ترامپ دید نوجوانان به رسانه‌های بزرگ را تغییر داد
کد خبر: ۱۲۱۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 19    -    ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
... باور نمی کنم چیزی به عنوان اخبار بی طرفانه وجود داشته باشد. هر نویسنده و ویراستار مطمئنا جهت گیری خود را دارد. هر چیزی که بنویسند، حتی اگر ذره ای، جهت دار خواهد بود. به نظر من، پدیده ی توییت های ترامپ، جوانان را از وجود جهت گیری خبری آگاه کرده است.

ترامپ

 ترامپاختصاصی «تابناک باتو»؛ از هنگامی که ترامپ پای به کاخ سفید گذاشته، به طرز بی رحمانه ای به رسانه‌ها حمله کرده است؛ به روزنامه ها لقب «دشمن مردم آمریکا» داده و واژه ی اخبار تقلبی را برای زیر سؤال بردن ارزش مقالات به کار برده است. در همین حال اعتماد عمومی به رسانه ها به پایین ترین حد خود رسیده است.

بنا بر گزارش نظرسنجی گالوپ، تنها یک سوم مردم به اخبار اعتماد دارند. این شک که با هم‌افزایی رئیس جمهور آمریکا همراه شده، در حال القا به نسل بعدی رأی دهندگان آمریکایی است.

همچنین در مطالعه انجام شده، از میان افراد بین ۱۴ تا ۲۴ سال آمریکایی، مشخص شد، بیشتر جوانان بر این باورند که اخبار، دستکاری شده و نسبت به درست بودن آن مشکوکند. نوجوانان به خصوص، به نظر می رسد، قویا اعتبار و صحت سازمان های رسانه ای سنتی را زیر سؤال می برند. این اشخاص در مصاحبه هایشان، سخنان ترامپ را تکرار کرده و تأکید می کنند که توییت های ترامپ به بخشی از زندگی روزانه ی آنها بدل گردیده است.

اِما دختری نوزده ساله از ایالت تنسی می گوید: باور نمی کنم چیزی به عنوان اخبار بی طرفانه وجود داشته باشد. هر نویسنده و ویراستار مطمئنا جهت گیری خود را دارد. هر چیزی که بنویسند، حتی اگر ذره ای، جهت دار خواهد بود. به نظر من، پدیده ی توییت های ترامپ، جوانان را از وجود جهت گیری خبری آگاه کرده است.

ترامپ

شبکه های اجتماعی نیز دسترسی بی حد و مرزی به اخبار واقعی برای جوانان دست و پا کرده اند و حتی کسانی که حساب های ترامپ را دنبال نمی کنند، از محتوای آنها آگاهی دارند؛ این به معنای جدی تلقی شدن رئیس جمهور توسط آنان نیست. قطعا رئیس جمهوری که بیشتر از همین نوجوانان توییت می کند را نمی توانند جدی تلقی کنند. دنبال کردن ترامپ و جوک ساختن از حرف هایش و انتشار آن در اینستاگرام، می تواند برایشان حکم سرگرمی داشته باشد.

شاید علت این شهرت ترامپ این باشد که دنیای شبکه های مجازی را از خیلی های دیگر بهتر می فهمد. توییت های او فقط مختص توییت نیستند و به انواع مختلف، از شوخی گرفته تا نقد و ... به دیگر شبکه ها نظیر فیسبوک و اینستاگرام و اسنپ‌چت راه می یابند، اینگونه حتی توسط کسانی که سیاست را دنبال نمی کنند نیز دیده می شوند.

شاید در میان این نوجوانان، فردی طرفدار ترامپ باشد و دوستانی با عقاید سیاسی متفاوت از خود داشته باشد، ولی وقتی دور هم جمع می شوند، برای سرگرمی و تفریح نیز در مورد او به مناظره می نشینند. ترامپ بهتر از هر رئیس جمهور دیگری با نوجوانان ارتباط برقرار کرده است. اوباما برای این منظور با یک ستاره ی یوتیوب ۴۶ ساله، فردی همسن خودش دیدار کرد، ولی ترامپ برای دسترسی به آنها به سادگی توییت می کند.

با وجود این، نمی توان تأثیر نادیده گرفتن رسانه ها توسط ترامپ بر ذهن نوجوانان را نادیده گرفت. آنها دیگر برای خواندن اخبار به خبرگزاری های مشهور نه، که به خبرنگاران مستقل یوتیوب مراجعه و چند صفحه ی سیاسی اینستاگرام را دنبال می کنند یا به وبسایت این خبرنگاران سر می زنند.

نکته ی مهم دیگری که نوجوانان به آن پی برده اند، قدرت آنها در تأثیر روی رسانه ها و زمین های سیاسی است. شبکه های اجتماعی آنقدر به آنها قدرت بخشیده که حس کنند، می توانند صدایشان را به گوش مخاطبانشان برسانند؛ حتی با اینکه بیشتر آنان نمی توانند رأی بدهند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
1
کارخوبی کرده رسانه های قابل اعتماد نیستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار