یک ستاره مصنوعی به آسمان فرستاده می‌شود+عکس
کد خبر: ۱۲۰۴۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 06    -    ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

یک هنرمند آمریکایی می‌خواهد یک سازه الماس‌شکل بزرگ را به همراه یک بادکنک فوق‌العاده بازتابنده به عنوان یک ستاره مصنوعی سوار بر موشک اسپیس‌ایکس به فضا بفرستد.

یک هنرمند آمریکایی قصد دارد یک ستاره مصنوعی را از طریق یک موشک متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس به فضا بفرستد و به نظر می‌رسد ستاره شناسان از این اتفاق خوشحال نیستند.

"تره‌ور پالن"(Trevor Paglen) یک سازه الماس‌شکل 33 متری ساخته است که می‌خواهد آن را به مدار زمین بفرستد.

یک ستاره مصنوعی به آسمان فرستاده می‌شود!

هزینه ساخت این سازه به صورت یک کمپین جمعی فراهم شد. پالن قصد دارد این اثر هنری را به عنوان یک "ماهواره موقت" به فضا ارسال کند.

76 هزار دلار به منظور پیشبرد این پروژه با کمک‌هایی از موزه هنر نوادا و شرکت‌های هوافضا جمع شد. انتظار می‌رود هزینه کلی این پروژه حدود 1.3 میلیون دلار باشد.

سطح براق این سازه، اشعه خورشید را به سمت زمین بازتاب می‌دهد و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

این سازه الماس‌شکل با پوشش پلی‌اتیلن روی تیتانیوم دی‌اکسید ساخته شده است.

پس از رسیدن این سازه به مقصد، گاز کربن دی اکسید، آن را باد می‌کند. پالن هنوز از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده اجازه این را که ماهواره خود را سوار بر یک موشک فالکون 9 کند، را دریافت نکرده است اما قرار است این پروژه طی دو ماه آینده راه‌اندازی شود.

برخی از ستاره شناسان و روزنامه‌نگاران می‌گویند این بالن موفق به قرارگیری در مدارزمین نمی‌شود. منتقدان پروژه به دلیل اینکه آن را یک زباله بزرگ فضایی و مسبب ایجاد آلودگی نوری می‌دانند، از اجرای این پروژه خشمگین هستند. بازتاب این سازه ممکن است برای مشاهدات علمی مشکل ساز باشد.

"جاناتان مک داول" فیزیکدان مرکز فیزیک هاروارد-اسمیتسونیان می‌گوید: این کار برای رصدهای علمی معادل آن است که یک بیلبورد تبلیغاتی نئونی را درست در خارج از پنجره اتاق خواب شما قرار دهند. این پروژه موجب بحث در مورد وضع قوانین درباره این شده‌اند که به چه چیزهایی اجازه داده شوند به فضا فرستاده شوند و در آنجا بمانند.

به عنوان مثال چند ماه پیش، الون ماسک، مدیر عامل شرکت اسپیس‌ایکس خودروی شخصی خود را راهی مریخ کرده است.

پالن در انتقاد از این اظهار نظرات، پاسخ داد و گفت: خیلی بعید است که این بازتابنده بتواند میدان دید یک تلسکوپ را مختل کند و در نتیجه رصدهای تلسکوپ‌ها را خراب کند.

وی همچنین ابراز تعجب کرد که چرا مردم این قدر نگران پروژه او هستند، در حالی که صدها ماهواره هر روزه در حال راه‌اندازی هستند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
1
کار بیهوده و احمقانه با این همه هزینه فقط برای جلب توجه و معروفیت
این همه احمق هم پیدا شدند و کمک کردند به این قضیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار