مزیت چای سفیدبرای پوست های چروک
کد خبر: ۱۲۰۷
تاریخ انتشار: 2015 May 30    -    ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
تحقیقات جدید نشان می دهند که چای سفید برای تولید کلاژن و حفظ قابلیت ارتجاعی بدن و پوست مفید است.


تحقیقات جدید نشان می دهند که چای سفید برای تولید کلاژن و حفظ قابلیت ارتجاعی بدن و پوست مفید است.

این بار که خواستید برای خود یک فنجان چای درست کنید،‌ چای سفید را انتخاب کنید تا خطر ابتلا به سرطان، آرتروز روماتیسمی یا حتی چروک های مربوط به افزایش سن را کاهش دهید.
محققان دانشگاه کینگ استون انگلیس خواص درمانی ۲۱ گیاه را بررسی کردند. یافته های آن ها نشان داد که همه ی این گیاهان برای سلامتی مفید هستند اما چای سفید به طرز چشمگیری بهتر از گیاهان دیگر عمل می کند.

به گفته ی پروفسور دکلان نوتن، این تحقیق نشان می دهد که چای سفید خواص ضدپیری دارد و حاوی میزان بالایی از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند از سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری کنند.
وی ادامه می دهد :«ما آزمایش هایی را انجام دادیم تا عصاره های گیاهی حفاظت کننده از پروتئین های پوست را شناسایی کنیم. الاستین قابلیت ارتجاعی طبیعی بدن را بالا می برد و قابلیت ارتجاعی به عملکرد ریه ها، رگ های خونی، رباط ها و پوست کمک می کند.» کلاژن، پروتئینی است که در بافت های متصل کننده ی بدن وجود دارد و برای استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست‌ حیاتی است.



یافته ها نشان می دهند که چای سفید مانع فعالیت آنزیم هایی می شود که الاستین و کلاژن را تجزیه می کنند؛ تجزیه ی الاستین و کلاژن از دلایل اصلی چروک شدن پوست هستند. این آنزیم ها همراه با اکسیدان ها، عوامل اصلی بیماری های التهابی همچون آرتروز روماتیسمی هستند.
پروفسور نوتن می گوید :«این آنزیم ها و اکسیدان ها اجزاء اصلی فرآیندهای طبیعی بدن هستند. با این حال، در رابطه با بیماری های التهابی، کاهش فعالیت بیش از اندازه ی این عوامل، موضوع تحقیقات چند دهه ی اخیر بوده است. فعالیت بالای چای سفید ما را شگفت زده کرد.»
نحوه ی عملکرد چای سفید محققان را بسیار هیجان زده کرد. پروفسور نوتن می گوید :«ما میزان بسیار کمی از این چای – بسیار کمتر از آن میزان که شما می نوشید- را مورد آزمایش قرار دادیم. نتایج اولیه نشان می دهند که چای سفید احتمال بروز التهاب را که یکی از عوامل اصلی آرتروز روماتیسمی و برخی از سرطان ها و البته چروک شدن پوست است، کاهش می دهد.»

غیر از چای سفید، چه گیاهانی را مصرف کنیم؟

گیاهان دارویی دیگر هم در جلوگیری از تجزیه ی الاستین و کلاژن مؤثر بودند. بعد از چای سفید، علف ماست، گل رز، چای سبز، گلپر، رازیانه و انار در جایگاه های بعدی قرار داشتند.
این تحقیق محققان را بسیار هیجان زده کرده است زیرا در زمینه ی مراقبت از پوست، درهای جدیدی از طب سنتی را باز نموده است. این تحقیق به تولید محصولات زیبایی جدید و بی خطر و بسیار مؤثر از گیاهان دارویی کمک می کند.

چای سفید فواید بسیاری دارد، از سرطان، بیماری های قلبی و سکته ی مغزی جلوگیری می کند، علائم بیماری ها را کاهش می دهد و به بهبود سریع بیماری ها کمک می کند، دستگاه گردش خون، دستگاه ایمنی، استخوان ها و دندان ها را تقویت می کند و به سلامت پوست و جلوگیری از چروک شدن آن نیز کمک می کند.

چای سفید ماده ای نیروبخش و هدیه ای عالی از طرف طبیعت است. به شما پیشنهاد می کنیم این گیاه دارویی ارزشمند را وارد زندگی و برنامه ی سلامت خود کنید.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار