برای سکونت در این شهر باید آپاندیس خود را درآورید +عکس
کد خبر: ۱۲۱۵۷۹
تاریخ انتشار: 2018 September 17    -    ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

می‌توانید تصور کنید که برای سکونت در یک شهر مجبور باشید آپاندیستان را درآورید؟ این دقیقا کاری است که ساکنان ویلا لاس استرلاس، یک سکونتگاه کوچک شیلیایی در جنوبگان باید انجام دهند تا بتوانند مدت طولانی در آن زندگی کنند. برای درک چنین قانون عجیبی، اول باید چیز‌هایی را درباره ویلا لاس استرلاس بدانید. به طور خلاصه، این مکان نزدیک‌ترین جایی است که می‌توانید در آن زندگی در یک سیاره دیگر را تجربه کنید. این منطقه دور از تمدن انسانی قرار دارد و شرایط آب و هوایی آنقدر سخت است که ساکنان باید آزمون‌های روانشناختی زیادی دهند تا ثابت شود می‌توانند مدت طولانی در آن زندگی کنند.

برای سکونت در این شهر باید آپاندیس خود را درآورید +عکس

در زمستان، کل منطقه زیر چندین متر برف دفن می‌شود و به جای چند ساعت نور روز، تنها چند دقیقه گرگ و میش وجود دارد. میانگین دما ۲، ۳- سانتیگراد است، اما در زمستان به ۴۷- درجه هم می‌رسند، که غیرممکن است از خانه بیرون بروید. ویلا لاس استرلاس اکنون ۸۰ نفر سکنه دارد، که عمدتا اعضای نیروی هوایی شیلی و خانواده هایشان هستند و همه افراد بالای شش سال بدون آپاندیس هستند.

از آنجا که این شهر یخبندان بیش از هزار کیلومتر با نزدیکترین بیمارستان فاصله دارد، برداشتن آپاندیس خطر موقعیت اورژانسی را کاهش می‌دهد. این شهر خودش بیمارستان دارد، اما توسط پزشک عمومی اداره می‌شود که نمی‌تواند جراحی اورژانسی انجام دهد، باد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت می‌وزد، تگرگ و سایر پدیده‌های هواشناسی زیاد اتفاق میفتد. پس چرا کسی باید در چنین جایی زندگی کند؟

ویلا لاس استرلاس در سال ۱۹۸۴ به عنوان راهی برای حضور شیلی در قطب جنوب تاسیس شد. از آن زمان خانواده‌ها در آن زندگی می‌کنند و شیلی یکی از تنها دو کشوری است (کشور دیگر آرژانتین است) که در به صورت خانوادگی در قطب جنوب ساکن هستند. ۲۴ کشوری دیگر به صورت موقت و فقط برای تحقیقات و کار‌های نظامی به آنجا می‌روند. امروزه باتوجه به مبالغ مالی قابل توجهی که دولت پرداخت می‌کند، خانواده‌های زیادی تصمیم می‌گیرند با وجود شرایط سخت به ویلا لاس استرلاس بروند و حتی آپاندیس خود را جراحی کنند. زندگی خانوادگی در قطب جنوب بسیار آرام و خوشایند است، چون بیشتر زمانشان را در کنار هم می‌گذرانند.

نوداد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار