آیا علم ازدواج در ایران وجود دارد؟
کد خبر: ۱۲۱۷۱
تاریخ انتشار: 2015 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
رئیس مرکز تحقیقات سلامت خانواده با پاسخ نسبت به ماهیت وجود علم ازدواج در ایران از تولید و تهیه نخستین بسته آموزشی، مشاوره‌ای و مداخله‌ای ازدواج پس از ۱۸ سال تحقیق و گذراندن دوران تکاملی خبر داد.
نسرین طهرانی با اشاره به اینکه سنجش کیفیت زندگی؛ مبتنی بر رویکردها، روش‌ها و مؤلفه‌های متفاوتی است، اظهار کرد به‌ مانند موقعیت سلامت عمومی، قابلیت کارکردی، کارکردهای عاطفی، میزان احساس خوشبختی، رضایت از زندگی، شادکامی، میزان هشیاری، میزان فعالیت اجتماعی، میزان حافظه، ایفای مناسب عملکرد جنسی، موقعیت‌های مالی و شغلی مطرح می‌شود.

طهرانی ادامه داد: براین اساس، کشف و قدرت تمیز و تشخیص موضوعات سلامت و بهداشت افراد جامعه، متأثر از ارتباطات در هم تنیده‌ای بین ابعاد مختلف انسان هستند و همانطور که جدایی ابعاد یک انسان از هم در جای خود امکان‌ناپذیر است، ابعاد موضوع سلامت انسان نیز، در جای خود از هم جدایی‌ناپذیر است و نیاز به نگاهی جامع و یکپارچه دارد، اگرچه به ضرورت باید به نیازهای جز به جز آن نیز تسلط داشت.

طراح و ابداع کننده نخستین شبکه اجتماعی سلامت خانواده افزود: بدون شک، ازدواج صحیح و آگاهانه و بنیان نهادن ساختاری سالم، مستحکم و ماندگار نیازمند علم، متخصص، ابزار و شرایط مخصوص به خود است.

طهرانی تصریح کرد: به‌راستی حوزه علمی علوم ازدواج، بنیان‌های سالم و صحیح خانواده چیست؟ آیا واقعاً حوزه ای علمی در این خصوص وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت بله! علم ازدواج زیر مجموعه حوزه علمی بزرگتری به نام حوزه علوم چند تخصصی سلامت خانواده است که در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این حوزه علمی در ایران وجود نداشت و چون این حوزه علمی در ایران وجود نداشت پس دانشگاهی هم در این حوزه وجود ندارد و چون دانشگاهی در این خصوص وجود نداشت، متخصصی هم در این رابطه وجود نخواهند داشت! حال باید از خودمان بپرسیم در حالی که حوزه علمی موضوعی بنیادین در یک جامعه وجود نداشته است و به دنبال آن دانشگاه، رشته تحصیلی و متخصصین آن امر هم وجود نداشته باشند چطور ممکن هست آسیب‌های وارده را جبران و سؤال‌های بی‌پاسخ بسیاری را پاسخ داد؟!

این رئیس مرکز تحقیقات سلامت خانواده خاطرنشان کرد:‌ حال با این وجود بایداعلام کنیم که این حوزه علمی، به همراه زیر مجموعه‌های بزرگ آموزشی، پژوهشی، درمانی و سبک زندگی آن طی 20 سال، طراحی و تدوین شد و توسط نخستین تیم سلامت خانواده ایرانی اجرایی خواهد شد، در همین رابطه، نخستین بسته آموزشی، مشاوره ای و مداخله ای ازدواج که حدود 18 سال دوران تکامل خود را طی کرده است، رونمایی آن صورت پذیرفت.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار