تاثیر لباس بر عزت نفس دختران نوجوان
کد خبر: ۱۲۰۷۱۵
تاریخ انتشار: 2018 September 09    -    ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
آنیتا گوریان، استاد و نویسنده روانشناس، اشاره می‌کند که اختلالات خوردن، افسردگی و عزت نفس پایین، شایع‌ترین مشکلات روحی و روانی دختران نوجوان است. لباس‌هایی که دختران نوجوان می‌پوشند گاهی اوقات نشان دهنده میزان اعتماد به نفس آن هاست.

تاثیر لباس بر عزت نفس دختران نوجوان

تاثیر لباس بر عزت نفس دختران نوجوان«اختصاصی تابناک باتو» دوران نوجوانی، دوران بسیار مهمی در طول زندگی است؛ زیرا در این دوران فرزندتان دیگر نه کودک است و نه به اندازه کافی بزرگ شده است. همچنین افراد در این دوران تصمیم‌های مهمی برای آینده خود می‌گیرند. پدر و مادر و سایر نزدیکان بیشترین تاثیر را در این دوران بر فرزندان خود می‌گذارند و باید بیشتر از گذشته به دختران و پسران خود توجه کنند. همه می‌داند، اعتماد به نفس یکی از مهم‌ترین کلید‌های کسب موفقیت است، اما چگونه می‌توان اعتماد به نفس فرزندان خود را افزایش دهیم. اعتماد به نفس به معنای کسب موفیت در مدزه و یا حوزه‌های دیگر نیست، بلکه به این معناست که نوجوان چه احساسی درباره توانایی‌ها و استعداد‌های خود دارد. متاسفانه دختران نوجوان دارای اعتماد به نفس کمتری نسبت به سایرین می‌باشند و به علت احاسات ظریف و حساس از این نکته ضربات بیشتری می‌خورند. آنیتا گوریان، استاد و نویسنده روانشناس، در گفتگو با وب سایت Education.com اشاره می‌کند که اختلالات خوردن، افسردگی و عزت نفس پایین، شایع‌ترین مشکلات روحی و روانی دختران نوجوان است. لباس‌هایی که دختران نوجوان می‌پوشند گاهی اوقات نشان دهنده میزان اعتماد به نفس آن هاست.

حجب و حیا
برای دخترانی که دچار نگرانی نسبت به بدنشان هستند، مسئله حیا میتواند نقش مهمی در اعتماد به نفس آن‌ها داشته باشد. در سرتاسر جهان گروه‌های مختلفی با فرهنگ‌های مختلف زندگی می‌کنند، بعضی از این گروه با توجه به فرهنگ خود دختران و زنان را از پوشیدن برخی لباس‌ها منع می‌کنند؛ همچنین گاهی دختران از پوشیدن لباس و پوشش مورد علاقه خود در مقابل سایر افراد جامعه احساس خجالت می‌کنند، این چنین رفتار‌ها میتواند تاثیرات مخربی بر احساسات دختران نوجوان بگذارد و به طور غیر مستقیم سبب ایجاد مشکلات شایع روانشناختی از جمله افسردگی، اختلالات خوردن و اعتماد به نفس پایین، در زنان و دختران جامعه شود. اما به گفته انجمن کارآفرینی روانشناختی آمریکا دخترانی که بین فرهنگ و علایق خود تناسب ایجاد می‌کنند و لباس‌های مورد علاقه خود را متناسب با فرهنگ خود انتخاب می‌کنند از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند.

قیمت
بعضی دختر‌ها میزان هزینه‌ای که صرف خرید یک لباس می‌کنند را به اعتماد به نفس خود مرتبط می‌دانند. بعضی از طراحان و برند‌های مشهور لباس، قیمت‌های زیادی را برای لباس‌های خود در نظر می‌گیرند، اما همانند آن‌ها در خرده فروشان و فروشگاه‌های عمومی با قیمت‌های پائین‌تر موجود می‌باشد. به دختران خود یاد بدهید که چگونه اقلام و اجناس شیک را متناسب با بودجه خانواده انتخاب کند، در این صورت نه تنها ارزش پول را به او می‌آموزید بلکه سبب ایجاد احساس خوب و اعتماد به نفس در او نیز می‌شوید.

سلیقه شخصی
سلیقه شخصی نیز می‌تواند بر اعتماد به نفس دختر تاثیر بگذارد. دختران دوست دارند احساس کنند، میتوانند بدون توجه به دیگران لباس‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و بپوشند. نویسنده و بنیانگذار وبسایت AlreadyPretty.com، سلیلی مک گراو، می‌گوید: به دختران پیشنهاد میکنم به جای اینکه همانند هم سن و سالان خود فکر کنند و انتخاب کنند، در طول روز کار‌هایی را انجام دهند و لباس‌هایی را بپوشند که خودشان میخواهند و احساس راحتی، قدرتمند بودن و افتخار کردن می‌کنند. مک گراو همچنین به دختران و زنان یادآوری می‌کند که مراقبت تفاوت‌های خود با دیگران باشیم، زیرا این تفاوت‌ها خوب است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار