چند فیلم دیگر اسکار شناخته شدند
کد خبر: ۱۲۱۲۹۹
تاریخ انتشار: 2018 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

نمایندگان سینمایی مونته‌ نگرو و بوسنی و هرزگوین برای حضور در اسکار ۲۰۱۹ انتخاب شدند.

نماینده مونته‌نگرو برای نود و یکمین دوره اسکار در بخش فیلم خارجی زبان، فیلم «ایسکرا» فیلمی با بودجه پایین و حاصل نخستین تجربه کارگردانی گوجکو برکولجان است.

عنوان فیلم به معنی «جرقه» یا «اخگر» و ایسکارا نام دختر بازرس بازنشسته‌ای است که تنها به خاطر دخترش زنده است و ناگهان با ناپدید شدن او مواجه می‌شود.

چند فیلم دیگر اسکار شناخته شدند

این فیلم که محصول مشترک یک آژانس سینمایی از مونته‌نگرو و یک کمپانی فیلمسازی صرب است پنجمین فیلمی است که مونته‌نگرو از سال ۲۰۱۳ تاکنون برای این بخش اسکار معرفی می‌کند. سال پیش این کشور نماینده‌ای برای این بخش انتخاب نکرده بود.

بوسنی هرزگوین نیز با فیلم «هرگز ترکم نکن» راهی اسکار می‌شود. این فیلم ساخته آیدا بگیچ داستان دردناک زندگی سه بچه یتیم مهاجر سوری را روایت می‌کند که درجستجوی صلح هستند.

این کارگردان زن مسلمان که چندین جایزه برده است فیلمش را سال پیش در جشنواره فیلم آنتالیا برای نخستین بار اکران کرد و فیلم تابستان امسال در جشنواره فیلم سارایوو دیده شد. این فیلم در بخش جشنواره جشنواره‌های سی و شـشمین جشنواره فیلم فجر تهران نیز شرکت کرده است.

داستان این فیلم در کمپی در ترکیه می‌گذرد و همانجا نیز فیلمبرداری شده است.

بوسنی و هرزگوین از سال ۱۹۹۴ هر سال نماینده‌ای برای اسکار خارجی زبان معرفی کرده است. دانیس تانوویچ کارگردان بوسنیایی سال ۲۰۰۱ برای فیلم «سرزمین هیچ کس» جایزه بهترین اسکار خارجی زبان را برد و با «اپیزودی در زندگی یک آهن جمع‌کن» در سال ۲۰۱۳ نامزدی نهایی اسکار را کسب کرد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار