ژاپنی ها در فکر ساخت آسانسور فضایی
کد خبر: ۱۲۰۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 07    -    ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
ژاپنی ها پروژه آسانسور فضایی را از خیلی پیش دنبال می کنند طرحی که شاید خیلی شدنی به نظر نرسد ولی اراده محکم ژاپنی ها نشان داده هر چیزی برای آنها شدنی است و نه برایشان معنی ندارد. در سال 2007 اولین بار تست پروژه آسانسور فضایی کلید خورد که ارتفاعی حدود 1000 فوت را با موفقیت طی کرد و....

ژاپنی ها در فکر ساخت آسانسور فضاییژاپنی ها پروژه آسانسور فضایی را از خیلی پیش دنبال می کنند طرحی که شاید خیلی شدنی به نظر نرسد ولی اراده محکم ژاپنی ها نشان داده هر چیزی برای آنها شدنی است و نه برایشان معنی ندارد. در سال 2007 اولین بار تست پروژه آسانسور فضایی کلید خورد که ارتفاعی حدود 1000 فوت را با موفقیت طی کرد و قرار هم نبود در پروژه اولیه و در مرحله آزمایش ارتفاعی بیش از مورد نظر باشد. طرح جدید و تکمیلی آسانسور فضایی که قرار است برای افزایش توریست در ژاپن عملی شود توسط دانشگاه شیزوکا در دست انجام است که در سال 2050 شاهد موفقیت آمیز بودن این طرح خواهیم بود.

سازندگان کمپانی گفته اند از کربن نانو تیوب استفاده خواهند کرد که بیست برابر محکم از استیل است و برای شفت اصلی که باید تا ارتفاع 96000 کیلومتری زمین آسانسور را حمل کند گزینه مناسبی خواهد بود. آسانسور قرار است مسافران را به ایستگاه فضایی برساند و سپس آنها را به مریخ و ماه منتقل کند و پس از برگشت اگر مسافران تمایل به استقرار در هتل فضایی را دارند آنها را در هتل نگه دارد و اگر نه به زمین بر می گرداند و برای هر بار سفر 30 مسافر می توانند از آسانسور استفاده کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
بازمیشه گفت این پیشرفتشون ازپیشرفتهای دیگشون پیشی گرفته!
چون تمام پیشرفهای دیگشون به چنددقیقه زلزله یا طوفان و...غیره بنده
اما هوا لرزه یا آسمون لرزه شاید یکم امن تراززمینو زمین لرزه ها باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار