهل تسنن می‌دانند، از آنجایی که این امر به هیچ وجه در سیره امام (ره) و رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد .

با توجه به دو رخداد غم و شادی در این روز که یقیناً تدارک برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای را با تضاد و ناهنجاری‌هایی مواجه خواهد کرد، تعداد زیادی از نمایندگان خواهان لغو این تعطیلی هستند و هفته آینده یک فوریت آن در دستور قرار گرفته است.

وی افزود: در صورت تصویب این طرح و لغو این تعطیلی یک پیشنهاد الحاقی جایگزین داریم که روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف با ٢٠ جمادی الثانی که در ایران اسلامی روز بزرگداشت مقام زن و مادر است، در تقویم رسمی تعطیل اعلام شود.

چرا که اقتدار هر جامعه به جایگاه و اقتدار خانواده‌های آن جامعه بستگی دارد و اقتدار هر خانواده‌ای در هر جامعه به جایگاه زن در خانواده وابسته است لذا لازم است ساز و کارهای تعبیه شود که زنان و مادران جایگاه ارزنده وارزشمندی را که دارند اعتلاء دهند .

و این آئین حسنه پاسداشت مقام مادر و زن که سنتی برجا مانده از رهبر کبیر انقلاب است هرچه غنی‌تر صورت پذیرد و برنامه‌های فرهنگی در کنار سنت حسنه تکریم مقام مادر و زن و دیدار و دورهمی خانواده‌ها به این مناسبت با تدارک یک روز تعطیل هرچه بیشتر مهیا شود.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: امیدواریم همانطور که این فرصت و تعطیلی را در روز پدر که مصادف با روز میلاد حضرت علی (ع) است برای تکریم مقام پدران و مردان فراهم کرده‌ایم با رویکرد برابری جویانه روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) نیز تعطیل رسمی تعیین شود و جایگزین تعطیلی روز هشتم ربیع الاول شود.

وی در پایان گفت: این جایگزینی یقیناً هیچگونه بارمالی اضافه‌ای را با توجه به اینکه تعطیلی هشتم ربیع الاول به تصویب شورای نگهبان نیز رسیده است، ایجاد نخواهد کرد و هرچه بیشتر وحدت ملی و وحدت بین اقلیت‌های دینی و قومی را به همراه خواهد داشت و از سویی اعتلای مقام زن را در نظام مقدس به تصویر خواهد کشید.

لذا امیدواریم که این پیشنهاد الحاقی به تصویب مجلس برسد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار