چگونه حجم عضلات خود را افزایش و درصد چربی را کاهش دهیم؟
کد خبر: ۱۲۰۷۰۳
تاریخ انتشار: 2018 September 10    -    ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
داشتن وزن ایده آل و تناسب اندام، دغدغه افراد بسیاری است و دستیابی به این اهداف می تواند احساس خوبی به شما بدهد و به شما کمک کند کارهای خود را به بهترین نحو انجام دهید. به طور کلی وزن بدن انسان به علت وجود توده های بافتی، عضلات، استخوان، خون و سایر مایعات و همچنین درصدی از چربی است.

چگونه حجم عضلات خود را افزایش و درصد چربی را کاهش دهیم؟

اختصاصی «تابناک باتو»؛ داشتن وزن ایده آل و تناسب اندام، دغدغه افراد بسیاری است و دستیابی به این اهداف می تواند احساس خوبی به شما بدهد و به شما کمک کند کارهای خود را به بهترین نحو انجام دهید. به طور کلی وزن بدن انسان به علت وجود توده های بافتی، عضلات، استخوان، خون و سایر مایعات و همچنین درصدی از چربی است.

شما می توانید با رژیم غذایی مناسب و ورزش مرتب، به تدریج درصد چربی بدن خود را کاهش و حجم عضلات خود را افزایش دهید. به این ترتیب، شما به وزن دلخواه و تناسب اندام مورد نظرتان خواهید رسید.

وسایل مورد نیاز

• کالیبره پوستی برای اندازه گیری درصد چربی
• متر برای اندازه گیری دور عضلات
• لباس و کفش مناسب برای انجام ورزش
• بطری آب
• تقویم

چگونه حجم عضلات خود را افزایش و درصد چربی را کاهش دهیم؟

گام نخست

ابتدا با استفاده از کالیبره های پوستی، میزان چربی بدن خود را اندازه گیری و سپس آن را در تقویم خود یادداشت کنید.

گام دوم

دور کمر، باسن، بازو، ران و قفسه سینه خود را اندازه گیری کنید؛ تمام اندازه ها را در تقویم روزانه خود بنویسید.

گام سوم

هر روز سی دقیقه یا بیشتر به ورزش مورد علاقه خود بپردازید؛ برای نمونه، دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا کردن، باغبانی، باززی با فرزند و حیوان خانگی خود و ... میزان فعالیت روزانه خود را یادداشت کنید.

گام چهارم

درست بخورید. این مرحله، می تواند سخت ترین قسمت برای تغییر در ترکیب بدن شما باشد. هر آنچه می خورید و میزان آن را به دقت در تقویم یاد داشت کنید. شما مجبور نیستید غذای مورد علاقه خود را کنار بگذارید، ولی می توانید میزان آن را کاهش دهید.

چگونه حجم عضلات خود را افزایش و درصد چربی را کاهش دهیم؟

گام پنجم

پس از یک هفته وزن خود را اندازه بگیرید؛ اگر در این مدت به میزان نیم تا یک کیلوگرم وزن کم کرده باشید، به این معناست که ورزش و فعالیت های شما بیشتر از آنچه می خورید، کالری می سوزاند؛ بنابراین، این برنامه را ادامه دهید. اما اگر در این مدت وزن شما کاهش نیافته و یا به میزان کمی کاهش یافته، باید میزان کالری مصرفی خود را کمتر کنید و ده تا پانزده دقیقه به ورزش و فعالیت های خود اضافه کنید.

گام ششم

پس از پایان هفته دوم، دوباره وزن خود را اندازه گیری کنید. در این مدت، باید نیم تا یک کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. به این ترتیب، شما باید میزان فعالیت و مصرف کالری غذا خود را متناسب با کاهش درصد چربی و افزایش حجم عضلات به دست آورده و تنظیم کنید.

گام هفتم

پس از گذشت چهار تا شش هفته کاهش وزن متوالی، دوباره به وسیله کلیبره پوستی درصد چربی به دست بیاورید و دور عضلات را اندازه بگیرید و خود را برای هدفی جدید آماده کنید.

تبریک می گوییم، شما در حال افزایش حجم عضلات و کاهش درصد چربی خود هستید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار