علائم اولیه آسیب دیدگی کبد که نمی دانستید
کد خبر: ۱۱۸۵۵۸
تاریخ انتشار: 2018 August 18    -    ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

کبد عضوی از بدن است که در صورتی که درست کار کند بدن بسیاری از اعضای دیگر که تحت تاثیر عملکرد کبد هستند نیز به درستی کار می کنند. زمانی که کبد آسیب می بیند بر روی اعضایی که تحت تاثیرش هستند نیز تاثیر منفی می گذارد.

از روی اختلال در این اعضا می توان فهمید که کبد آسیب دیده است. علائم اولیه آسیب دیدگی کبد را در این اعضا می توان مشاهده کرد.

6علائم اولیه که نشان می دهند کبد عملکرد صحیح خود را ندارد
زمانی که کبد در سلامت کامل باشد به پاکسازی خون، گوارش مواد غذایی و مقابله با آلودگی ها کمک می کند و همچنین این قابلیت را دارد که در صورت آسیب دیدن، ترمیم شده و بافت های قدیمی با سلول های جدید جایگزین شوند.کبد
طبق اعلام انجمن کبد آمریکا هر آنچه که باعث شود کبد نتواند عملکرد صحیح خود را داشته باشد زندگی فرد را به خطر می اندازد و فرد را به التهاب و سرطان کبد دچار کند.

تغییر رنگ پوست: در شرایطی که کبد عملکرد صحیح خود را نداشته باشد پوست و سفیدی چشم به رنگ زرد در می آیند که دلیل آن تولید ماده ای زردرنگ به نام "بیلی روبین" در خون است. بروز علامت زرد شدن زمانی رخ می دهد که آسیب کبدی مانع از تجزیه بیلی روبین شود. دلایل شایع این نوع آسیب دیدگی کبد هپاتیت، سرطان، مصرف زیاد مواد الکلی، قرار گرفتن در معرض مواد سمی و عفونت های مختلف می باشد.

تغییر رنگ ادرار و مدفوع: یرقان رنگ ادرار و مدفوع را تغییر می دهد.
حساسیت پوستی: بیماری کبد دلیل نهفته حساسیت پوستی همچنین نارسایی کلیه، مشکلات تیروئید و سرطان است. این حساسیت معمولا کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

کبودی و کوفتگی: مبتلایان به آسیب های کبدی راحت تر دچار خونریزی یا کبودی می شوند زیرا کبد در تولید پروتئین های لازم برای متوقف کردن خونریزی کند می شود.

ورم: زمانیکه کبد عملکرد صحیح خود را نداشته باشند آب در شکم و پاهای فرد باقی می ماند و موجب ورم می شود.

به علاوه در برخی از موارد آسیب کبدی هیچ علامت ظاهری ندارد.

تیک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار