50 هزار راس دام فردا در تهران ذبح می شود
کد خبر: ۱۲۱۹۹
تاریخ انتشار: 2015 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
فرداعید قربان است و همه افرادی که براساس فقه اسلامی قربانی کردن برای آنها واجب و الزامی است اقدام به خرید دام زنده می کنند تا مراسم عید قربان را به جا بیاورند. اتحادیه صنف فروشندگان گوشت گوسفندی نیزهرساله با همکاری شهرداری ها و دامپزشکی اقدام به عرضه دام زنده به مراکز و جایگاههای تعریف شده می کنند دامهایی که از مناطق مختلف تولید درکشور به کلان شهرها آورده می شود تا در عید قربان ذبح شود.
 
«علی اصغر ملکی» رییس اتحادیه صنف گوشت گوسفندی تهران در این باره توضیح داد: تمام جایگاهها ی عرضه دام مناطق 22 گانه شهرداری و همچنین بهزیستی ها روز پنج شنبه برای فروش و ذبح دام تجهیز شده اند و پیش بینی می شود فردا حدود 50 هزار راس دام در تهران ذبح شود.

وی وضعیت بازار را آرام و با ثبات دانست و گفت : قیمت دام زنده برای عید قربان هر کیلو بین ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای مشتری پیش بینی شده است و قیمت ها به بیش از این میزان نخواهد رسید.

ملکی به مردم توصیه کرد دام های خود را در جایگاه هایی که سازمان میادین پیش بینی کرده و دامپزشکان در آنجا حضور دارند، ذبح کنند چراکه در این جایگاهها دامپزشکان لاشه دام را قبل از ذبح و بعد از آن مورد بررسی قرار می دهند، بدین ترتیب مشکلی در ذبح دام پیش نمی آید.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی همچنین با اشاره به اینکه در بهزیستی ها نیز مراکزی برای عرضه و ذبح دام پیش بینی شده است، اضافه کرد: خیرین می توانند از این جایگاه ها دام خریداری کنند و در همان محل ذبح آن را نیز انجام دهند، ضمن اینکه حضور دامپزشکان در این جایگاه ها نیز قطعی است.

به گفته رییس اتحادیه صنف گوشت گوسفندی مراکز در نظر گرفته شده برای عرضه گوسفند فردا ازساعت 5 صبح تا حدودساعت 15 اقدام به فروش دام زنده خواهند کرد.

جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار