۱۰ کشور برتر از نظر مزایای بازنشستگی
کد خبر: ۱۲۱۲۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

طبق نتایج شاخص بازنشستگی ۲۰۱۸، کشورهای غربی بهترین سیستم بازنشستگی در جهان را در اختیار دارند.

یک دهه پس از بحران اقتصادی جهان هنوز هم مردم سراسر جهان با مشکلات متعددی از نظر تامین مخارج زندگی خود مواجهند و هزینه‌های درمانی سنگین باعث افزایش بدهی افراد سالمند و بازنشسته شده است.

با این حال بازنشستگان در برخی از کشورها دارای سطح زندگی بهتری هستند. در مطالعات موسسه "ناتیکسیس"، از سیستم بازنشستگی ۴۳ کشور جهان از نظر مزایای رفاهی و امنیت مالی، سوئیس در صدر رده بندی امسال قرار گرفته است، کشوری که به خاطر سیستم درمانی، کیفیت زندگی و مراقبت های درمانی زبانزد است.

ایسلند موفق شده است با بهبود سطح درآمد افراد در آستانه بازنشستگی به رده دوم صعود کند. نام نروژ و سوئد به عنوان دو کشور دیگر منطقه اسکاندیناوی نیز در بین ۴ کشور برتر دیده می‌شود. آمریکا در بین ۱۰ کشور اول جایی ندارد و عنوانی بهتر از شانزدهمی کسب نکرده است.

بر همین اساس ۱۰ کشور برتر از نظر نظام بازنشستگی عبارت اند از:

۱-سوئیس

۲-ایسلند

۳- نروژ

۴- سوئد

۵- نیوزلند

۶- استرالیا

۷- ایرلند

۸- دانمارک

۹- کانادا

۱۰- هلند

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
1
کشورهای عربی حاشیه خلیج یعنی همان شیخ نشین ها بهترین سیستم بازنشستگی دنیا رو دارند. پول آنها قدرتمند ترین پول دنیاست و از وقتی به دنیا می آیند هیچ نیازی به کار کردن ندارند. همه کارهای آنها رو مهاجران انجام میدهند و آنها با پولهای خود در شرکت های بزرگ دنیا سرمایه گذاری میکنند و با همان سود کشورشان رو میسازند. به نظر من این زندگی و این عمر کوتاه انسان اصلا ارزش سختی کشیدن رو نداره و باید انسان یک زندگی شاد و در رفاه کامل مثل شیخ نشین رو داشته باشه. ایران هم تا سال 57 همینگونه بود. انصافا هر کس کار میکرد حتی کارگری میتونست یک زندگی متوسط و خوب داشته باشه اما افراد تنبل و فضانورد در ایران متاسفانه زیاد بودند که با وعده آب و برق رایگان همه چیز رو به باد دادن.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
1
"آمریکا در بین ۱۰ کشور اول جایی ندارد و عنوانی بهتر از شانزدهمی کسب نکرده است."
خب ما كجاييم عمو جون؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار