کپی برداری «برنده باش» از مسابقه‌ای در آمریکا
کد خبر: ۱۱۸۸۶۹
تاریخ انتشار: 2018 August 20    -    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

محمدرضا گلزار اولین بار به طور رسمی در برنامه «ماه عسل» اعلام کرد مسابقه «برنده باش» را که مدلی از یک مسابقه پربیننده است روی آنتن شبکه سه می‌برد که با پخش اولین قسمت برنامه در پنجشنبه شب ۲۵ مرداد مشخص شد این برنامه مدلی از «میلیونر شو» است که همین الگو برای چندمین بار در ایران استفاده می‌شود مثلا هم اکنون برنامه «پنج ستاره» در شبکه پنج که ابتدا اشکان خطیبی آن را اجرا می‌کرد و سپس حمید گودرزی مجری آن شد مدلی از همین مسابقه است. همچنین حدود ۲۰ سال پیش اولین بار حسین فردرو سراغ ساخت چنین مسابقه‌ای رفت.

حسین فردرو تهیه کننده و طراح مسابقه‌های تلویزیونی با اشاره به برنامه «ستاره ها» که دهه ۷۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شد به خبرنگار مهر گفت: مسابقه «ستاره ها» با اجرای ایرج نوذری در دهه ۷۰ روی آنتن شبکه دو رفت که مخاطبان بسیاری هم داشت و سقف جایزه آن یک میلیون تومان بود که در زمان خودش زیاد بود.

وی ادامه داد: ما در ساختار اصلی این مسابقه از مدل جهانی استفاده و آن را بومی کرده بودیم مثلا تغییراتی در نوع سوالات و دیگر ساختار‌ها داشتیم. البته مشکلاتی در ادامه تولید این مسابقه به وجود آمد و من هم سراغ ساخت آثار دیگری رفتم.

فردرو درباره اینکه چرا ساخت این مسابقه ادامه پیدا نکرد، گفت: یک گروه و یک شبکه کاری را انجام می‌دهد که موفق هم می‌شود، اما درخواستی برای ادامه آن وجود ندارد به ویژه اینکه هر مدیر جدیدی می‌آید، می‌خواهد کار جدیدی به نام خود ثبت کند. این یک روند در صداوسیماست که یک کار موفق را تعطیل می‌کند و می‌خواهد با عناوین جدید کار بسازد.

وی با اشاره به مسابقه «برنده باش» که با اجرای محمد رضا گلزار این روز‌ها از شبکه سه پخش می‌شود، بیان کرد: متاسفانه تلویزیون در روند تولید برنامه‌های اسپانسرمحور خود به سمتی رفته است که از خود عوامل حرفه‌ای تلویزیون استفاده نمی‌کند بلکه سراغ سلبریتی‌ها و هنرمندان می‌رود. از طرف دیگر باید دانست که مسابقه «برنده باش» از مسابقه‌ای در آمریکا گرفته شده است که حتی در آنجا هم دیگر جذاب نیست و این نشان می‌دهد که چقدر تهیه کنندگان ما نسبت به کار‌های نو عقب هستند.

این برنامه ساز تلویزیون با اشاره به اینکه حمایت از برنامه‌ها در تلویزیون عادلانه نیست، بیان کرد: در تلویزیون یک برنامه حمایت می‌شود و برنامه‌های دیگر از ریشه زده می‌شوند.

وی در پایان گفت: ما در بخش مسابقات بسیار ضعیف عمل کرده ایم. صداوسیما ضوابطی می‌گذارد که اسپانسر داشته باشیم و خودش هزینه نمی‌کند درحالیکه اگر مسابقه جذاب باشد مثل سریال می‌تواند مخاطب جذب کند.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار