۱۱ راه برای کاهش وزن و چربی سوزی سریع
کد خبر: ۱۱۹۷۶
تاریخ انتشار: 2015 October 22    -    ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
اگر به دنبال چربی سوزی سریع هستید، عضله سازی کمک زیادی به کاهش چربی بدن می‌کند. زیرا هر چه توده عضله بدن بیشتر باشد، متابولیسم بدن نیز بیشتر است و این یعنی مصرف کالری بیشتر.
۱۱ راه برای کاهش وزن و چربی سوزی سریع  امروزه خیلی‌ها پیگیر راه و روش‌های کاهش وزن و تناسب اندام هستند، آن هم در شرایطی که سبک زندگی فعالی ندارند و یا کمتر به نکات مهم و اساسی توجه دارند. فقط توجه به فعالیت ورزشی و رژیم‌های سخت راه چاره نیست! در این مطلب با علم ورزش همراه شوید تا با توضیح راه و روش چربی سوزی سریع تر شما را به هدفتان نزدیک‌تر کند.

۱- یوگا

تعجب نکنید، یوگا یک ورزش هوازی نیست، اما با یکی از دلایل افزایش چربی ارتباط دارد. استرس از عوامل ایجاد چربی شکمی است، برای مبارزه با استرس که کند کننده متابولیسم نیز شناخته شده است، یوگا گزینه مناسبی است.

۲- برنامه ریزی وعده غذایی

به جای انتخاب وعده‌های عذایی راحت مانند فست‌فودها، سعی کنید رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید. پیروی از رژیم غذایی سالم و برنامه ریزی برای وعده‌های غذایی از رژیم بهتر است.

مطلب مرتبط: نکاتی در خصوص رژیم غذایی سالم

۳- بیشتر آب بنوشید

از مصرف نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا خودداری کنید و سعی کنید آب بیشتری بنوشید، چرا که آب باعث افزایش متابولیسم می‌شود. نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب قبل از وعده‌های غذایی باعث کاهش ۱.۳ کیلوگرم در مدت ۱۲ هفته می شود.

۴- سریع دویدن

دویدن یکی از ساده‌ترین فعالیت‌های ورزشی است که می‌توانید به راحتی از آن بهره ببرید. دویدن با سرعت بیشتر از متوسط گذشته از اینکه باعث می‌شود انرژی بیشتری مصرف کنید، حتی بعد از آن نیز بعد کالری می‌سوزاند. با دویدن هم سیستم قلبی عروقی را تقویت می کنید و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برید.  

۵- خواب مناسب

کمبود خواب یکی از دلایل افزایش وزن است، چرا که بدن شما خواب آلودگی را به عنوان گرسنگی تفسیر می‌کند! و تمایل شما را برای مصرف مواد غذایی که مغذی نیستند بیشتر می‌کند، پس حتماً ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید.

مطلب مرتبط: چرا کم خوابی باعث چاقی می شود؟
۱۱ راه برای کاهش وزن و چربی سوزی سریع

۶- بیشتر تلاش کنید

به فکر کاهش چربی بدن به صورت موضعی نباشید! به جای آن روی چربی سوزی کل بدن تمرکز کنید. تمرینات هوازی و بدنسازی دو بخش اساسی از برنامه چربی سوزی است که باعث می‌شود سریع‌تر از شر چربی‌ها خلاص شوید.

۷- از وزنه‌های سنگین استفاده کنید

اگر به دنبال چربی سوزی سریع هستید، عضله سازی کمک زیادی به کاهش چربی بدن می‌کند. زیرا هر چه توده عضله بدن بیشتر باشد، متابولیسم بدن نیز بیشتر است و این یعنی مصرف کالری بیشتر. برای داشتن عضلات قوی و بزرگ‌تر از وزنه‌های سنگین با ۱۲ تا ۱۵ تکرار در هر ست استفاده کنید. منظور از وزنه سنگین این نیست که وزنه‌ای را بلند کنید که خارج از توان شما است، بلکه از وزنه سبک استفاده نکنید.

تمرینات با وزنه چگونه باعث می شود چربی بیشتری بسوزانید؟

۸- برنامه را تغییر دهید

استفاده مداوم از یک برنامه تمرینی باعث می‌شود بدن به آن عادت کند و نتیجه‌ای جدید حاصل نشود. از یک برنامه جدید استفاده کنید و یا  تعداد تکرار، مقدار وزنه، ست‌ها و گروهای عضلانی را تغییر دهید. این تغییر باید هر ۴ تا ۶ هفته انجام شود.

۹- پیگیری کنید!

سعی کنید همیشه پیگیر وضعیت بدنی، برنامه تمرین و رژیم غذایی‌تان باشید. در این صورت از لغزش و روی آوردن به عادت‌های قدیمی جلوگیری می‌کنید.

۱۰- به مواد غذایی که می‌خورید توجه کنید

همانطور که گفته شد، سعی کنید از مواد غذایی سالم استفاده کنید و بین چربی، پروتئین و مصرف کربوهیدرات و مهمتر از همه بین میزان کالری مصرفی و مقدار کالری دریافتی از مواد غذایی تعادل ایجاد کنید. همیشه به یاد داشته باشید؛ بدن متناسب و بدون چربی بیشتر در آشپزخانه ساخته می‌شود تا در باشگاه.

۱۱- تغذیه قبل و بعد از تمرین

چون می‌خواهید وزن کم کنید و چربی سوزی داشته باشید خودتان را محدود نکنید. درست غذا خوردن مهم است نه اینکه هیچ چیز نخورید. مصرف یک وعده غذایی کوچک قبل از تمرین انرژی شما را برای فعالیت بیشتر و بهتر فراهم می‌کند و وعده غذایی بعد از تمرین نیز برای بازسازی ذخایر انرژی و ریکاوری عضلات مهم است، زیرا همانطور که توضیح دادیم، عضله سازی به چربی سوزی بیشتر منجر می شود و وعده بعد از تمرین به این هدف کمک می‌کند.

و در پایان

همیشه زندگی فعالی داشته باشید، روند کاهش وزن و چربی سوزی مانند یک پازل است که باید کامل انجام شود.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.co

https://telegram.me/tabnakbato


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار