تمرینات با وزنه چگونه باعث می شود چربی بیشتری بسوزانید؟
کد خبر: ۱۱۹۸۲
تاریخ انتشار: 2015 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
تمرینات هوازی بخش اصلی از تمرینات کاهش وزن و تناسب اندام هستند، اما اگر می­ خواهید بیشتر چربی بدن را از بین ببرید و در عین حال بدنی خوش فرم و زیبا داشته باشید، باید تمرینات با وزنه را انجام دهید.
 تمرینات هوازی بخش اصلی از تمرینات کاهش وزن و تناسب اندام هستند، اما اگر می­ خواهید بیشتر چربی بدن را از بین ببرید و در عین حال بدنی خوش فرم و زیبا داشته باشید، باید تمرینات با وزنه را انجام دهید. در این مطلب علم ورزش توضیح می­ دهد که چرا باید خانم­ ها به تمرینات با وزنه توجه بیشتری داشته باشند.

۱- چربی بیشتری می­ سوزانید

اگر بگوییم چربی سوزی بر روی تردمیل را فراموش کنید، شاید موجب تعجب شما شود. بر اساس نتایج یک تحقیق که اخیراً در مجله Obesity به چاپ رسیده است، تمرینات با وزنه (تمرینات قدرتی) برای چربی سوزی شکم در مقایسه با تمرینات هوازی بهتر عمل می کنند. اگر فقط روی تمرینات هوازی تمرکز کنید چربی و عضله را از دست می­ دهید در حالی­ که تمرینات با وزنه تقریباً چربی اضافی بدن را می سوزاند.

۲- کالری بیشتری مصرف می­ کنید

Holly Perkins کارشناس فیتنس بانوان می گوید: هر چقدر عضله بیشتری داشته باشید، بدن شما کالری بیشتری می­ سوزاند. این مقدار عضله میزان متابولیسم زمان استراحت را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. هر کاری که انجام می­ دهید از شستن دندان­ ها تا خوابیدن، تماشای تلویزیون و حتی چک کردن ایمیل کالری بیشتری می ­سوزانید.

مطلب مرتبط:  تمرینات با وزنه چگونه باعث می شود چربی بیشتری بسوزانید؟

۳- از نظر ذهنی قوی­ تر می­ شوید

Jen Sinkler قهرمان المپیک، مربی و نوسینده کتاب (سریع­تر وزنه بزنید) می­ گوید: تمرینات قدرتی یک روش مؤثر برای شاد کردن زندگی چه در باشگاه ورزشی و چه در خارج باشگاه است. با به چالش کشیدن مستمر خود در انجام کارهایی سخت و کارهایی که قبلاً فکر می­ کردید نمی ­توانید انجام دهید، اعتماد به نفس شما بالاتر می ­رود. وزنه زدن به شما قدرت و نیرو می­ دهد.

۴- انعطاف پذیری شما بالاتر می رود

تحقیقاتی در دانشگاه داکوتای شمالی به اثبات رساند، تمرینات قدرتی و مقاومتی با دامنه حرکتی کامل به خوبی برنامه تمرینات کششی، انعطاف مفاصل و بافت نرم را افزایش می­ دهد. نکته کلیدی در این اینجا (دامنه حرکتی کامل) است. اگر قادر به انجام حرکتی در دامنه حرکتی کامل آن نیستید از وزنه یا دمبل سبک تر استفاده کنید.

۵- استخوان­ های بدن قوی­ تر می شوند

تمرینات با وزنه تنها عضلات را تقویت نمی کنند، بلکه استخوان­ ها را هم تمرین می­ دهند. این تمرینات باعث ایجاد سلول­ های استخوانی جدید، قوی­ تر و محکم ­تر شدن استخوان ­ها می ­شوند.

۶- سایز بدن کم می ­شود

بر خلاف تصور اکثر افراد که تمرینات قدرتی باعث افزایش سایز بدن می­ شود اما این واقعیت در مورد خانم ها صدق نمی­ کند. با تمرینات با وزنه منظم، خانم­ ها نه تنها چربی اضافه خود را از دست می­ دهند، بلکه وزن شان بالاتر می رود، که این افزایش وزن ناشی از افزایش حجم عضلانی است.

اما با افزایش حجم عضلات خانم­ ها یک سایز بدن خود را از دست می­ دهند. این واقعیت را از لباس­ هایی که قبلاً برای پوشیدن تنگ بود اما حالا گشاد شده اند، می­توان فهمید. یک واقعیت مهم برای خانم­ ها این است که بدست آوردن بدن عضلانی مثل آقایان خیلی سخت است. خانم ها ۵ تا ۱۰ درصد هورمون تستوسترون نسبت به مردان تولید می کنند که توانایی عضله سازی را برای آن­ ها محدود می ­کند.

مطلب مرتبط: با بهترین فواید تمرینات بدنسازی و فیتنس آشنا شوید

۷- درد مفاصل کم می­ شود

تمرینات با وزنه باعث تقویت بافت عضلات و لیگامنت اطراف مفاصل نیز می­ شود و در هر وضعیت و موقعیتی باعث محافظت و نگه­داری بهتر مفاصل می­ شوند. پس با تمرینات منظم قدرتی دیگر نگران آسیب دیدگی مفاصل بدن نباشید.

۸- دونده بهتری خواهید شد

عضلات قوی­ تر یعنی اجرای بهتر. تمرینات قدرتی باعث می­ شوند تا اندام تحتانی وزن بدن را بهتر حمایت و کنترل کنند و برای تمرینات بعدی مثل دویدن آماده و پر انرژی خواهند ماند. اندام­ های فوقانی و تحتانی قوی نتیجه تمرینات قدرتی است. تمرینات قدرتی باعث افزایش الیاف عضلانی فعال و کالری سوز بدن می ­شوند و در نتیجه باعث مصرف کالری بیشتر در طول تمرینات هوازی می­ گردد.

۹- قلب سالم­ تری خواهید داشت

ورزش های هوازی تنها تمریناتی نیستند که باعث بهبود وضعیت قلبی عروقی می شوند. در واقع، تمرینات قدرتی سلامت قلب را نیز بالا می­ برند. در یک تحقیق افرادی که ۴۵ دقیقه تمرینات مقاومتی با شدت متوسط انجام داده بودند، فشار خون­ شان ۲۰ درصد پایین آمده بود. این نتیجه به خوبی مصرف قرص­ های ضد فشار خون است.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار