توضیح محمد معتمدی درباره ممنوع الکار شدنش
کد خبر: ۱۲۱۲۹۱
تاریخ انتشار: 2018 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

پس از اجرای خیابانی رایگانی که محمد معتمدی برگزار کرد، در اینستاگرام پستی قرار داد و اعلام کرد که ممنوع الکار شده است.

معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تأیید خبر ممنوع الکاریش اظهار کرد: ابتدای صحبتم باید تشکر کنم از نیروی انتظامی که علیرغم تخطی من در آن شب نشان دادند که به جلسه‌های داخلی خودشان رجوع دادند و کمترین مجازات را به من دادند و گلایه‌ای ندارم و اقرار کردم که از مجوز تخطی کردم.

واقعیت این بود که تا شب قبل از اجرا هنور مجوز صادر نشده بود.

دوستان ما در توسعه هنرهای معاصر پیگیر مجوز بودند، من با آن‌ها تماس گرفتم که همه جا پوستر را گذاشته‌اند ولی آنها به من گفتند که پوستر را منتشر نکن چرا که مجوز نگرفته است و همان شب ساعت ۱۱ با من تماس گرفتند که مجوز طبق ضوابط و شرایطی صادر شده است و فردای آن روز به من گفتند که شرایط به این صورت است.

به اعضای گروه نگفتیم و حتی ۳ ساعت پیش از کنسرت هم مجدداً از طرف اماکن هم از طرف محسن رجب‌پور، رییس صنف ناشران و تهیه‌کنندگان موسیقی است با من تماس گرفته شد که به‌عنوان رییس صنف تذکر دادند که نباید گروه روی صحنه ببرم.

او افزود: من به اعضای ارکستر و علی‌اکبر قربانی، رهبر ارکستر این مساله را منتقل نکردم و تصمیم گرفتم که آن را روی صحنه ببرم. گلایه‌ای ندارم، به هر حال این اتفاقی بود که باید یک بار برای اولین بار می‌افتاد و خود مسئولان انتظامی دیدند که نه‌تنها مشکلی ایجاد نکرد بلکه چه انرژی خوب و مثبتی در جامعه پراکنده کرد.

من هم فکر می‌کنم اگر من هم مثل آنها سعه صدر داشته باشم این مساله حل بشود و به هر حال اندکی ناراحت هستم.

این خواننده با بیان اینکه تا پیش از این نمونه کنسرت خیابانی مانند این مورد نداشتیم، گفت: مجوزی برای مجوز کنسرت خیابانی صادر نشده بود و نیروی انتظامی با یک پدیده تقریباً تازه مواجه بود اما اجراهایی به‌عنوان پلی بک تا پیش از این در بوستان‌ها اجرا شده بود و اینها براساس آنچه قبلاً تجربه داشتند چنین مجوزی را صادر کردند.

ما مجوز را دستمایه قرار دادیم و من شخصاً با مسئولیت خودم یک پله فراتر رفتم و ارکستر را هم روی صحنه بردم.

معتمدی با اشاره به اجراهای قبلی در پارک‌های دیگر معمولاً پلی‌بک بوده‌اند، افزود: مبنای کار نیروی انتظامی پلی‌بک بود. پیش از این با پدیده کنسرت خیابانی به‌صورت ارکستر در فضای باز روبه‌رو نبودند و نیروی انتظامی نمی‌دانست قرار است چه اتفاقی بیفتد.

این مساله به لحاظ اینکه ازدحام جمعیت باعث چه مساله‌ای می‌شود، این‌که کسی آسیب نبیند و از نظر امنیت مشکلی ایجاد نشود طبیعی بود و من جریمه‌ای را که برای من اعمال شد می‌پذیرم.

چرا که بار مثبت جریان و شادی مردم برای من بسیار خوب و بزرگ بود که این جریمه پلیس اماکن من را ناراحت نمی‌کند و حتی لازم است بابت این جریان عذرخواهی کنیم.

ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار