جانشین سردار در تیم ملی؛ کدام مهاجم؟
کد خبر: ۱۲۰۴۷۸
تاریخ انتشار: 2018 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

 سردار آزمون پس از 3 حضور 90 دقیقه ای جام جهانی و البته انتقادات شدید برخی از فوتبال دوستان ایرانی، تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت. در ابتدا این تصمیم جدی به نظر نیامد اما پافشاری آزمون روی این تصمیم و عدم حضور در اردوی تیم ملی باوجود دعوت کارلوس کی روش، سبب شد تا خداحافظی مهاجم شماره 20 از تیم ملی رنگ واقعیت بر خود بگیرد.

در سال های اخیر بازیکنان نامدار زیادی چون رحمتی، عقیلی و... از تیم ملی خداحافظی کرده اند اما تفاوت آن ها با سردار در این بود که آزمون انتخابش را با کی روش در میان گذاشته بود و شاید به همین دلیل، سرمربی تیم ملی با مماشات با او رفتار کرد.

آزمون در چند سال اخیر مهاجم نوک اصلی تیم ملی ایران بوده و عملکرد بسیار خوبی هم در بازی های ملی از خود به ثبت رسانده است. آمار 23 گل در 36 بازی ملی نشان از توانایی بالای او دارد اما به هر حال، آزمون حالا در تیم ملی نیست و در عوض مهاجمان توانایی چون انصاری فرد، کاوه رضایی و حتی مهدی طارمی در اردوی تیم ملی حضور دارند. البته کی روش طارمی را معمولا وینگر چپ استفاده می کند و به عبارتی اکنون 2 مهاجم نوک در تیم ملی حضور دارند.

جانشین سردار در تیم ملی؛ کدام مهاجم؟

کاوه رضایی در این فصل پیراهن تیم کلوب بروژ را بر تن می کند و یکی از برترین های لیگ بلژیک است. کریم انصاری فرد نیز در ترانسفری جذاب از یونان به چمپیونشیپ انگلستان رفت و امیدوار است با تیم ریشه دار ناتینگهام فارست، روزهای خوبش را تداوم ببخشد.

در صورتی که این دو در بازی با ازبکستان نمایش و عملکرد خوبی داشته باشند، غیبت سردار آزمون کمتر حس خواهد شد. البته علاوه بر این ها بازیکنانی مثل علی علیپور و مرتضی تبریزی هم هستند که می توانند پیراهن تیم ملی را بر تن کنند.

در فاصله چند ماه تا جام ملت های آسیا، خداحافظی سردار آزمون و رضا قوچان نژاد بدون شک کار کارلوس کی روش را برای انتخاب مهاجم نوک تیم ملی سخت و سخت تر خواهد کرد. در یک سال اخیر سرمربی پرتغالی تیم ملی از انصاری فرد در بخش میانی زمین استفاده می کرد و کاوه رضایی هم که کمتر دعوت می شد و حالا چالش بزرگی برای آماده سازی این دو بازیکن در پست مهاجم نوک وجود خواهد داشت.

ورزش سه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار