با گران قیمت‌ترین حیوانات جهان آشنا شوید
کد خبر: ۱۲۲۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 22    -    ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
سیاره ی زمین مملو از پرندگان، حیوانات و حشرات زیبا است. از میان آن ها بعضی حیوانات مثل شیر و ببر وحشی و ترسناکند، اما حیواناتی مثل سگ و گربه هم وجود دارند که اهلی هستند و می توان از آن ها نگهداری کرد. نگهداری از پرنده هایی مثل قناری و طوطی هم بسیار رایج است. خرید و نگهداری از این حیوانات هزینه هایی دارد که برای هر کس می تواند به اندازه یا کمی بالاتر از توان مالی او باشد.

با ۱۰ مورد از گران قیمت‌ترین حیوانات دنیا آشنا شویدبه گزارش «تابناک با تو»؛ سیاره ی زمین مملوء از پرندگان، حیوانات و حشرات زیبا است. از میان آن ها بعضی حیوانات مثل شیر و ببر وحشی و ترسناکند، اما حیواناتی مثل سگ و گربه هم وجود دارند که اهلی هستند و می توان از آن ها نگهداری کرد. نگهداری از پرنده هایی مثل قناری و طوطی هم بسیار رایج است. خرید و نگهداری از این حیوانات هزینه هایی دارد که برای هر کس می تواند به اندازه یا کمی بالاتر از توان مالی او باشد.

اما حیواناتی هم در دنیا وجود دارد که بسیار گران قیمت تر از تصور ما هستند. به علاوه، گران قیمت بودن بعضی از آن ها دور از ذهن است؛ مثلا شاید هرگز فکرش را نکرده باشید که یک سوسک می تواند ده ها هزار دلار قیمت داشته باشد! با ده مورد از گران ترین حیوانات دنیا آشنا شوید.

۱- میمون سبز- ۱۶ میلیون دلار

با ۱۰ مورد از گران قیمت‌ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

میمون سبز متعلق به هیچ گونه ای از میمون ها نیست بلکه این در حقیقت نام یکی از نژادهای بسیار گران قیمت اسب است. این حیوان بسیار کمیاب است و به دلیل زیبایی و سرعتش قیمت بالایی دارد. این اسب ها معمولا در مسابقات اسب دوانی استفاده می شوند و بارها برنده ی مسابقات بوده اند.

۲- میمون دی برازا- بین ۷ تا ۱۰ هزار دلار

با ۱۰ مورد از گران قیمت‌ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

میمون دی برازا که به میمون باتلاقی هم معروف است، در تالاب های افریقای مرکزی یافت می شود. این میمون ها ۲۲ سال عمر می کنند و توانایی خارق العاده ای در پنهان کردن خود دارند، به همین دلیل پیدا کردن آن ها واقعا دشوار است. این حیوانات بین ۷ تا ۱۰ هزار دلار قیمت دارند.

۳- گربه ی ساوانا- ۲۵ هزار دلار

با ۱۰ مورد از گران قیمت‌ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

برای داشتن این گربه ی زیبا و منحصر به فرد باید ۲۵ هزار دلار خرج کنید. این گربه از سگ ها نمی ترسد، در حقیقت به شباهتش به سگ ها معروف است و می توان گفت این حیوان، سگی در پوست گربه است. قیمت بالای آن به دلیل دشواری های تولید مثل از این حیوان است.

۴- میسی- ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار

با ۱۰ مورد از گران قیمت‌ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

میسی یک گاو ماده است اما نه یک گاو معمولی و به همین خاطر برای داشتن آن باید ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار هزینه کنید. سرعت میسی به قدری بالا است که بارها برنده ی مسابقات بوده است. او عنوان قهرمانی یکی از پرطرفدارترین شوهای حیوانات در دنیا را هم کسب کرده است. به علاوه، او رکورد گران قیمت ترین گاو ماده ی دنیا را هم در اختیار دارد.

۵- سر لانسلات انکور- ۱۵۵ هزار دلار

با ۱۰ مورد از گران قیمت‌ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

نینا و ادگار اتو، زوج امریکایی، علاقه ی غیر قابل وصفی به سگ شان، سر لانسلات داشتند. به همین خاطر وقتی در سال ۲۰۰۸ سگ شان را بر اثر سرطان از دست دادند، تصمیم گرفتند از شیوه ی تولید مثل آزمایشگاهی استفاده کنند. نتیجه ی کار، سر لانسلات انکور، سگی از نژاد لابرادور زرد به ارزش ۱۵۵هزار دلار بود. این سگ، زوج امریکایی را برنده ی مسابقه ی هنرهای بیولوژیک در سانفرانسیسکو کرد.

۶- ماستیف تبتی- ۵۸۲ هزار دلار

با ۱۰ مورد از گران قیمت‌ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

ماستیف تبتی یکی از گران ترین و حیرت انگیز ترین نژادهای سگ است. این سگ ها بسیار کمیابند و متعلق به عظیم الجثه ترین نژاد سگ در دنیا هستند. همین مسأله، ماستیف تبتی را به گران قیمت ترین سگ دنیا به ارزش ۵۸۲ هزار دلار تبدیل کرده است. این سگ ها بیشتر از ۸۱ سانتیمتر قد و بیش از ۲۲/۵ کیلوگرم وزن دارند. ماستیف های تبتی تمام سفید حتی کمیاب ترند.

۷- بچه شیرهای سفید- ۱۳۸ هزار دلار

با ۱۰ مورد از گران قیمت‌ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

بچه شیرهای سفید از گونه ی بسیار نادری از شیرها هستند. شیرهای سفید وجود دارند اما به شدت کمیاب هستند و تنها در مناطق حفاظت شد ی جنوب افریقا دیده می شوند. طبق اعلام نهاد بین المللی حمایت از شیرهای سفید، تنها ۳۳۰ شیر سفید در دنیا وجود دارد. به همین دلیل است که این حیوانات قیمت بسیار زیادی به مبلغ ۱۳۸ هزار دلار دارند.

۸- سوسک گوزنی- ۸۹ هزار دلار

با ۱۰ مورد از گران قیمت‌ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

سوسک گوزنی یکی از کوچک ترین موجودات کره ی زمین است اما قیمت بسیار بالایی دارد. این حشره یکی از عجیب ترین و نادرترین گونه ها در تمام دنیا است. سوسک گوزنی از خانواده ی لوکانیدها است که ۱۲۰۰ طبقه بندی از حشره ها را در بر می گیرد. این حشره ۵ تا ۷/۵ سانتیمتر طول دارد. شاخک ها و آرواره های آن جلوتر از سر سیاه رنگش قرار می گیرد و همین مسأله ظاهری بسیار ویژه به آن داده است.

۹- ماکائوی آبی- ۱۴ هزار دلار

با ۱۰ مورد از گران قیمت‌ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

ماکائوی آبی حیوان بومی نواحی شرقی و مرکز امریکای جنوبی، بزرگ ترین گونه ی ماکائو و همچنین بزرگ ترین طوطی پروازی دنیا است. این پرندگان نوک بسیار محکمی دارند که از آن برای خوردن غذایشان یعنی دانه ها و هسته ی میوه های سفت مغزدار استفاده می کنند. آن ها با نوک های محکم شان حتی می توانند نارگیل، میوه ی مغزدار ماکادامیا (میوه ای فندق مانند) و فندق برزیلی را باز کنند. ماکائوی آبی یکی از بزرگ ترین و گران قیمت ترین گونه های پرندگان به ارزش ۱۴ هزار دلار است.

۱۰- کاکادوی نخلی- ۱۶ هزار دلار

با ۱۰ مورد از گران قیمت‌ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

کاکادوی نخلی نوعی طوطی بزرگ و سیاه رنگ، از خانواده ی کاکادوها است. این پرنده تنها عضو گونه ی بی همتای پروبوسایگر و خانواده ی وابسته اش است. کاکادوی نخلی نزدیک به ۵۵ تا ۶۰ سانتیمتر قد و حدود ۹۱۰ تا ۲۱۰۰ گرم وزن دارد. این پرنده ی منحصر به فرد ۱۶ هزار دلار قیمت دارد.

منبع: برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
ماکائوی آبی منقرض شد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار