هوای آلوده عمر کودکان را کاهش می دهد
کد خبر: ۱۲۱۸۰۸
تاریخ انتشار: 2018 September 20    -    ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

مطالعات جدید نشان می‌دهد کودکان انگلستانی در طول روز مقادیر زیادی از هوای سمی و خطرناک را در مسیر مدرسه، خانه و حتی در کلاس درس دریافت می‌کنند.

براساس یافته‌های دانشگاه ماری در لندن، کودکان این کشور هر روز حجم زیادی از ذرات ریز و سیاه کربن و موادی که برای سلامت آن‌ها مضر است را جذب می‌کنند.

امی گیبز از اعضای یونیسف انگلیس این آمار را بسیار نگران‌کننده خوانده و گفته است: این مسئله که هر روز هزاران کودک انگلیسی حجم زیادی از مواد سمی و موادی که بر طول عمر آن‌ها موثر بوده را استشمام می‌کنند، بسیار نگران کننده و خطرناک است.

این آمار با بررسی ۲۴ ساعته ۴۰ کودک به دست آمده که براساس آن حجم زیادی از ذرات ریز کربن که از وسایل نقلیه آزاد می‌شود، جذب بدن کودکان شده است.

به‌علاوه این ذرات حتی در فضای کلاس درس و محیط بازی کودکان نیز به مقدار زیادی وجود دارد.

یافته‌های اخیر نشان می‌دهد، بحران آلودگی هوا در انگلیس تلفات و آسیب‌های زیادی به این کشور وارد می‌کند. افزایش مرگ‌ومیر به دلیل ابتلا به آسم و کاهش هوش و توانایی‌های ذهنی از جمله تاثیرات آلودگی هوا بر مردم انگلستان است. بر این اساس، کودکان انگلیسی در طول روز در معرض ۶۰ درصد آلودگی هوا قرار دارند.

به‌گفته محققان ذرات ریز و خطرناک کربن وارد ریه سپس جریان خون انسان شده و حتی به مغز می‌رسند. این ذرات بر روی ریه، رشد مغز و طول عمر کودکان و نوزادان تاثیر مستقیم ومنفی خواهند داشت.

بسیاری از مدارس به‌دنبال ممنوعیت تردد والدین از جاده‌ها و مسیرهای شلوغ برای رساندن فرزندان خود به مدرسه هستند.

اما عضو یونیسف انگلیس این ممنوعیت را غیرقابل اجرا می‌داند و معتقد است: نمی‌توان بحران آلودگی هوا در انگلیس را نادیده گرفت. برای رفع آن نیز نیاز به تغییر داریم و در صورتی که دولت اقدام کند این تغییرات قابل اجرا خواهد بود.

دولت انگلیس تاکنون نیز سه مرتبه در دادگاه عالی به‌دلیل اقدامات و برنامه‌های ضعیف خود برای مقابله با آلودگی هوا متهم شده است. به‌علاوه این دولت بارها نیز از سوی گروه‌های سبز و طرفدار هوای پاک مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

برخی شهرهای کشور انگلستان اقداماتی را برای مقابله با آلودگی هوا انجام داده‌اند. اما به‌گفته فعالان این حوزه، برای انجام اقدامی موثر به وجود یک طرح ملی با تسلیحاتی برای حذف خودروهای دیزلی نیاز است.

براساس آمارها، آلودگی هوا تاثیرات مخربی بر روی زندگی هزاران نفر داشته و موجب مرگ زودرس ۴۰ هزار نفر در سال می‌شود.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار