اگر هر روز عسل بخوریم چه اتفاقی در بدنمان می افتد؟
کد خبر: ۱۲۱۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 13    -    ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

عسل حاوی آنتی‌اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. این ماده شیرین طبیعی به سلامت پوست کمک می‌کند و ضد پیری است. در قدیم هر دارویی را با عسل مخلوط می‌کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می‌کرده و امروزه هم از آن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

با این توصیحات، در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که اگر هر روز عسل میل کنید، چه تغییراتی در بدنتان روی خواهد داد. تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

اگر هر روز عسل بخوریم چه اتفاقی در بدنمان می افتد؟

شفاف شدن پوست

عسل یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که با مصرف صحیح و به‌اندازه‌ی آن می‌توانید به پاکسازی بدن از سموم بپردازید. بعلاوه، خاصیت آنتی‌باکتریال عسل به بهبود پوست و شفاف و روشن شدن آن کمک شایانی می‌کند.

از دست دادن وزن اضافه

اگر دنبال رژیم غذای لاغری باشید، پزشک متخصص تغذیه، شما را از مصرف انواع قندها و شیرینی‌ها به غیر از عسل منع می‌کند. به این خاطر که شیرینی عسل با بقیه شیرین‌کننده‌ها متفاوت است. این ماده غذایی باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و در نتیجه به کاهش وزن کمک زیادی خواهد کرد.

کاهش میزان کلسترول خون

عسل به طور کلی هیچ کلسترولی ندارد. در عوض از مواد و ویتامین‌هایی تشکیل شده که سبب کاهش میزان کلسترول می‌شوند. مصرف روزانه عسل روی میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بدن تاثیر می‌گذارد و با کلسترول اضافه مبارزه می‌کند.

تقویت قلب

تحقیقات علمی نشان داده که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل از باریک و نازک شدن شریان‌ها جلوگیری می‌کند. باریک و تنگ شدن رگ‌ها در اعضای مختلف بدن ممکن است فرد را با ایست قلبی، زوال حافظه یا سردرد مواجه کند.

بهبود حافظه

تحقیقات دیگری نیز ثابت کرده‌اند که عسل خاصیت ضد استرس دارد و می‌تواند با ترمیم سیستم دفاعی آنتی‌اکسیدان سلولی به بهبود هر چه بهتر حافظه بپردازد.

بعلاوه، کلسیم موجود در عسل هم به‌راحتی جذب مغز می‌شود و در نتیجه روی حافظه نیز اثرات مثبت می‌گذارد.

خواب راحت

قند موجود در عسل سبب افزایش انسولین خون می‌شود. در نتیجه این امر، سروتونین تولید می‌شود، این هورمون به ملاتونین تبدیل شده و خواب راحتی را برای فرد به ارمغان خواهد آورد.

سلامت معده

عسل یکی از بهترین ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی است. برخی از کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند هر روز یک قاشق عسل را با معده خالی میل کنید. این ماده طبیعی خوشمزه با انواع مشکلات مربوط به گوارش مبارزه می‌کند. در ضمن، هنگام رسیدن عسل به معده، این ماده تمامی آلودگی‌ها و میکروب‌های غشای مخاطی را از بین می‌برد.

آرامبخش اعصاب

شاید عجیب باشد اما عسل اعصاب را آرام کرده و خستگی را از بین می‌برد. این ماده خیلی سریع جذب خون می‌شود و در نتیجه می‌تواند در سریع‌ترین زمان به رفع اختلالات روانی بپردازد.

طرز تهیه معجون سیر و عسل

وقتی این دو ماده طبیعی با هم ترکیب می‌شوند، معجونی فوق‌العاده عالی برای سلامت هر چه بیشتر بدن می‌سازند. برای تهیه این معجون به روش زیر عمل کنید:

  • ۳ تا ۴ حبه سیر

  • ۱ پیمانه عسل طبیعی

  • ۱ شیشه کوچک و تمیز

سیرها را پوست‌کنده و خرد کنید. سپس درون شیشه بریزید. عسل را روی آن ریخته. حباب‌های هوا را خارج کنید. در شیشه را ببندید و چندین روز آن را کنار بگذارید.

سپس، هر روز یک قاشق چایخوری از این معجون را با ناشتا و با معده خالی میل کنید. پس از مدتی معجزه این معجون را حس خواهید کرد.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
1
1
این خواص افسانه ای رو برای مواد دیگه هم ساختن

اگر هر روز عسل بخورید بعد از 6 ماه یک شکم بزرگ خواهید داشت و شما با افزایش وزن شدید مواجه خواهید شد.

مواد شیرین یکی از عوامل اصلی چاقی هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار