مدهای عجیب و ترسناک در سال های گذشته
کد خبر: ۱۱۹۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
در کل مد و زیبایی معانی متفاوتی داره و تو فرهنگ های مختلف تعابیر متفاوتی از زیبایی داشتن و دارن. به همین دلیل توی هر فرهنگی بر اساس باورشون چیزهای جالبی مد میشه که البته از نظر ما کمی عجیب و ترسناک میاد.

مدهای عجیب و ترسناک در سال های گذشتهبه قول گفتنیا “علف باید به دهن بزی شیرین بیاد” شاید چیزی که از نظر من قشنگ نیست از نظر خیلیا زیبا باشه. در کل مد و زیبایی معانی متفاوتی داره و تو فرهنگ های مختلف تعابیر متفاوتی از زیبایی داشتن و دارن. به همین دلیل توی هر فرهنگی بر اساس باورشون چیزهای جالبی مد میشه که البته از نظر ما کمی عجیب و ترسناک میاد.

مدل ابروهای عجیب، چین قدیم

مدهای عجیب در گذشته

در میان چینی ها مد بود که ابروها را کامل بردارند و دوباره آن ها را بکشند. مدل ابروهایی که می کشیدند زیاد حالت طبیعی نداشت. بیشتر به شکل گرد یا خیلی صاف به سمت بالا کشیده می شد. آن زمان هم مثل امروزه هر سال یک مدل ابرو مد میشد که روی صورت می کشیدند.

تتوی لبخند، قوم آینو در ژاپن

مدهای عجیب در گذشته

بخشی از قوم آینو در ژاپن و بخشی در روس زندگی می کردند. آن ها روی صورت تتوی لبخند می کشیدند و باورشان این بود با تتوی لبخند زودتر ازدواج می کنند و در دنیای پس از مرگ هم به آرامش می رسند. این تتو در مراحل مختلف از سن ۷ سالگی کشیده می شد.

جمجمه کشیده، مکان های مختلف دنیا

مدهای عجیب در گذشته

جمجمه کشیده در فرهنگ های مختلفی رایج بود. قوم هون، ایتالیایی ها، قوم سارماتیان، مایا، و بعضی از اقوام آفریقایی. این مد زیبایی حتی زمانی در فرانسه نیز رایج شد. برای درآوردن سر به این شکل والدین سر کودکانشان را با روبان می بستند یا داخل یک گهواره خاصی می گذاشتند.

دندان سیاه، ژاپن قدیم

مدهای عجیب در گذشته

اوهاگورو یکی از رسم های ژاپنی ها بود که دندان ها را سیاه می کردند. این رسم تا اواخر قرن ۱۹ رواج داشت. رسم سیاه کردن دندان تنها جنبه زیبایی نداشت بلکه مواد تشکیل دهنده آن دندان ها را نیز سالم نگه می داشت.

مژه های برداشته، اروپا در قرون وسطی

مدهای عجیب در گذشته

داشتن مو زمانی برای اروپایی ها زیاد جذابیت نداشت بنابراین موهای پیشانی را شیو می کردند و مژه ها و ابروها را بر می داشتند. برخی معتقدند که این سنت به دلیل بیماری نرمی استخوان که منجر به ریزش مو می شد رایج شده بود. این روند اولین بار توسط یکی از نجیب زاده ها مد شد و دیگران نیز از آن پیروی کردند.

ناخن بلند، چین قدیم

مدهای عجیب در گذشته

زمان داشتن ناخن بیش از حد بلند در چین مد بود و نشانه ثروت . به اعتقاد چینی ها با ناخن بلند راحت تر میشد با خدایان صحبت کرد. آن ها ناخن های مصنوعی از جنس طلا نیز استفاده می کردند.

تتوی صورت، قوم مائوری

مدهای عجیب در گذشته

مائوری قومی در اقیانوسیه بودند که به طرفداران تتو معروف بودند. مردها بدن و صورتشان را تتو می کردند و زن ها چانه، گردن و لبها.

ماهیچه های بزرگ ساق پا، اروپا

مدهای عجیب در گذشته

در قرون وسطی و در طول قرن ۱۸ زن ها پاهایشان را زیر دامن پنهان می کردند اما مردها علاقه داشتند که ماهیچه سا پا را با پوشیدن جورابی مخصوص نشان دهند. بعضی از آن ها ماهیچه ساق پای بزرگی نداشتند از ساق مصنوعی استفاده می کردند.

تتوی پاگان، بالکان

مدهای عجیب در گذشته

زنان بوسنی، کرواسی و آلبانی عادت داشتند که دست ها را با نشانه های خورشیدی تتو کنند. تاریخچه این سبک تتو به گذشته پاگان ها برمی گردد که به عنوان طلسم از آن استفاده می کردند و در طول فصل بهار این کار را می کردند. یکی از امتیازات تتو این بود که دشمنان نمی توانستند زنانشان را به عنوان غنایم با خود ببرند.

پیرسینگ بینی، هندوستان

مدهای عجیب در گذشته

پیرسینگ بینی هنوز هم در هندوستان رایج است و معمولا به یکی قانع نمی شوند. آن ها جواهرات زیبایی به بینی خود آویزان می کنند. هندی ها رسم دارند که حتما پیرسینگ را قبل از ازدواج انجام دهند و معتقدند که سوراخ کردن سمت چپ بینی در سلامت باروری موثر است.

رقابت مرد زیبا، قبیله ووداب، نیجریه

مدهای عجیب در گذشته

در قبیله ووداب همه چیز برعکس است. مردها بیشتر به دنبال زیبایی و جذابیت هستند و یک مسابقه زیبایی دارند که در آن زنان می توانند همسر دلخواهشان را انتخاب کنند. مردها در این مسابقه چشم ها و لب ها را سیاه می کنند تا سفیدی دندان ها و چشم ها بیشتر نشان داده شود و صورت را رنگی می کنند.

موی بلند، قوم یائو، چین

مدهای عجیب در گذشته

زنان قوم یائو در چین موهای خیلی بلندی دارند که تا سن ۱۶ سالگی کوتاه نمی کنند. در ۱۶ سالگی طی مراسمی موها را به یمن شروع ۱۶ سالگی شان کوتاه می کنند. قانونی در چین هست که می گوید اگر مردی موهای آزاد زنی را ببیند باید با او ازدواج کند. ولی امروزه این قانون نقض شده و زنان آزادند موهای خود را به همه نشان دهند.

بدونیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
1
3
یک مشت بی ریخت بد قواره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار