آرایش‌های نامتعارف، بدعت‌های انحرافی محرم +تصاویر
کد خبر: ۱۲۱۵۳۸
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 16    -    ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

ابراز ارادت افراد و پیروان ادیان مختلف به امام حسین علیه‌السلام و فلسفه قیام حماسه ساز و ماندگار ایشان علیه ظلم، از جمله موضوعاتی است که اگر چه تازه نیست، اما هر بار به زبانی نو و با محوری متفاوت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این روز‌ها با فرا رسیدن محرم و به پا شدن هیئت‌ها و مراسم عزاداری حال و هوای شبکه‌های اجتماعی و پیام‌هایی که توسط کاربران فضای مجازی منتشر می‌شود، نیز تغییر کرده است و هر کس به نحوی در ابراز ارادت خود به امام حسین علیه السلام تلاش می‌کند. اما گاهی عده‌ای به غلط راه و روشی اشتباه را برای این ابراز ارادت انتخاب می‌کنند.
پوشیدن پیراهن مشکی و حضور در دسته‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان رسمی است دیرینه که نسل به نسل به افراد منتقل شده و شروع آن از همان طفولیت است که مادران با هزار امید و آرزو پیراهن عزای مجلس امام حسین علیه السلام را به تن کودکان خود کرده و در مجالس حاضر می‌کنند.

آرایش‌های نامتعارف، بدعت‌های انحرافی محرم +تصاویر

خلاصه که با فرا رسیدن محرم و به پا شدن تکیه‌های عزاداری هر یک از اشخاص خود را برای حضور در مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان آماده کرده و راهی مراسم می‌شوند.

حضور چشمگیر جوانان در هیئت‌های عزاداری و پذیرایی از میهمانان عزادار موضوعی است که بیش از هر چیز به چشم می‌خورد. در بین جوانان، اما گاهی عده‌ای با شکل و شمایلی متفاوت و مدگرایانه دیده می‌شوند که البته حواشی خاص خود را نیز به دنبال دارد.

تصاویری که این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، از راه افتادن موجی از مد‌های جدیدی حکایت دارد که با دست آویز قرار دادن دین و مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام به سراغ جوانان رفته است و مسئله تهاجم فرهنگی را در شکل و شمایلی دیگر به تصویر کشانده است.

جوانانی با مدل مو‌های عجیب و غریبی که به طور کامل با فرهنگ ایرانی_اسلامی در تضاد است و ریشه‌ای غربی دارد و تفکر غرب گرایانه آن که سعی دارد با یک روکش مذهبی و سوء استفاده از ارزش‌های اسلامی جوانان را بیش از پیش به فرهنگ پوچ و بی‌سرانجام بیگانگان سوق دهد. اغلب جوانان نیز کورکورانه و تنها از سر تقلید و چشم و هم چشمی و برای آنکه بهتر دیده شوند، آن را اجرا کرده و در جا‌هایی که بهتر بتوانند در معرض دید عموم قرار بگیرند با چنین ظاهری حاضر می‌شوند.

آرایش‌های نامتعارف، بدعت‌های انحرافی محرم +تصاویر

بازار طراحی ناخن‌های مصنوعی ویژه بانوان نیز داغ است و تماس با چندین ناخن کار خانمی که تبلیغات کار آن‌ها و نمونه کارهایشان در شبکه‌های اجتماعی صفحات مجازی‌شان منتشر شده و دست به دست می‌شود، از شلوغ بودن کار این افراد حکایت دارد.
طرح ناخن‌هایی که در برخی از صفحات مجازی به چشم می‌خورد نیز به این شرح است که با تلفیق رنگ سیاه و قرمز و نوشته‌هایی از نام امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام طرح‌های متفاوتی را برای مشتریان کاشت ناخن نقش می‌زنند.

چندین ناخن کار که در همان ثانیه‌های نخستِ تماس گفتند که برای پذیرش مراجع جدید برای کاشت ناخن فرصت ندارند و باید درخواست وقت خود را به پس از دهه اول محرم موکول کنم. برخی از آن‌ها هم که با خواهش و تمنا و اینکه از طرف فلانی معرفی شده‌ام و از این قبیل حرف‌ها، گفتند که کار طراحی ناخن را با هر طرحی که مشتری بخواهد انجام می‌دهند و قیمت‌ها هم البته از ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر بود و برخی از آن‌ها هم تاکید کردند که اگر طرح پیشنهادی مشتری سخت و خاص باشد هزینه آن هم با طرح‌های معمولی که برای بقیه مشتری‌ها کار می‌کنند، متفاوت خواهد بود.

کاشت ناخن که به خودی خود و جز در موارد خاص به لحاظ شرعی مشکل دارد، اما اینکه آیا برای تبلیغ چنین نوع آرایشی در صفحات مجازی و همچنین دنیای واقعی جریمه‌ای در انتظار مروجان آن است نکته مهمی است که البته ناخن کار‌های فوق از آن بی خبر بودند و گفتند: هیچ ممنوعیتی در طراحی انواع مدل‌ها برای آن‌ها تعیین نشده است.

آرایش‌های نامتعارف، بدعت‌های انحرافی محرم +تصاویر

ضرورت الگوسازی صحیح برای نوجوانان و جوانان!
برای مد شدن پوشش و مدلی خاص دیگر به تلاش برای معرفی و جا افتادن آن در دنیای واقعی نیازی نیست و فقط کافی است تصویری از مد جدید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

به گفته امان الله قرائی مقدم جامعه شناس و رفتار شناس اجتماعی، اغلب افرادی که نسبت به دیگران با وجود آرایش عجیب و متفاوت در جامعه ظاهر می‌شوند، کسانی هستند که از خلأ روانی و عاطفی رنج می‌برند و دوست دارند هر طور که شده خود را بیشتر و بهتر به دیگران نشان بدهند و توجه سایرین را به خود کنند.

وی تصریح کرد: شرایط امروز جامعه تغییر کرده است و جوانان و نوجوانانی که در در دسته‌های عزاداری حاضر می‌شوند، دیگر نمی‌پذیرند که مثل هم سن و سال‌های خودشان در دوره‌های گذشته لباس بپوشند و به سادگی آن‌ها در هیئت‌ها ظاهر شوند و اینگونه است که گاهی با ظاهری عجیب و متفاوت در جمع‌هایی این چنینی حاضر می‌شوند و بیشترین تاثیر را از افراد و محیطی که در آن زندگی می‌کنند می‌گیرند و البته نباید فراموش کرد که نحوه تربیت والدین نیز یکی از عوامل مهم انتخاب نوع پوشش نوجوانان و جوانان است.

این رفتار شناس اظهار کرد: هر یک از رفتار‌هایی که نوجوانان و جوانان از خود بروز می‌دهند، ریشه و زمینه‌ای روانی و روانشناختی دارد و با توجه به اینکه دو گروه فوق در دوره هویت یابی به سر می‌برند، کمک کرد تا از الگو‌هایی صحیح و قابل اعتماد الگوبرداری کنند و بهترین مساعدت استفاده از آموزش‌های غیر مستقیم برای نوجوانان و جوانان است که از الگو‌های اصیل ایرانی_اسلامی الگو بگیرند و نحوه رفتار آن‌ها منجر به ایجاد انحراف در دین نشود.

قرائی مقدم تأکید کرد: برای مد شدن پوشش و مدلی خاص، دیگر به تلاش برای معرفی و جا افتادن آن در دنیای واقعی نیازی نیست و فقط کافی است تصویری از مد جدید در مناسبت‌های مختلفی، چون ماه محرم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و استقبال و به نمایش گذاشته شدن مد‌های جدید توسط مسئولان و فرزندان آن‌ها و همچنین هنرمندان و سلبریتی‌ها نیز از عوامل اصلی باب شدن مواردی، چون مدل مو‌ها و آرایش‌های عجیب و غریب است.

وی اضافه کرد: با رخ دادن چنین اتفاقاتی، فرهنگ اصیل و ناب ایرانی_اسلامی به تدریج به حاشیه رانده شده و فرهنگ غلط غربی سعی در جایگزینی آن پیدا می‌کند و متاسفانه اهداف اولیه طراحان «تهاجم فرهنگی» نیز تا کنون تا حدودی محقق شده است و جوانان کشور در برخی موارد به فرهنگ اصیل ایرانی خود پشت کرده و از جزئی‌ترین تا بزرگ‌ترین تصمیمات خود را با فرهنگی عاریه‌ای تطبیق می‌دهند.

رفتار‌های هنجارشکنانه و مغایر با شئونات اسلامی علاوه بر ایجاد انحراف در دین و بد جلوه دادن مذهب تشیع، به انتقال غلط فرهنگ عاشورایی به نسل‌های آینده منجر شده و با این وجود ضرورت معرفی الگو‌های اصیل اسلامی که اهل بیت علیه السلام در صدر آن هستند به شدت احساس می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
1
39
وقتی اهنگ های به قول شما لس انجلسی وارد نوحه شد وکسی صداش در نیومد میشه همین وضعیت ................
FIROOZ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
3
37
اين بدعتهاي نامتعارف از زماني شروع شد كه سازمان تبليغات اسلامي بجاي هدايت مردم به مساجد و تكايا و حسينيه ها -اجازه بنا كردن هيات ها را در خيابانها و كوچه ها دادوبدين طريق حرمت محرم و دهه محرم شكسته شد و باعث گرديد افراد لاابالي و بي دين خود را در قالب عزاداران سيد الشهداء جابزنند و مومنتر از مولا شوند.
نتيجه اين نو مديريت را بايد در رفتارهاي نامتعارف ديد.
پاسخ ها
الف
| |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
دوست عزیز وقتی صد هزار نفر برای عزاداری می ایند در مسجد چگونه جایشان بدن .
ناشناس
| |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
احسنت . لُبّ مطلب را ادا کردید . همه جیز شده بچه بازی .
ناشناس
| |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
الف جان الحمدلله چزی که هیچگاه دراین مملکت کم نمیشه مسجده شکرخدا تو هرخیابون توی تهران سه چهارتا مسجد هست صد هزارنفر قرارنیست که توی یه مسجدجمع بشن که.
علیمردانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
4
22
وا مصیبت از حماقت ملتی متمدن نما.با حسین کربلا هم می وشود شوخی کرد. نام حسین جایش سینه سوخته عشاق هست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
1
15
واقعا آدم متاسف میشه از خیلی کارهایی که در عزاداری امام حسین انجام میشه مانند زدن بر طبل وزنجیر وبلند کردن المهای500کیلویی و...که اگه یکم روش فکر بشه مشخص میشه اینها ابزار عزاداری امام حسین نیست اینها همه استعمار فرهنگی انگلیسیهاست .حسین برای عدالت ،انسانیت ،مهربانی ومحبت ،آزادی وشرافت و تفکر وتعقل و....قیام کرد نه برای ظاهر وتضویر ونیرنگ و....پس در هر عملی مقدار بسیار زیادی تفکر لازمه .
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
2
10
ایا در خود عربستان هم ودر بین عربها هم که مهد اسلام است اینگونه دسته جات در میاید یا فقط ذر ایران است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
1
10
والله ما هم قدیم عزاداری میکردیم هیئتمان را از شب اول محرم بنا میکردیم نه یکماه قبل از محرم قانون این بود که هیئتهای که برای عزاداری بیرون می امدند از شب هفتم شروع میشد نه از اول محرم بیان بیرون بدعتهای عجیب و غریب مبادا اصل قیام امام خسین را از یادها ببرد مراقب باشیم گولمون نزنند با افراط و تفریط
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
1
9
مراسم عزاداری‌ هم داره بروز رسانی میشه پا به پای تکنولوژی. نوحه و مداحی‌ها هم حال و هوای آن روزهای خوب را نداره. نمی‌دانم چرا کسی صداش در نمیاد؟ یا حسین خودت کاری بکن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
7
1
لطفا اينقدر بسته فكر نكنيد. روايات متعدد از ائمه معصوم (ع) داريم كه خداوند ميفرمايد هيچگاه بنده من را قضاوت نكنيد. چه بسا از مومن ترين شما نزد من عزيزتر و گرامي تر باشد. هر كس با هر شكل و ظاهري اگر دلش براي امام حسين مي تپد در قلب ما جا دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
عزیز دل برادر با لباس و تیپ غربی که اصل آن پیروی کورکورانه از هرآنچه که غرب ارائه می دهد می باشد نمی توان مومن واقعی بود کمی به خود بیاییم این بچه ها شاید دل پاکی داشته باشند ولی مدلی که ارائه می دهند خطرناک است
ناشناس
| |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
تفسیر این احادیث به دلخواه البته کار بدعت گذاران در دین را راحت میکنه و برای اونایی خوبه که بیشتر از کیفیت دنبال کمیت اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
8
0
لطفا اينقدر بسته فكر نكنيد. روايات متعدد از ائمه معصوم (ع) داريم كه خداوند ميفرمايد هيچگاه بنده من را قضاوت نكنيد. چه بسا از مومن ترين شما نزد من عزيزتر و گرامي تر باشد. هر كس با هر شكل و ظاهري اگر دلش براي امام حسين مي تپد در قلب ما جا دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
عزيز ساده لوح برات متاسفم
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
2
0
فرهنگ ملت ما همینه، هیچ ربطی هم به بی احترامی به مراسم امام حسین نداره. ما هرچیزی که وارد این سرزمین شده متناسب با فرهنگ خودمون تغیرش دادیم. اسلام اومد ولی ما اسلام رو هم بومی کردیم. تکنولوژی میاد ما به روش خودمون ازش استفاده می کنیم و کلی مثال دیگه هم هست که میشه زد. پس الکی هرچیزی را بحرانی جلوه ندیم. ما همین هستیم. خیلی از همین افرادی اهل هر فرقه ایی که باشند ولی به امام حسین احترام میزارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
4
ظاهراً بنا بر این است که حرمت همه چیز از بین برود . عزاداری برای امام حسین را استغفرالله به مسخره بازی تبدیل کرده اند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
7
والا ما چند سالي ميشه براي تماشا از اين هيات به اون هيات ميريم بجز خنده و رقابت هاي الكي و بريز و بپاش اسم در كردن چيز ديگري در بطن و وجود آنها نديديم
كلا رها شده اند انگار فقط بايستي خيابونها پرباشه

قديم ميرفتيم مسجد يك دست سينه ميزديم و گريه ميكرديم خالصانه نواي آرام مداح پاك سيرت روحمان رو جلا ميداد بعد محرم انگار سبك شده بوديم و احساس پاكي ميكرديم
همونجا مينشستيم غذا ميخورديم به اندازه خودمون والا

خدايا چي بسرمون مياد؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
یا صاحب الزمان فدای قلب پر دردت بشم از دست این اتفاقا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
3
درست می گه اون دوستمون, داریم می بینیم که هرکی به اسم عزاداری ایام محرم پا شده سر هر کوچه خیابان چهارتا پارچه زده و چندتا عکس تازه درگذشتگان را هم به دیوار نصب کرده تازه با کلی آب جوش صد درجه فارنهایت که البته به محض اینکه توی لیوان های پلاستیکی ریخته میشه و تماس با چای در حال جوش بر قرار میشه از خودش صد جور مواد شیمیایی خطر ناک پس می دهده کلی هم راه بندان ایجاد می کنه , اگه اینها تحت مسجد محل مدیریت می شدند خیلی از معضلات از جمله تجمع آدمای علاف که فقط برای تماشا ی یکدیگر در این جور جاها جمع می شوند جلوگیری میشد.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
2
همین خبر با این تصاویر باعث تبلیغ وترویج این رفتارها خواهد شد .از همین امروز شاهدتکراراین ارایشها در شهرستانها وروستاهای کشور خواهیم بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
3
این همه هیات و مسجد درست کردند برای 2 هفته از سال واقعا اشتباه راه سعادت چیز دیگری است راه امام حسین چیز دیگری است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
1
ایراد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
1
اگه گفتین اینا پرورش یافته کدوم نسل فرهنگی هستند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
2
با این هیئت به خدا و حسین نمی رسی چون فلسفه امام حسین ریاکاری و نمایش نیست فلسفه دل است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
2
گاهی هدف گم می شود. قرار است ذلت پذیری کنار برود. قرار است امر به معروف و نهی از منکر رواج بگیرد. قرار است دین پیامبر مجددا احیا شود... این هااهداف اصلی است. به کجا می روند برخی؟
سيدمحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
1
0
به نظر اصل كار مهم است ولي شوري كه در مردم ايجاد شده قابل تحسين است تفكرات مختلفي وجود دارد چه بهتر به هم احترام بزاريم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
1
ظاهرا برای متولیان دین کیفیت عزاداری و ایتکه چقدر با سنت تطابق داره مهم نیست. مهم تعداد افراد در صحنه است. گفته اند که در آخرالزمان از دبن فقط پوسته ای باقی میماند که به عینه میبینیم البته عجیب اینجاست که متولیان دین خود به این وضعیت دامن میزنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار