سرعت طوفان در سیستان ۱۰۱ کیلومتر
کد خبر: ۱۱۹۰۲۸
تاریخ انتشار: 2018 August 21    -    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

امروز سرعت طوفان در منطقه سیستان به ۱۰۱ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را زیر هزار متر رساند به طوریکه پرواز مشهد - زابل لغو شده و برخی از افراد آسیب‌پذیر نسبت به آلودگی هوا راهی بیمارستان شدند.

 مرتضی فرجی امروز اظهار کرد: امروز حداکثر سرعت طوفان گرد و خاک به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید و میزان غلظت غبار را به به بیش از ۳۰ برابر حد مجاز رساند.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: تا یکشنبه هفته آینده در شهر‌های شمالی استان وزش باد خیلی شدید (گاهی بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت) سبب طوفان گردوخاک و کاهش شدید دیدخواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط، طی این مدت، شدت باد و خیزش گردوخاک در جاده‌های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل، زاهدان-بم و ایرانشهر-بم، بیشترین کاهش دید را خواهد داشت و اختلال در حوزه حمل ونقل جادهای، ریلی وهوایی نیز وجود.

فرجی گفت: از امروز تا اوایل هفته پیش رو علاوه بر نفوذ گردوغبار به نواحی مرکزی، مرز شرقی ونیمه جنوبی استان، بادوگردوخاک نیز با شدت کمتر منجر به خیزش گردوخاک در این مناطق خواهد شد.

وی بیان کرد: جنوب در ساعات بعدازظهر افزایش ابرو در ارتفاعات جنوب احتمال رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و تند باد موقتی دور از انتظار نیست.

لغو پرواز مشهد- زابل

حمید پارسا مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز از لغو پرواز مشهد - زابل خبر داد و گفت: پرواز هواپیمای شرکت قشم ایر قرار بود بعد از ترک فرودگاه هاشمی نژاد مشهد ساعت ۷:۴۵ دقیقه امروز وارد فرودگاه زابل شود که به دلیل کاهش شدید دید افقی ناشی از طوفان گرد و خاک در منطقه سیستان پرواز این مسیر لغو شد.

به گفته رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی زابل، به دنبال شدت طوفان گرد و خاک بیش از ۱۰۰ نفر در شهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان در ۲۴ ساعته گذشته تا امروز به بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار