مصرف پیاز از نظر طب سنتی برای چه کسانی مفید است؟
کد خبر: ۱۱۸۵۵۷
تاریخ انتشار: 2018 August 18    -    ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

هر چه پیاز تند و تیزتر باشد و شکل آن کشیده باشد، جوهر نازی آن بیشتر است و باعث گرمی و خشکی در بدن می شود. پیاز گرد سفید نسبت به پیاز کشیده و سرخ طبعی معتدل تر دارد و برای مصارف روزانه در پخت و پز و سالاد بهتر است. این نوع پیاز در هنگام پوست کندن و خرد کردن آن کمتر باعث سوزش چشم می شود.

 

مصرف پیاز از نظر طب سنتی برای چه کسانی مفید است؟

افرادی که در معرض های گرم سردر می گیرند بهتر است در فصل تابستان پیاز خام ( پیاز سرخ کشیده ) مصرف نکنند.

پیاز خام به دلیل خواصی که دارد حالت دارویی دارد ( باعث بالا رفتن کیفیت گرمی و خشکی بدن می شود ) و پیاز پخته حالت غذایی دارد ولی از آن خلط غلیظ سوداوی و بلغمی ایجاد می شود.کسانی که دچار انسداد عروق هستند و یا غلظت خون دارد باید در مصرف پیاز پخته شده زیاده روی نکنند، البته مصرف مقداری مناسب از پیاز خام سفید شیرین می تواند باعث کم شدن غلظت خون شود و باعث بهبود جریان خون شود.

اگر پیاز پخته شود گرمی و خشکی آن کمی معتدل تر می شود. پیاز برای افراد سردمزاج چاق مفید است و باعث باز شدن مجاری گوارشی و پاکسازی معده می شود و باعث دفع ادرار می شود ولی برای افراد گرم مزاج زیان آور است و با طبع آنان نمی سازد. همانطور که در بالا نیز گفتیم پیاز ( پیاز سرخ تند و تیر) می تواند باعث سردرد شود و حتی این افراد با بو کردن پیاز می توانند سردرد بگیرند. این افراد اگر میل زیادی به خوردن پیاز دارند بهتر است از نوع سفید گرد و شیرین آن میل کنند و یا ترشی آن را مصرف کنند.

پیاز سرخ در روغن می تواند باعث افزایش اسپرم شود و میل جنسی را افزایش دهد. پس بهتر است مردان مجرد و یا مردانی که زیاد رابطه جنسی ندارد از مصرف زیاد آن بپرهیزند. مصزف پیاز در هنگام سفر به مناطق سردسر می تواند بسیار مفید باشد.

عصرخبر

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار