چرا ورود گردشگران اروپایی به ایران کمتر است؟
کد خبر: ۱۱۹۹۰۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
پس از اینکه دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کشورهای افغانستان و عراق را به عنوان مهم ترین بازارهای هدف گردشگری ایران معرفی کردند، بسیاری از اساتید و حتی دانشجویان رشته جهانگردی، نسبت به این انتخاب واکنش نشان دادند و انتقاداتی را مطرح کردند.

چرا گردشگرا

چرا گردشگرابه گزارش «تابناک با تو»؛ گردشگری یکی از فعالیت هاییست که از طریق آن می توان اقتصاد تک بعدی متکی به نفت را به اقتصادی متنوع و پویا تبدیل کرد. امروزه اهمیت صنعت گردشگری و تاثیر آن بر حوزه های اقتصادی، اجتماعی، زیست و محیطی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و تمامی کشورها تلاش می کنند تا این صنعت را به صورت پایدار در کشورشان رونق بخشند.

اما برای اینکه یک کشور بتواند این صنعت را توسعه دهد، عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهند. یکی از این عوامل ایجاد حس امنیت در گردشگران خارجی است. در ادامه این خبر با ما همراه باشید تا عوامل موثر در ایجاد حس امنیت در گردشگران را بررسی کنیم.

چرا ورود گردشگران اروپایی به ایران کم است؟

پس از اینکه دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کشورهای افغانستان و عراق را به عنوان مهم ترین بازارهای هدف گردشگری ایران معرفی کردند، بسیاری از اساتید و حتی دانشجویان رشته جهانگردی، نسبت به این انتخاب واکنش نشان دادند و انتقاداتی را مطرح کردند.

در واقع این کارشناسان عقیده دارند که با وجود اینکه کشورهای همسایه هر کشور، بهترین بازارهای هدف گردشگری آن هستند، ولی در مورد ایران، کشورهای همسایه دیگری وجود داشتند که می توانستند به جای افغانستان و عراق به عنوان بازار هدف انتخاب شوند. آن ها کم اهمیت شدن گردشگران اروپایی در ذهن مسئولان را هم مورد انتقاد قرار داده اند. اما چه شد که گردشگران اروپایی ورودی به ایران با کاهش رو به روشدند؟

عوامل متعددی در این زمینه نقش دارند. یکی از این عوامل، امن کردن کشور و ایجاد حس امنیت در گردشگران خارجی است. امنیت به مفهوم کلی، سلامت، آرامش و رفاه فرد و ثبات جامعه و محفوظ ماندن از آسیب توسط دیگران را شامل می شود. تبلیغات منفی که بسیاری از رسانه های خارجی در مورد ایران انجام می دهند و البته برخی از اقدامات مسئولان خودمان باعث شده است تا در ذهن مردم بسیاری از کشورها، ایران کشوری باشد که امنیت در آن به طور کامل برقرار نیست.

چرا ورود گردشگران اروپایی به ایران کمتر است؟

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته، امنیت و گردشگری دو رابطه دو سویه با یکدیگر هستند. مهم ترین عاملی که در حس امنیت گردشگران اروپایی تاثیر دارد، تبلیغات منفی و شایعاتیست که در مورد کشورمان در برخی رسانه ها مطرح می شود.

اما مسلما این تنها عامل نیست. ناآرامی هایی که در کشور و برخی کشورهای همسایه رخ می دهد، امنیت کلی منطقه، عدم ثبات اقتصادی، نیاز به احترام و خودیابی گردشگران، امن کردن مقاصد گردشگری توسط نیروی انتظامی و تبلیغات مثبت کشورمان در رسانه های خارجی هم از عواملی هستند که بر ایجاد حس امنیت در گردشگران تاثیر دارند.

با تمام این اوصاف، کم شدن حس امنیت در گردشگران اروپایی، تنها یکی از عواملیست موجب کاهش ورود آن ها به ایران می شود و عوامل دیگری همچون کاهش تعداد پروازهای مستقیم و … هم در این زمینه نقش دارند. حال باید دید تا با انتخاب کشورهای افغانستان و عراق به عنوان بازارهای هدف اصلی ایران و با تمام حواشی که در روزهای اخیر پیرامون آن رخ داده، چه بر سر صنعت نوپای گردشگری کشورمان خواهد آمد.

آخرین خبر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلطان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
0
از ترس جونشون
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
1
گردشگر باید احساس امنیت کند.
وقتی ما از توریست های خارجی در دیدار از جاهای دیدنی کشور بیشتر از هموطنانمان پول دریافت می کنیم،
وقتی راننده تاکسی هم از این شیوه پیروی می کند و کرایه بیشتری از مهمان به کشورمان طلب می کندو ...
لذا گردشگر احساس امنیت نمی کند و احساس می کند که در این کشور با او مثل یک مهمان رفتار نمشود.
شما اگر به برلین سفر کنید احساس نمی کنید که خارجی هستید چون از تمام امکانات مثل یک آلمانی استفاده می کنید و هیچ حا از شما دلار نمی خواهند و یا با شما رفتار تبعیض آمیزی داشته باشند بنابراین در تمام مدت سال برلین پر از مسافر است.
بیاییم رفتاری با خارجی داشته باشیم مثل رفتارمان با مردممان تا توریست ها به ایران بیایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
0
ایران بدون اغراق یکی از امن ترین کشورها برای توریست های این منطقه است. مردم هم با توریست ها، بنا به گفته گردشگران، با مهربانی رفتار می کنند. نبود زیر ساخت های مناسب برای جذب توریست مهم ترین عامل عدم جذب توریست های خارجی برای بازدید از کشورمان است. ناگفته نماند که چندی پیش در تبریز شاهد زمین خوردن دو توریست آلمانی در یکی از خیابان های مرکزی شهر و شکسته شدن بینی و دندان هایشان بودم. علت حادثه وجود چاله در پیاده رو بود. لازم به یادآوری است که تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در 2018 است.یک چنین اتفاقاتی موجب پشیمانی توریست ها از سفر به ایران و منصرف کردن بقیه هموطنانشان از سفر به کشورمان خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
صنعت توریسم ایران فاقد متولی است و این فقدان مدیریت کارا و متخصص ، بدور از باند بازی ....زمینه ساز وضعیت نامطلوب صنعت ایرانگردی - جهانگردی کشور شده است.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
توریست آن هم از نوع توریست غربی اش که می تواند دلارهای بیشتری خرج کند لازم است تا اشتغال ایجاد کند و اقتصاد کشور را بهبود ببخشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار