بایدها و نبایدهای مصرف سالاد
کد خبر: ۱۲۱۵۸۲
تاریخ انتشار: 2018 September 17    -    ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

سیدمهدی میرغضنفری، پژوهشگر طب سنتی در ارتباط با مصرف سالاد و تاثیر آن برای لاغری از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: استفاده از سالاد سبزیجات تازه و کاهو برای کاهش وزن توصیه می‌شود، ولی این مسئله برای همه و با هر مزاجی خواص یکسانی ندارد.

وی افزود: اکثر کاهو‌ها دارای مزاج سرد و‌تر هستند به خصوص سالاد کاهو و سالاد شیرازی که معمولا مصرف آن به همراه آبغوره و آبلیمو بیشتر مرسوم است.

این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: چاقی از دیدگاه طب سنتی به دو دسته چاق افراد با مزاج‌تر و سرد و چاقی در افراد با مزاج گرم و‌تر تقسیم می‌شود و مصرف زیاد سالاد می‌تواند برای مزاج سرد و‌تر مضر باشد.

میرغضنفری گفت: در افراد دارای مزاج گرم مصرف سالاد منجر به تعدیل مزاج و کمک به کاهش وزن می‌شود و اگر در مصرف آن زیاده‌روی نشود عارضه خاصی ندارد. اما به مزاج‌های سرد و‌تر که اغلب دچار پف‌آلودگی هستند مصرف زیاد سالاد را توصیه نمی‌کنیم.

وی گفت:‌در افراد دالای مزاج سرد و‌تر سالاد می‌تواند باعث افزایش رطوبت، سردی بدن و مشکلات جدیدی برای فرد باشد.

این پژوهشگر طب سنتی در پایان خاطرنشان کرد:استفاده از عسل در سنین پیری بسیار مفید است، زیرا معده را از رطوبت‌ها پاکسازی کرده و برای هضم غذا آماده می‌کند همچنین خوردن شیر جوشیده با عسل یا نبات نیز برای این سنین مناسب است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار