گوجه فرنگی به جنگ بیماری های عروقی می رود
کد خبر: ۱۲
تاریخ انتشار: 2015 April 22    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
امروزه پژوهشگران ژاپنی گوجه فرنگی را به عنوان یکی دیگر از انواع موثر درسلامتی به فهرست بزرگ خود اضافه کرده اند زیرا گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان بوده وازابتلا به سرطان آب مروارید وبیماری های عروق خونی جلوگیری می کند.
تا می توانید گوجه فرنگی بخورید.امروزه پژوهشگران ژاپنی گوجه فرنگی را به عنوان یکی دیگر از انواع موثر درسلامتی به فهرست بزرگ خود اضافه کرده اند زیرا گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان بوده وازابتلا به سرطان آب مروارید وبیماری های عروق خونی جلوگیری می کند.
گوجه فرنگی حاوی ماده ای است که مانع شروع بیماری های عروقی می شود این ماده 9اکسواکتادینوئیک اسید است که خاصیت دیس لیپیدمیک دارد یعنی چربی های بد موجود در رگ های خونی را ازبین می برد.این چربی ها با خوردن مواد غذایی پرروغن وحاوی کلسترول زائد وارد بدن می شوند.

گوجه فرنگی به جنگ بیماری های عروقی می رود

نکته ای که اهمیت این کشف به خصوص را بیشتر می کند این است که(دیس لیپیدمی)یابیماری عروق خونی اغلب هیچ گونه علائمی ندارد ولی در نهایت به بیماری تصلب شرایین ویا سیروز کبدی منجر می شود.
یکی از روش های مفید برای پیشگیری از دیس لیپیدمی جلوگیری از ساخته شدن این نوع چربی ها در خون است.پژوهشگران بر این باورند که پیدا کردن یک ترکیب غذایی که مانع از ایجاد این گونه بیماری های عروقی شود یک امتیاز بزرگ درمقابله با آن ها به شمار می آید واین یعنی گوجه فرنگی افراد را قادر می سازد تا به سادگی با رژیم غذایی روزانه خود بتوانند این بیماری را مهار کنند.

منبع:مجله راز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار