آیا پدیده‌های فراطبیعی با امواج فروصوت ارتباطی دارد؟
کد خبر: ۱۱۹۱۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
آیا ارواح واقعی هستند؟ آیا به ادیان مربوط می‌شوند؟‌ فرشتگان چه هستند؟ امروزه اعتقادات متفاوتی وجود دارد و یافتن یک پاسخ جامع برای این سؤالات بسیار سخت است. اما از لحاظ علمی چه چیزهایی در این باره وجود دارد؟‌

آیا پدیده‌های فراطبیعی با امواج فروصوت ارتباطی دارد؟

آیا پدیده‌های فراطبیعی با امواج فروصوت ارتباطی دارد؟ به گزارش «تابناک باتو»؛ آیا ارواح واقعی هستند؟ آیا به ادیان مربوط می‌شوند؟‌ فرشتگان چه هستند؟ امروزه اعتقادات متفاوتی وجود دارد و یافتن یک پاسخ جامع برای این سؤالات بسیار سخت است. اما از لحاظ علمی چه چیزهایی در این باره وجود دارد؟‌ حتی اگر به اشباح اعتقادی ندارید ممکن است که دانستن منشا پدیده‌های فراطبیعی برایتان جالب باشد.

مطالب مربوط به ارواح، همیشه برای انسان جالب بوده است. از قدیمی‌ترین نوشته‌هایی که در آن به ارواح اشاره شده، حماسه گیلگمش است که قدمت متون آن به میانه هزاره سوم پیش از میلاد مسیح می‌رسد. نظرسنجی جالبی که در سال ۲۰۰۵ در امریکا انجام شده است نشان میدهد که از هر ۴ نفر، ۳ نفر آن‌ها اعتقاد به وجود پدیده‌های فراطبیعی دارند و ۲۱ درصد گفته‌اند که با این پدیده‌ها، تماس یا برخورد هم داشته‌اند.

در سال ۱۹۸۰ مهندسی به نام ویک تندی (Vic Tandy) کشف کرد که امواج فروصوت (فروصوت به امواجی صوتی از ۰.۱ تا ۲۰ هرتز گفته می‌شود که درست زیر آستانه شنوایی انسان هستند) می‌تواند با بوجود آمدن پدیده‌های فراطبیعی، مرتبط باشد. او در مقاله‌اش با عنوان «روح در ماشین» تعریف می‌کند که در حال کار در آزمایشگاهی بودم که به ترسناکی شهرت داشت و افرادی از احساس اضطراب و دلهره در آنجا شکایت داشتند. تندی می‌گوید که خودش هم در آنجا شبحی را دیده است و یک روز یک ورق فلزی شمشیربازی که در گیره‌ای قفل شده بود، بدون هیچ دلیلی شروع به لرزیدن کرده است. اما دلیل این امر چه بود؟

آیا پدیده‌های فراطبیعی با امواج فروصوت ارتباطی دارد؟

ترس از پدیده‌های فراطبیعی

او فهمید که هواکش آزمایشگاه، صدایی را در فرکانس ۱۹ هرتز تولید می‌کند و وقتی که هواکش را خاموش کرد، صدا و احساس اضطراب و دلهره هم قطع شد! او متوجه شد که این ارتعاشات با فرکانس پایین سبب تاری دید، سرگیجه و احساس ترس در انسان می‌شود. او آزمایش خود را در چندین مکان مشهور خالی از سکنه تکرار کرده است.
یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
1
با این کلمات من در آوردی ادم میخواد بره یه زبان دیگه یاد بگیره تا فارسی. فرو صوت و فرا صوت و .... یعنی خداییش شیرینی زبان فارسی از بین رفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار