​​کارمندان «مک دونالد» در اعتراض به آزار جنسی محل کار را ترک کردند
کد خبر: ۱۲۱۸۸۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 20    -    ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
ین معترضان هم‌زمان توانستند صدها کارمند «مک دونالد» را بسیج کنند تا به نشانه‌ی اعتراض به رواج رفتار آزارگر در این محیط کار و جلب توجه عمومی، محل کار را ترک کنند. سه‌شنبه ۱۸ سپتامبر این کارکنان در شهرهای لس آنجلس، میامی، دورهام، کانزاس، نیواورلئان، سن‌فرانسیسکو، سن‌لوئیز، شیکاگو و میلواکی محل کار خود را ترک کردند.

​​کارمندان «مک دونالد» در اعتراض به آزار جنسی محل کار را ترک کردند

​​کارمندان «مک دونالد» در اعتراض به آزار جنسی محل کار را ترک کردند   به گزارش «تابناک باتو»؛ سه‌شنبه ۱۸ سپتامبر، همزمان با ۲۷ شهریور، صدها تن از کارکنان فست‌فود زنجیره‌ای «مک دونالد» در ده شهر آمریکا، در اعتراض به رواج آزار جنسی در این محیط، محل کار خود را ترک کردند.

تانیا هارل، زن جوانی از اهالی ایالت لوئیزیانا که چهره‌اش را در عکس می‌بینید، یکی از اولین کسانی است که این حرکت اعتراضی را کلید زد و به همراه ۹ تن دیگر علیه «مک دونالد» شکایت کرد.

​​کارمندان «مک دونالد» در اعتراض به آزار جنسی محل کار را ترک کردند

تانیا تابستان سال گذشته در یکی از شعبه‌های «مک دونالد» در لوئیزیانا کاری گرفت. تانیا در پایان شیفت کاری، اغلب حاضر می‌شد یکی از مردان همکار را که مسیرشان یکی بود و اتوموبیلی نداشت به مقصد برساند. مرد بعد از مدتی در محل کار و وقت خدمات‌دهی به مشتریان شروع کرد به آزار دادن این زن.

وقتی تانیا پیش مدیر شعبه رفت و از رفتارهای آزارگر مرد همکار شکایت کرد، مدیر شعبه نه تنها شکایت او را جدی نگرفت، بلکه تانیا را متهم کرد که «لابد یک رابطه‌ای بین‌تون هست دیگه» و به مسخره به تانیا گفت که «عین دختربچه‌ها» رفتار می‌کند و این کارها گله و شکایتی ندارد.

چندی بعد، مرد همکار دیگری قصد تجاوز به او را داشت. تانیا می‌گوید گریه‌کنان این‌بار اصلا دیگر برای شکایت پیش مدیر هم نرفت. چون از همان باز قبلی فهمیده بود که مدیر برای شکایت او تره هم خرد نمی‌کند.

تانیا اما سراغ شبکه‌های اجتماعی رفت. با نام مستعار از تجربه‌ی دردناک خود نوشت تا ببیند آیا زنان دیگری هم تجربه‌ی مشابه از نادیده گرفتن آزار جنسی در «مک دونالد» دارند یا نه. خیلی زود ده‌ها زن دیگر هم پیدا شدند که آن‌ها هم در شعب مختلف «مک دونالد» در سراسر آمریکا، تجربه‌های مشابهی داشتند و هرگز مدیریت برای مقابله با آزارگر کاری نکرده بود.

​​کارمندان «مک دونالد» در اعتراض به آزار جنسی محل کار را ترک کردند

این اتفاق‌ها هم‌زمان با اوج گرفتن جنبش MeToo# در آمریکا و به‌ویژه در هالیوود بود. تانیا می‌گوید با خودم فکر کردم ما هم حقی داریم و این جنبش نباید فقط برای زنان ثروتمند و مشهور باشد. تانیا توانست ۱۰ زن دیگر از کارکنان پیشین و فعلی «مک دونالد» را که تجربه‌ی مشابهی دارند راضی کند که با هم علیه «مک دونالد» شکایت رسمی کنند. اول به سراغ نهاد حقوقی "Times Up Legal Fund" رفتند که بعد از شروع جنبش MeToo تشکیل شد و رایگان به آن‌ها که قصد شکایت علیه آزارگران جنسی را دارند، کمک حقوقی می‌کند. با کمک حقوقی آن‌ها، این ۱۰ زن توانستند علیه «مک دونالد» اقامه دعوی کنند.

این معترضان هم‌زمان توانستند صدها کارمند «مک دونالد» را بسیج کنند تا به نشانه‌ی اعتراض به رواج رفتار آزارگر در این محیط کار و جلب توجه عمومی، محل کار را ترک کنند. سه‌شنبه ۱۸ سپتامبر این کارکنان در شهرهای لس آنجلس، میامی، دورهام، کانزاس، نیواورلئان، سن‌فرانسیسکو، سن‌لوئیز، شیکاگو و میلواکی محل کار خود را ترک کردند تا بگویند «دیگر بس است، آزار و اذیت جنسی بس است.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
4
4
بعیده زوری باشه . خوب ندن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
2
2
با سلام.
خداقل اونجا اگر شکایتی هم شود قانون پیگیری میکند ولی اینجا چی اول هزار مدرک جمع کن شاید اقدام شود طول دوره اقدام هم بین 5 تا 10 سال میباشد.مشکلاتی داخلی رو بنویس. مشکلات خارجی رو همه ما از شبکه های ماهواره ای میبینیم.
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
1
4
خوب کاری کردند. شاید بقیه زنان هم یاد بگیرند. مردهایی که نمی تونند خودششونو کنترل کنند باید بروند دکتر درمان بشوند. والله حیوونها هم اینجور رفتار نمی کنند که بعضی مردها رفتار می کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
1
انصافا کسی پیدا میشه که به صاحب عکس فوق نگاه کنه؟
حتما دیوانه هست اون شخص!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
مگه امریکا عضو سند 2030 نیست؟ مگه اونجا اموزش های جنسی نمیدن؟ بعد اونی که تجاوز میکنه چیکارش میکنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار