تکلیف عجیب و جنجالی یک مدرسه در چین
کد خبر: ۱۲۱۳۸۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 15    -    ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
یکی از مادران در «ویبو» نوشت: این عجیب ترین تکلیف مدرسه ای است که در عمرم شنیده ام. اگر حساب کنیم که هر فرد در هر ثانیه 3 دانه برنج را درون کیسه بیندازد، این کار تقریباً یک سال تمام وقت می گیرد، آن هم بدون در نظر گرفتن خوردن آب و غذا و حتی خوابیدن.

تکلیف عجیب و جنجالی یک مدرسه در چین

 اختصاصی «تابناک باتو»؛ یک معلم ریاضی در چین از دانش آموزان کلاس چهارم درخواست به شدّت عجیبی کرد که با واکنش های متضادی از سوی والدین روبه رو شد. او از دانش آموزان خواست تا صد میلیون دانه برنج را به عنوان تکلیف خانه بشمرند.

بنا به گزارش تلویزیون رسمی چین، خانم معلم یکی از مدارس ابتدایی در شهر «فوشان» در جنوب این کشور به دانش آموزان مهلت داد تا دو روز 100 میلیون دانه برنج را در خانه شمرده و آن را درون کیسه بریزند و به مدرسه بیاورند.

والدین از چنین درخواست عجیبی حیرت زده شدند و کامنت های موافق و مخالف در فضای مجازی کشور چین سرریز شد.

تکلیف عجیب و جنجالی یک مدرسه در چین

یکی از مادران در «ویبو» نوشت: این عجیب ترین تکلیف مدرسه ای است که در عمرم شنیده ام. اگر حساب کنیم که هر فرد در هر ثانیه 3 دانه برنج را درون کیسه بیندازد، این کار تقریباً یک سال تمام وقت می گیرد، آن هم بدون در نظر گرفتن خوردن آب و غذا و حتی خوابیدن.

یکی دیگر از والدین نوشت: صد میلیون دانه برنج دست کم 1.67 تن است و حمل آن به 855 کیسه احتیاج دارد و یک دانش آموز چگونه می تواند این مقدار برنج را به مدرسه ببرد؟

در مقابل برخی دیگر نیز این تکلیف مدرسه را خلاقانه توصیف کردند که باعث پرورش تفکر انتقادی و مهارت های تحلیلی کودکان می شود و سبب می شود تا آنها درک ملموسی را نسبت به اعداد بزرگ مثل صد، هزار، ده هزار و صد میلیون داشته باشند.

معلم ریاضی هم در پاسخ به انتقادات گفت، هدف او این است که دانش آموزان بتوانند از طریق فعالیت های عملی، اطلاعات جدیدی کسب کنند و مهارت های حل مسأله را از طریق «تفکر واگرا» بیاموزند. او می گوید تفکر واگرا باعث گسترش افق دید دانش آموزان، ارائه راه حل های جدید در حل مسأله و عبور از راه حل های قدیمی «تفکر همگرا» می شود. تفکر واگرا تفکر سنت شکن است و به فرد فرصت اشتباه و آزمون و خطا می دهد. ‌او در ادامه گفت: می خواستم بچه ها از مغزشان کار بکشند.

تکلیف عجیب و جنجالی یک مدرسه در چین

گفتنی است، این روزها بحث درباره تکلیف مدرسه در چین و در جریان اصلاحات سیستم آموزشی این کشور به موضوعی جنجالی تبدیل شده است.

دانش آموزان چینی روزانه سه ساعت را برای تمام کردن تکالیف مدرسه اختصاص می دهند که این میزان 3.7 برابر بیشتر از تکالیف دانش آموزان ژاپنی و 4.8 برابر بیشتر از دانش آموزان کره جنوبی است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
1
صدمیلیون که چیزی نیست! پول 2 متر پنت هاوس مسئولین هست
علی آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
2
خب یک کیسه رو پر کنند بعد همونو خالی کنند دوباره پر کنند تا 100 میلیون تکمیل بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
2
در چنین مواردی و برای شمارش تعداد زیادی از هر چیزی از روش پیمانه ای (وزنی یا حجمی) استفاده می شود به این ترتیب که مثلاً مقدار وزن مشخصی (مثلاً 10 یا 100 گرم از آن برنج) را شمارش می کنند و برای دقت بیشتر میشه این کار را سه بار تکرار کرد و میانگین گرفت و بدین ترتیب مشخص می شود هر گرم (یا 10 گرم و یا 100 گرم) از اون برنج چند دونه برنج دارد و بعد می توان با تقسیم عدد 100 میلیون در مانگین به دست آمده مقدار وزن برنجی که شامل 100 عدد باشد به دست آورد. این روشی معمول در چنین مواردی است. ولی اینکه گفته برنجها را به مدرسه بیاورند این عجیب است و فکر کنم خود اون معلم هم درک درستی از بزرگی عددی که بدین منظور گفته نداشته است.
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
1
2
وقتی این چینی ها اینقدر نفهم هستند وای به حال ما که از آنها جنس می خریم . این معلم منظورش این بوده که بچه ها مثلا 100 تا دانه را بشمارند و وزن کنند .بعد با یک تناسب ساده مقدار وزن کیسه ای را که باید به مدرسه ببرند حساب کنند . این چینی ها هم نفهمیدند بعدش خبرنگار نفهمیده بعدش ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
4
"دانش آموزان چینی روزانه سه ساعت را برای تمام کردن تکالیف مدرسه اختصاص می دهند که این میزان 3.7 برابر بیشتر از تکالیف دانش آموزان ژاپنی و 4.8 برابر بیشتر از دانش آموزان کره جنوبی است."
این مقدار کمتر از زمان مورد نیاز جهت انجام تکالیف در مدارس ایران است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
3
کار سختی نبوده که.دانش آموزا 4تا کیسه برنج میبردن میگفتن 100ملیون دانه برنج هست و بگویند اگر معلم باور ندارد بشیند بشمارد تا مطمعن بشود.اینجوری معلم هم بیخیال میشد.خخخخخ
محسن
|
United Kingdom
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
7
اگر ملت ما هم از بزرگی ارقام اطلاع داشتند اینقدر بیتفاوت از کنار اختلاسها نمیگذشتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
2
معلم خواسته بچه ها کاربرد ریاضیات در زندگی و کسب و کار رو یاد بگیرن. بچه ها با مثلاً شمردن 100 گرم برنج، میتونن مفاهیم ضرب، پیمانه، حجم و استنتاچ رو هم یاد بگیرن و بفهمن 100 میلیون دانه برنج بطور متوسط چند کیلو یا چند کیسه میشه. در ضمن به معلم میگن که اینقدر برنج رو نداریم و قابل حمل به مدرسه هم نیست. یعن در ضمن قدرت تجسم و خلاقیتشون بالا میره و هر چیری رو که بهشون گفتن کورکورانه قبول نمی کنن و انجام نمیدن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
1
از جز به کل رسیدن هدف معلم از این مسئله محاسبه کل از فهمیدن مقداری از جز بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار