همه چیز درباره کمربند مردانه
کد خبر: ۱۲۰۹۲
تاریخ انتشار: 2015 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
برای استفاده هرچه بهتر از کمربند لازم است تا هنگام انتخاب آن هوشمندانه عمل کنید، چراکه نه تنها کمربند شما نشان‌دهندهٔ شخصیت شماست بلکه در نهایت می‌تواند منجر به بهبود کلی تیپ ظاهری شما می‌شود. با در نظر گرفتن همه این موارد، در ادامه به بررسی کمربند مردانه به صورت جامع می‌پردازیم.
 با جستجوی واژه کمربند در فرهنگ لغات به این تعریف می‌رسیم: کمربند نواری تهیه شده از جنس چرم یا مواد دیگر است که اغلب به دور کمر پیچیده می‌شود تا شلوار را نگه دارد، اما با نگاهی دقیق‌تر به این نتیجه می‌رسیم که دامنه استفاده از این وسیله بسیار گسترده از این تعریف است. برای استفاده هرچه بهتر از کمربند لازم است تا هنگام انتخاب آن هوشمندانه عمل کنید، چراکه نه تنها کمربند شما نشان‌دهندهٔ شخصیت شماست بلکه در نهایت می‌تواند منجر به بهبود کلی تیپ ظاهری شما می‌شود. با در نظر گرفتن همه این موارد، در ادامه به بررسی کمربند مردانه به صورت جامع می‌پردازیم.



الفبای سایز بندی کمربند

ابندایی‌ترین نکته‌ای که در ارتباط با انتخاب کمربند مردانه مطرح می‌شود این است که آیا شما سایز کمربند خود را به درستی می‌دانید یا خیر؟. سایز کمربند اغلب با واحد سانتی‌متر یا اینچ مشخص می‌شود. این اندازه نشان‌دهندهٔ طول بند کمربند است که از سگک کمربند تا سوراخ میانی آن اندازه‌گیری می‌شود. سوراخ میانی کمربند نقطه‌ای است که کمربند باید در آنجا بسته شود تا این امکان فراهم آید که کمر شلوار اندکی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شود. با این وجود برخی از برندها، سایزبندی کمربندهای‌شان را همانند دیگر لباس‌ها با (S, M, L, XL) مشخص می‌کنند  که اغلب محدوده‌ای از اندازه‌های دور کمر را (به عنوان مثال ۳۴ تا ۳۶ اینچ) نشان می‌دهد.




به نوشته والامد، شما می‌توانید کمربندهای رسمی را با شلوار و پیراهن رسمی خود ست کنید. پهنای این کمربندها بین ۲/۵ تا ۳/۵ سانتی متر و از جنس چرم مرغوب هستند که در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای و دیگر رنگ‌های شیک و مد روز ارائه می‌شوند. لباس رسمی یا حتی غیر رسمی که می‌پوشید تعریفی از شما در ذهن مخاطب به جا می‌گذارد. به همین دلیل یک بی‌دقتی ناشیانه ممکن است چهره‌ای نامطلوب از شما ارائه کند؛ بنابراین، مطمئن شوید که کمربند و کفش‌تان با هم هماهنگ هستند. علاوه بر این از بستن کمربندی که سگک آن زیاد توی چشم می زند هم خودداری کنید. دقت داشته باشید که بند کمربند می‌تواند یک الگوی ظریف مانند بافت زیبا یا چرم داشته باشد. ولی از طرف دیگر به یاد داشته باشید که دوخت‌های نامتعارف را برای کمربندهای رسمی هرگز استفاده نکنید. برای آنکه تیپ شما هر چه بیشتر حرفه‌ای و متناسب و هماهنگ به نظر برسد، می‌توانید سگک تمام فلزی کمربند خود را (به رنگ نقره ای یا طلایی) با دیگر مؤلفه‌های تیپ خود مانند جواهرات، ساعت، سنجاق کروات یا دکمه سر دست ست کنید.




با وجود اینکه محدودهٔ دقیق پهنای این کمربندها مشخص نیست، دستورالعمل‌هایی  عمومی وجود دارد که بهتر است از آنها پیروی کرد. هنگام خرید یک کمربند غیر رسمی جدید باید موارد مختلفی را مد نظر قرار دهید که عبارت‌اند از: - کمربندهای باریک (که پهنای آنها بین ۱/۵ تا ۲/۲ سانتی متر است ) تنها برای شلوارهای جین چسبان مناسب هستند، ولی مدل‌های پهن‌تر را می‌توان با انواع شلوارهای غیر رسمی کتان، جین یا شلوارهای گشاد با جیب‌های بزرگ استفاده کرد. - سگگ و بند کمربند در جلوه ظاهری آن تأثیر به‌سزایی دارند. هر یک از این دو مؤلفه می‌توانند بصورت نامتعارف و یا پر زرق و برق باشند. با این وجود به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که این دو مؤلفه بطور همزمان در یک کمربند مورد استفاده قرار بگیرند. - برای داشتن ظاهری غیر رسمی نیازی نیست کمربند خود را با هیچ یک از اجزای دیگر تیپ خود ست کنید. بطور مشخص از ترکیب کفش و کمربند که از نظر رنگی با هم هماهنگ باشند خودداری کنید. - اگر شلوار جین شما بر چسب مارک چرمی در قسمت کمر دارد، کمربند شما باید آن را بپوشاند. -در خرید هر کمربندی که پهنای آن بیشتر از ۴ سانتی‌متر است حتماً دقت کنید.  در اغلب موارد این کمربندها به سختی از پل کمر شلوار رد می‌شوند و استفاده از آنها با هر تیپی مناسب نیست.   - با توجه به اینکه طیف وسیعی از کمربندهای غیررسمی از جمله کمربندهای بافت چرمی، بافت‌های پارچه‌ای، کمربندهای گل‌دوزی شده، کمربندهای از جنس پوست و … در بازار موجود هستند، بستن کمربند رسمی با یک تیپ غیر رسمی به هیچ وجه مناسب نخواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار